Vi fortsätter, Bf aug 10
synd det ska vara så dyrt med frukt och sånt. det är ju så gott :D
jag ligger på soffan och slö surfar samtidigt som jag slötittar på tv. ska också snart gå och lägga mig. orkar inte mycket mer i´dag. och imorrn är det ju midsommar då måste man vara pigg och glad :P
Tack, jag önskar dig en underbar midsommar också
knyzzel: åh vad lyxigt att få det gratis och hemleverans till och med ;)
Hoppas allihopa får en fin midsommar idag!
4 liter jordgubbar står och väntar på att bli uppätna i köket.
MUMS!
sofie och laura: angående laxen, om det är rökt lax du funderar på så ska den vara varmrökt.
vi kommer också köpa madrass på ikea, det har jag haft till mina andra barn också och det har fungerat bra
bäddmadrass ska vi inte ha, det har jag inte haft till dem andra heller och har inte saknat det heller.
täcke kommer vi inte ha första tiden. kommer köpa sovpåse och använda barnfiltar.
eventuellt köpa ett tunt täcke om bebben är frusen.
men mina barn har alltid kunnat sparka av täcket så jag kör hellre på sånt som ligger kvar så att säga.
sovpåse måste ju vara det bästa man kan ha ;)
imorgon ska vi kanske till IKEA och inhandla sovpåse, plastad frotte, tvättlappar och lite annat smått och gott, eller kanske bara gå runt där och titta (NJUTA) i bebis avdelningen hihihihi
HOPPAS NI ALLA HAFT EN LJUVLIG MIDSOMMAR!
pregga: som du redan fått höra, troligtvis är det vattniga flytningar eller urin.
fast du var/är ju säker på att föda tidigare så varför inte :P:P
och som svar på ett inlägg från gårdagen som jag inte kunde citera:
jodå min midsommar har varit fin, bara firat hemma med föräldrar och syskon och ätit en himlans massa nypotatis med gräslök och grädde. köttbullar har jag haft till då jag inte äter sill :D
sen har man ju krängt ett par liter jordgubbar också. köpte 3 st idag för 100 kr. lite bättre med 33 kr/litern jämfört med 49kr/litern i torsdags!!!
idag var jag på ikea för att köpa skötbädd, plastad frotte, tvättlappar och lite tyg som jag ska fixa till att ha som lakan i vagnen. Betalade bara 200 kronor så jag kände jag kom billigt undan, fastän det inte var rea på nåt av det jag skulle köpa, såklart!
och inga sovpåsar hade dem :( Dem har visst inte fullt sortiment men dem skulle ha det sen när utbyggnaden är färdig. får väl se om jag köper nån sovpåse då eller struntar i det ;)
IDAG GÅR JAG IN I V.35!!!!!! HELT SJUKT JU! Tänk att 9 månader snart har gått!
På torsdag ska jag till barnmorskan , tjohooo det ska bli roligt.
Idag fick jag hem mitt stödbälte :D snabb leverans minsann, beställde det i torsdags.
Och ja nu har jag gått upp 20 hela kilon!!!! Usch...........
puchelina: grattis till v.34
Pregga: jo det är klart, ett par veckor till kan han minsann vänta ;);)
sweetlilly skulle ju åka hem till sin mamma 50 mil bort. jag vet inte om hon kommit hem ännu.
man kan ju gå in och kika på hennes blogg ;)
http://resanfram.blogspot.com/
sweetlilly: hoppas det är okej att jag länkar. det tror jag eftersom du själv länkat till den här i våran grupp, annars hade jag inte gjort det ;)
pregga: ja konstigt nog brukar jag faktiskt känna på mig när det är på riktigt även fast värkarna kanske känns ungefär likadant som innan. men jag får alltid någon konstig känsla i hela kroppen när förlossningen börjar.
tack för ditt grattis, och ja tiden har sprungit iväg även om man tyckt det gått långsamt ;)
hoppas bara att vi alla slipper gå över tiden! det är så himlans drygt ju.
jag tror dock jag kommer gå en eller två dagar över tiden, förhoppningsvis inte mer :D
skulle ju vara skönt att få föda 2 veckor tidigare, eller en iallafall men det tror jag inte sker för mig, dessutom är nog inte min man ens här då så jag hoppas bebisen stannar inne i magen tills maken kommer hit :D