Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-28 21:24:49 följande:
    Jo men jag e ju mer orolig för att jag inte ska känna igen de riktiga värkarna då denna graviditet känns så annorlunda, som natt å dag ....Förstår att du vill ha meken med, hihi det e ju en upplevelse man delar ihop..själv ska jag ha med mig min väninna :)
    Min dotter kom ju 8 dagar tidigt så jag räknar med att min son åxå gör det, brukar visst vara så att dom som går över gör det jämt å tvärtom..har jag hört. får la se, jag gissar på att min kommer iallafall den 12te även om jag e beräknad till den 18de. min syster säjer den 22dra, haha så vi har slagit vad om 50 kr :)
    Jo tiden har rusat iväg, trots att det vissa dagar känns såå långsamt....på ett sätt så älskar jag ju att vara gravid, men på ett annat så längtar jag tills han e här nu å all oro kan släppa...
    ja vi får väl hoppas för din skull att du har rätt ang BF, inget kul att gå över hehe.
    men jag gick över 10 dagar med min första, 1 dag med min andra och 3 med min tredje.
    fast sen ska det visst skilja sig beroende på barnets pappa. det är ju olika gener och sånt, så jag är ju lite orolig över hur det kommer bli denna gången för precis som dig så har denna graviditeten varit helt annorlunda jämfört med dem andra 3.

ang undertemp så märkte dem det direkt vid förlossningen, dem tog tempen helt enkelt.
    sen har mina barn lätt blivit kalla om händer och fötter(och näsor haha) även inomhus, så det har fått vara full mundering på dem. jag är också frusen, likadant min mamma och hennes mamma var också det så jag vet inte om det är nåt genetiskt?
    fast min systerson är inte det, han vart tvungen att sova naken när han var bebis för annars blev han för varm. fast det kanske berodde på att han vägde 1.5 kg mer än mina barn när han föddes? fett fungerar ju som isolering ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-28 21:24:49 följande:
    Jo men jag e ju mer orolig för att jag inte ska känna igen de riktiga värkarna då denna graviditet känns så annorlunda, som natt å dag ....Förstår att du vill ha meken med, hihi det e ju en upplevelse man delar ihop..själv ska jag ha med mig min väninna :)
    Min dotter kom ju 8 dagar tidigt så jag räknar med att min son åxå gör det, brukar visst vara så att dom som går över gör det jämt å tvärtom..har jag hört. får la se, jag gissar på att min kommer iallafall den 12te även om jag e beräknad till den 18de. min syster säjer den 22dra, haha så vi har slagit vad om 50 kr :)
    Jo tiden har rusat iväg, trots att det vissa dagar känns såå långsamt....på ett sätt så älskar jag ju att vara gravid, men på ett annat så längtar jag tills han e här nu å all oro kan släppa...
    jag ska nog ha både min mamma och min make med (besöksförbudet är upphävt har jag läst iallafall där jag ska föda så då går det bra att ha 2 personer med sig även inne på förlossningen). min mamma var med när barn nr. 1 och 2 föddes också och jag tycker det är en sån fin händelse och det är ett fint minne nu som jag delar med min mamma, och mina barn. barn nr 3 kunde hon inte följa med eftersom hon fick barnvakta dem andra 2 :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-28 21:44:28 följande:
    Nu e piketen här, du milde...jaa det var jag som ringde, det gick en skum typ utanför å ryckte i portarna samtidigt som han boffade på en trasa....uch, tanken på att flytta till landet slog mig :/
    usch ja, vart bor du egentligen? haha verkar vara värsta området :S
    BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-28 22:23:44 följande:
    hej hej
    hmm ja funderar på vad jag ska packa ner för kläder i bb väskan men faan har ju iget att ha på mig?
    vad ska ni packa ner för kläder till er???
    kan ju inte gå i varma mys byxor när de är så här varmt ju:(
    någon som kan komma med tips???
    jag kommer packa ner amnings tshirts och en lång mörk  sval kjol.
    Pregga skrev 2010-06-28 22:19:08 följande:
    Jo men jag nästan räknar med att han kommer iallafall en vecka tidigt, mitt x föddes 2 veckor tidigt å min dotter 8 dagar tidigt...men men får la se :) bara det inte blir fööör tidigt...
    Ok, ja jag har alltid varit frusen med, men jag e åxå mkt spä i kroppen i vanliga fall, medans min dotter som åxå e spä e stekhet jämt....hm..
    elinnnnn skrev 2010-06-28 21:53:49 följande:
    jag ska nog ha både min mamma och min make med (besöksförbudet är upphävt har jag läst iallafall där jag ska föda så då går det bra att ha 2 personer med sig även inne på förlossningen). min mamma var med när barn nr. 1 och 2 föddes också och jag tycker det är en sån fin händelse och det är ett fint minne nu som jag delar med min mamma, och mina barn. barn nr 3 kunde hon inte följa med eftersom hon fick barnvakta dem andra 2 :D
    jaså? jag fick ju höra att endast pappan får vara med inne på salen, men på förlossningen kan man ha fler??  min mamma var åxå med när dottern föddes samt hennes pappa å min lillasyster, men det var bara mamma kvar inne det sista, hahaasså det sjuka är att jag bor faktikst i ett bra område egenteligen, undrar vad som hänt det sista?! fattard et inte, jag bor ju mitt på centrala hisingen där det e lite "finare" hm...konstigt..
    tråkigt med så mycket brottslighet där man bor :S
    angående varm eller kall så kanske det har med blodtrycket också att göra? och järnvärde kanske? både jag och min mamma har lågt järnvärde och lite dåligt tryck. Blodet pumpas liksom inte runt ända ut så att säga. Fast ja det är ju annat nu höggravid som man är, hahaha 24 grader ute idag och jag trodde jag skulle få värmeslag hahaha

du får kolla upp hur det är på just det lasarettet du ska föda på för det är olika från landsting till landsting angående besöksförbud och hur många som får vara med inne på förlossningen osv.

nu ska jag logga ut och lägga mig.
    godnatt alla fina runda tjejer :D
    BF 100809
  • elinnnnn

sweetlilly: vad roligt att du svängde in en runda här i tråden :D skönt att TUL gick bra :)

Puchelina: jag loggade ju ut efter mitt sista inlägg då igår eller när det nu var och du frågade om amningstoppar. amningstoppar har jag köpt 2 vanliga på H&M, ett svart och ett vitt. dock kommer jag nog inte köpa fler utan kommer göra en egen variant. jag använder ju alltid linne under mina tröjor så drar man upp linnet och ner tröjan när man ska amma :D
    amningsbhar kan man ju hitta lite varstans, hm, lindex, kappahl osv. jag har köpt 3 utomlands och kommer inte köpa några fler för att jag vet att brösten brukar växa rejält när mjölken sätter igång så jag får väl ut på amningsbhs jakt senare ;) minimundus.se kanske har amningsbhar, tror någon skrev det iallafall, jag har beställt saker därifrån, amningsinlägg både under denna graviditeten och för flera år sen så det vet jag är en hemsida man kan lita på.

nallepuhmamma: förstår att du är arg och det var klumpigt av honom att uttrycka sig så. kanske är han dum i huvudet eller så har han det jobbigt och oroar sig för ekonomin och framtiden och därför ´säger så som han gjorde... fast du vet nog bäst själv som lever med honom vad som ligger bakom hans oacceptabla kommentarer.
    stor kram till dig gumman.

knyzzel: haha extremt gulligt det där med julkalendern :D

BF 100809
  • elinnnnn

jag har också extremt svullna fötter/vader.
    Även fast jag använder stödstrumpor :S dem har antagligen för mycket stretch i sig.

nätterna är outhärdliga eller mest morgnarna för det blir stekhett härhemma så jag vaknar runt halv 5 på morgonen när solen går upp eller har varit uppe en stund :S sen kan jag inte somna om heller. jag brukar ju vakna vid halv 5 för att gå på toaletten men nu är det för varmt för att sen somna om igen.

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-29 21:22:10 följande:
    Ang nallepuhmamma,s mans störda kommentar så minns jag mkt väl i början när dom var på mvc å han sparkade henne på benet för att ta upp abort!!
    Han kan ju inte vara frisk, spelar ingen roll hur arg man blir ngt sådant säjer man bara inte!!

Tjejer tips-

Ta med till sjukhuset

Det här ska du ta med dig till sjukhuset:

de papper du har fått av din barnmorska som innehåller viktiga uppgifter om exempelvis din blodgrupp och provsvar som bland annat visar om du haft röda hund ID-kort necessär, inneskor, underkläder, en bok, musik, avslappnings-cd och musikspelare dricka, frukt och snacks som du tycker om – även om du får all mat och näring du behöver av sjukhuset dricka, frukt och snacks till din partner eller medföljare, som kanske inte hinner springa till kafeterian under förlossningen cerat till läpparna, som kan bli torra kläder som barnet kan ha på sig när det är dags att åka hem.

Upptäcker du att du behöver fler saker kan någon ta med dem till dig senare. Det här är saker som du kan ha nytta av under själva förlossningen och strax efter. Glöm inte bilbarnstolen till hemfärden

hm, har ni fått några papper från barnmorskan????? det har inte jag.....
    kanske får det sen? men jag är ju redan i v.35, vad som helst kan ju hända närsomhelst :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-06-29 21:40:48 följande:
    Imorgon jobbar jag ett dygnspass, vad jobbigt psykiskt det känns just nu. Det är väldigt påfrestande på mitt jobb just nu. Som tur är det här sista veckan. Imorgon dygn, kortpass på lördag och dygn på söndag, sen går jag hem med havandeskapspenning... Solig  Underbart ska det bli!! weeeehooooo
    usch dygnspass... låter väldigt jobbigt. men ja det är BARA en vecka kvar, sen kommer du gå hemma och njuta :D

godnatt alla tjejer, dags att logga ut och stänga av datorn eftersom den värmer upp hela rummet :P
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-30 14:17:14 följande:
    Sweetlily å den kära leken

det säjer väl sig själv att det e skönt att vara 2 st, det brukar ju vara en förutsättning för de flesta när man skaffar barn, nu bryr ju inte jag mig ett dugg om att ni braverar hur underbart det är att ha sin man hos sig då jag klarar mig alldeles utmärkt utan.

MEN jag ser inte hur det skulle hjälpa nallepuhmamma att se er skriva sådant när hon e mitt uppe i en sådan situation? Det får ni gärna förklara för jag ser det inte??
     det finns ngt som kallas för finkänslig!

Å jag tror inte att jag e ensam om att reagera på detta nu! även om det ofta e jag som öppnar min å säjer ngt om det.

detta är så vitt jag vet en tråd för ALLA gravida som har BF i augusti 2010.
    Det är inte en tråd för ensamma gravida som har BF i augusti 2010.

Jag kände inte det som att den kära leken och sweetlilly försökte på något sätt vara elak mot någon annan genom att skriva att dem var glada för vad dem har.
    det är väl klart man är glad om man har det bra, lika väl som man är ledsen om man har det dåligt?
    varför får man inte skriva om båda sidorna?

BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-06-30 14:49:52 följande:
    Hemkommen från SPECIAL Mvc !

Ctg kurvan såg fin ut med en del samman dragningar bara =/ hua hua!

En underbar läkare som jag aldrig minns namn på (med väldigt fina läppar, är dock inte lesbisk men kan tycka att tjejjer är snygga )
    Vi kom överens väldigt bra med att göra ett Tul nästa vecka samt skall jag äta anibiotika  och om en vecka skall jag träffa dm igen har inte mina sammandragningar gett med sig så kan de max förlösa mig i veck 37 =/
    Problemet är att jag är helt mentalt trött på att haaaaaaa ont! ledsen Gråter
    så förhoppningsvis ska det ge med sig Obestämd
    hej gumman!
    jag har nog missat lite här, men varför ska du äta antibiotika?
    hoppas SD lugnar ner sig...
    kram
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10