Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-06-22 22:43:43 följande:
    Pregga!
    Din söt nöt hahahahahahaha
    Jag e trött men kan inte sova efter alla babyskrik från förlossningen hahahahha pirrar i magen med att veta att jag får möta mitt barn om 5 veckor på måndag =)

Som ni lla vet är detta 3e barnet men det spelar ingen roll för det är en ny individ ett nytt ansikte och inte minst ett syskon till mina barn.
    Det kommer vara som sagt mycket jobb men det får vi väl betalt för i slutändan med KÄRLEK!!

Gud massor av bebi skrik idag det ekar ff i huvudet på mig =)
    även hur många barn man har sen innan så är varje barn ett nytt barn. detta blir mitt fjärde men det känns lika spännande som när jag väntade mitt första :)
    knyzzel skrev 2010-06-22 22:49:06 följande:
    Åhhhh Vad mysigt... Blir ju ännu mer bebissugen nu ju.

Måste bara berätta. Nu när dotter skulle nattas så satt vi å pratade lite om läkarbesöket i morron. Först så blev hon lite rädd å trodde att d va hon som skulle till läkaren, men när jag sa att d va mamma så blev hon tyst en stund. man såg att hon funderade. sen säger sockergrynet: Hämta lillebo, kanfe?!
    Naw hon va så gullig å hade huvudet på sne å undrade verkligen om d var dax nu.
    naw vad gullig hon är! haha "hämta lillebo, kanfe?!"
    urgulligt!

PREGGA: skönt att dem ställer sig upp och ger dig sittplats och gratulationer när du går på stan hihihi. jag får massa blickar på mig , ibland leendes ibland sura :S känner mig illa till mods då jag tänker att dem ser sura ut för att dem kanske inte själv kan få barn :S hoppas att det INTE är så utan bara för att dem är sura människor hehe

Jag får väl berätta vad som hände mig på flyget från storbritannien och hit..
    flygvärdinnan stannar framför mig och säger åt mig att ta av mitt bälte.
    det gör jag men ser undrandes på henne.
    då tar hon den lilla kudden man fått ifall man vill sova, och lägger den på min mage och sen tar hon bältet över kudden och klappar mig på axeln och säger: så , det är MYCKET skönare. och så ger hon mig ett sånt varmt leende och sen går hon vidare :)
    jag blev så rörd, blir helt tårögd när jag tänker på vilken fin gest det var.
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 23:21:48 följande:
    näe men det e ngt jag åxå reagerat på, att det inte riktigt stämmer med vad man läst om besök osv...asså när jag fick lillan så var det mkt tätare kontakt, å jag skulle gärna springa benen av mig dit, hahahahaha
    hihi näe det e la inte så vanligt med hans namn, hans farfar heter Dominico i andranamn(cubanskt)  men va glad jag blev att du kom ihåg :)
    jo det är ju tätare besök när det är första gången. eller iallafall var det så förut. men jag tycker ändå det blivit glesare på besöken om jag jämför med när jag väntade barn nr 2 och sen nr 3.. Men men snart får man gå till BVC istället :D
    jo jag tror jag läst att du skrivit innan att det var från farfar :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-06-22 23:19:49 följande:
    Ja, gör så... E ju bara så nyfiken på allt som e bebisrelaterat. Ska sätta upp spjälsängen i morron så att Thyra kan relatera bättre till hur d kommer att vara med lillebrors "plats". Ska bli så roligt at äntligen få välja lakan å bädda å pynta där inne.
    Han e ju här snart ju!!!!!!!!
    åh det är så roligt att förbereda! våran lilla kommer ju ligga i vagnen den första månaden så jag kommer ju inte fixa iordning någon säng förräns hon redan är här. jag har inget kvar att fixa :( känns lite ledsamt faktiskt även fast det naturligtvis känns väldigt skönt.
    äsch fast jag har några saker jag ska inhandla, skötbädd, plastad frotte till vagnen och lite babyolja, ersättning, flaska osv att ha hemma för att slippa amningsstressen :) men det är ju mycket roligare att göra i ordning sängen :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 23:31:22 följande:
    haha jaa jag har ju börjat fixa iordning, lagt ner hans kläder i stl ordning i hans baby blå/vita byrå...ååååhh av min dotter så fick jag första nakllen har jag ju glömt å berätta, jisses...jag kunde inte ha hittat en bättre själv, fick den innan hon åkte, så för ngn dag sedan.
    Hon har köpt en baby kalle anka med blå pyamas på sig-tvärsöt.
    så sa hon, jag kollade på andra men dom kunde han kanske dra loss ögonen på å få i munnen å kvävas så jag köpte denna å jag tycker den e så söt, å säker med=)
    Den ska jag med lägga in, så hans första nalle fick han av storasyster när hon åkte iväg själv å shoppade, å jag e helt ärlig när jag säjer att jag hade inte hittat en bättre själv, den e tvärsöt!

Ska lägga in foto på dem med imon=)
    naw vad gulligt :)
    jag köpte en rosa "hello kitty" nalle på hm till våran dotter. min systerson var med och handlade och han fick syn på nallen som jag gick runt och bar på..
    då sa han: varför bär du på en nalle?
    "jo, jag ska köpa den till din kusin som ligger i min mage, visst är nallen fin?"
    han: ja jättefin.. (och så ser han sån finurlig ut) och säger: men tänk om inte min kusin tycker om den då??
    jag: jo men det kommer hon säkert göra.
    Han: jo men...... annars kan jag få den (och ett stort leende på det)
    haha både jag och hans mamma bröt ut i skratt.
    han älskar rosa :) han är 4½ år
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 23:41:26 följande:
    jo eller hur, asså jag älskar ju att gå till min Bm å hon e ju så underbar dessutom :)
    japp, får gå dit sen med den lille, hihi
    'jaså? det kanske jag nämnt då ju...oopps
    elinnnnn skrev 2010-06-22 23:38:00 följande:
    naw vad gulligt :)
    jag köpte en rosa "hello kitty" nalle på hm till våran dotter. min systerson var med och handlade och han fick syn på nallen som jag gick runt och bar på..
    då sa han: varför bär du på en nalle?
    "jo, jag ska köpa den till din kusin som ligger i min mage, visst är nallen fin?"
    han: ja jättefin.. (och så ser han sån finurlig ut) och säger: men tänk om inte min kusin tycker om den då??
    jag: jo men det kommer hon säkert göra.
    Han: jo men...... annars kan jag få den (och ett stort leende på det)
    haha både jag och hans mamma bröt ut i skratt.
    han älskar rosa :) han är 4½ år
    hahaha va sött, e det den hello kitty som man kan dra ner typ "mössan" på bakåt? stod å tittade på den idag :) min dotter älskar hello kitty å diddl, men jag köpte den inte för just en sådan nalle skulle säkert glädja henne men hennes blick skulle nog bli-mamma, lägg av-jag e STOR nu! hahahaha
    haha, ja exakt en sån :)

nu ska jag logga ut, kolla på criminal minds på 5an sen zzzzzzzzzzzzzzzova :)
    hoppas du haft en fin födelsedag <3
    kram och godnatt

godnatt till er andra också som gömmer er i er tysthet ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 23:46:11 följande:
    Näe elinnn nu e jag jättetrött, men va kul att du var inne så sent :)
    hoppas du får sova så gött nu, hihi
    natti natt...kram
    haha jag skrev ju samma, såg inte ditt inlägg förräns jag skrivit mitt :D
    godnatt gumman, tack detsamma! kram
    BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-06-23 20:08:13 följande:
    Hej alla mina nära och kära!!

Först så vill jag verkligen säga att denna tråd har varit en sån otrolig upplevelse!
    Man har fått vänner som kommer stanna ett tag i ens hjärta!
    Fast det bara är skriva här och en del sms så betyder det jätte mkt för mig!

Ni är ngt som funnits vid min sida som gravid.. stärkt mitt självförtroende samt gjort mig trygg.

Pregga fast du är en orolig individ så lugnar du mig när jag får panik och blir galen,
    Du lyckas med ngt som du själv har fobi med hahahahahhahahaa

Jag älskar er här inne =)
    nämen du är ju för söt gumman!
    Jag (vi) älskar dig med!!
    och du och dina fina barn är så underbart gulliga, och du är en superstark tjej! tack för att du delar med dig av ditt liv genom din blogg(och här i tråden)
    kram
    BF 100809
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-06-23 20:05:18 följande:
    hej tjejer :)
    Vill bara meddela att jag fortfarande lever, flyttat till huset nu och har inge internet hemma kommer efter den sista :) Allt är i allafall bra med mej o bacon, en aning nervös för måndag har vi bm koll och mätning, låg ju exakt på strecket för understa kurvan sist så är super nervös och håller tummarna för att magen växt en del sen sist :)
    Ha det bra tjejer :)
    hej gumman! åh ni har flyttat nu? hoppas ni kommer trivas i ert nya hem. lycka till på bm kollen på måndag :)
    ha det bra du med!
    Malinski79 skrev 2010-06-23 20:01:35 följande:
    Go kväll tjejer..Här är en till som varit til BM idag..Kan säga att jag hade SF mått 33 (!!!!!!) och är i v. 30+0 men jag har några överkilon oxå så hon sa att det absolut inte är någon "fara"

Blodtryck: 130/77
    Hjärtljud: 150-155

Sen kollade hon inget annat idag,ska dit igen om 2 veckor!!

nu ska det packas här hemma,vi drar till Åland imorrn efter att vi jobbat klart..ska bli supermysigt att fira midsommar där i år igen
    go kväll! ojdå 33! haha ja det var en rejäl kula det dära. jag hade 32 i v.33. skönt med bra tryck och hjärtljud :)
    ha det så bra med midsommarfirandet :)
    BF 100809
  • elinnnnn

förresten, den kära leken, vart tog hon vägen?? har hon hoppat av? eller var det hon som skulle iväg och jobba på nåt läger? blandar säkert ihop en massa tjejer nu... men ja viktigast är: var är du "den kära leken"?

BF 100809
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-06-23 20:38:25 följande:
    Hej hej... Ingen inne (suck).

Har varit på MVC:n i dag å träffat läkare. Jag fick äntligen datum för mitt snitt... Yes.
    Vår Lilleprins-Bus kommer senast den 22 JULI. På måndag e 24 dagar kvar. Oj vad tiden gick fort helt plötsligtTungan uteFlört... hahahahaha

Ska ner å hämta hans säng i källaren snart å sen ska jag bädda å fixa så att sovrummet blir som jag tänkt.

Kommer kanske in en runda till sebnare, men nu måste jag städa lite så att sängen får plats hahahaha....
    åååååh herregud!!!! 24 dagar!!!!!!!!!! det är ju bara lite drygt 3 veckor!
    STORT GRATTIS till snitt datum, det måste vara otroligt skönt att ha det klart.
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10