Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

<Myran 08: ja eller hur är det snurrigt? familjeliv räknar på ett sätt, babycenter eller vad det nu heter efter ett annat och MVC efter ett tredje haha. Diffar ju bara en dag eller 2 i och för sig men det är ändå snurrigt. Jag räknar som så att mitt BF är på en måndag då byter jag veckor på måndagar.

BF 100809
  • elinnnnn

ja, jag vet inte ens hur min BM räknar hahaha. kunde ju ha frågat henne det idag, men det glömde jag :S

BF 100809
  • elinnnnn
    Myran 08 skrev 2010-06-16 18:59:50 följande:
    Härligt, ja ikea kan man hitta mycket fint på. Låter verkligen som att du har hittat mycket fint och gulligt. Hehe, ja ikea kan verkligen vara beroende framkallande.  

Vet att det är någon som byter vecka idag har jag för mig att jag läste, från i morse. Hade tänkte svarat på personen personligt men jag blev upptagen med läkare och allt sånt. Så jag säger GRATTIS till den (alla) som byter vecka idag.  
    jag bytte vecka igår (eller i måndags beror på vem man följer ;)) och det var även jag som gjorde UL igår och fick reda på att min bebis vänt sig rätt, hon låg med rumpan nedåt och jag var lite orolig över att hon inte skulle vända sig. tack för grattis :)
    BF 100809
  • elinnnnn

nä här var det tomt, ska logga ut och kolla på cold case istället, hoppas att det är ett avsnitt som jag inte sett förut. alldeles för många repriser på tv tycker jag :S

ha en fin kväll allihopa!

BF 100809
  • elinnnnn
    Myran 08 skrev 2010-06-16 20:21:18 följande:
    Nu hittade jag den jag tänkte på idag. Så grattis till ny vecka. {#emotions_dlg.flower}

eliiiin (tror jag det var): Tror jag sa grattis igår till dig, men jag säger mer än gärna grattis igen, för det är så roligt att säga. {#emotions_dlg.flower}

Idag har jag träffat läkaren angående min huvudvärk, bör nog inte sitta här nu men kan inte slappna av ännu. Läkaren höjde min medicin som jag tar för min huvudvärk och nu håller vi tummar och tår att den försvinner. Så nu hoppas jag innerligt att jag är pigg om några dagar. De kollade så att bebisen mådde bra vilken den gjorde, så jag är nöjd och glad över det. Så tyvärr blev det ingen lek i lekpark idag då vi fick besöka först barnmorska och sedan läkaren. Men imorgon är det en ny dag och solen ska lysa då också, då blir det snällt leka ute, öppna förskolan och en sväng till sjukgymnasten för att få lite akupunktur. 

Hur har er dag varit? Hoppas den har varit trevligare än vad min har varit och att era magar mår bra. 

Snart dags för en smörgås och sedan en liten skål glass.  
    jo jag vet du skrev grattis till mig igår därför sa jag tack :)

skönt att bebisen mår bra, synd om dig bara. hoppas medicinen hjälper iallafall.{#emotions_dlg.flower}
    SweetLilly skrev 2010-06-16 20:11:56 följande:
    Ja ibland blir det stilltje Ska också glo på TV en stund fika nåt och mysa med magen

Ha en fin kväll själv!
    tack detsamma. ska logga ut igen, kollar på medium men kom just på att jag redan sett det avsnittet, suck.... jaja, kroppen behöver ligga ner så det är väl bara till å lyssna på den ;)

pregga: det känns så himlans häftigt när dem hickar, min lilla prinsessa hade hicka igår morse i en halvtimme, lite svårt att somna om då ;)
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: ja jag läste någonstans att hickan känns där bebisen har ryggen... men jag kände hickan på vänster sida men bebisens rygg är åt höger sida, så jag vet inte jag om det stämmer så bra ;)

Nallepuhmamma skrev 2010-06-17 10:26:48 följande:
    Har ni massa flytningar eller har eran slemmis ölossnat något?

Jag vet man kan ha massa ökade flytningar men igår kväll fick jag ut en slajm (äggvite färgad) sak på pappret och bara efter ca 5 min kom det igen.

Är det flytningar som kommer så tätt och mycket?
    igår fick jag också som du beskriver det... bara en liten bit i och för sig så jag vet inte riktigt om det är flytning eller från slemmisen. kan ju vara från slemmisen också men den återbildas hela tiden tills det är dags och dags är det väl inte på ett tag iallafall ;)

igår hade jag rejält ont i höfter, svanken, under rumpan och på högt uppe på insidan av låren... idag, än så länge, känns det bättre men idag har jag ont i knäna istället :S
    fick nummer till sjukgymnasten igår av min barnmorska, hon sa jag skulle ringa och få en tid för utprovning av foglossnings bälte... vet ni om man får låna dem eller hyra eller måste man köpa??
    BF 100809
  • elinnnnn

förresten GRATTIS till alla som går in i nya veckor idag.
    Eftersom jag har skrev fel förra gången jag gratulerade fler än en så gör jag inte det denna gången hahaha *pinsamt*

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 11:44:05 följande:
    Grattis till ny vecka :) vi ligger ju exakt lika du å jag :) vad det gäller hicka så läste jag att det är för att barnet tränar sina lungor, å dom kanske e lite ivriga till det d små liven, haha
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-17 10:26:48 följande:
    Har ni massa flytningar eller har eran slemmis ölossnat något?

Jag vet man kan ha massa ökade flytningar men igår kväll fick jag ut en slajm (äggvite färgad) sak på pappret och bara efter ca 5 min kom det igen.

Är det flytningar som kommer så tätt och mycket?
    jag har mina dagar då flytningarna rinner till rejält, mindre mys..men fullt normalt å det kan komma att bli mer ju längre vi kommer i grav, det sa min Bm. så jag använder tros skydd ute,.ok, ja asså jag vet ju att huvuder ligger på höger sida neråt, eller det va så sist iallafall..ska fråga min Bm på mån om han ligger kvar så..hm, jag fick för mig att det var typ bröstkorgen jag kände, haha men när du säjer så ja då vette sjutton :)
    kan ju vara så att det jag läste inte stämmer ;) jag vet ju också hur min bebis ligger och jag kände av hickan typ där hon har bröstkorgen/huvudet.

angående flytningar, lyckos alla er som inte behöver använda trosskydd som ogravida. jag måste alltid använda trosskydd :( grymt jobbigt/tråkigt med flytningar
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 11:46:45 följande:
    Tack för grattis gumman (köttbullen) haha
    vad det gäller gravidbälte så fick jag låna ett av sjukgymnasten tom en månad efter Bf, jag betalade bara 50 kr för 2 timmar på kurs där å låna bälte gratis. Dom e svindyra att köpa nya..
    jag använder bara mitt när jag e medveten om att jag ska gå mkt, som tex handla. då stöttar det upp bäckenet rätt skönt..
    ja 50 kr för själva besöket är ju ingenting :) jag hoppas också jag får låna... ska bara ringa också. är lite dålig på att få tummen ur så att säga
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga hahaha, nä fontänorgasm hade väl visserligen varit skönt att få då kan man stå ut med lite blöthet . nä jag måste alltid ha trosskydd på mig, gravid eller ej. tur att dem finns iallafall ;)

nallepuhmamma: det kan ju vara att bebisen håller på att sjunka lite också och att det är det du känner i svanken, och även nödigheten? du kan alltid ringa till förlossningen om du oroar dig över något, du behöver inte vänta till din BM har telefontid osv.

jag har fortfarande inte ringt sjukgymnasten :S varför kunde inte bara barnmorskan göra det så jag fått en tid hemskickad? hahaha ogillar att ringa "nya" samtal som man inte riktigt vet vad man ska säga.
    idag har jag förresten ansökt om föräldrapenning, vi får väl se när det blir något beslut på det. har hört att det kan ta lång tid om man har otur. har som tur var inte haft det förut utan det har blivit färdigt rätt snabbt och jag har fått pengar utbetalt i tid.
    jag lämnade in mitt moderskapsintyg igår och det syntes redan på "min sida" på forsakringskassan.se.
    snabbt och smidigt! inte alls likt FK, är jordens undergång nära eller? hahaha

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10