Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-01 13:40:23 följande:
    Jag fick ju ha min mamma,dotterns pappa samt min syster inne på själva förlossningen, men det är på rummet sen som bara pappan får vara med....
    aha.... det är möjligt då jag inte stannat så länge vid mina senaste två förlossningar utan åkt hem efter 6 timmar.
    med min första så var det nog så ja att man fick gå ut i hisshallen. men det tyckte bara jag var skönt så hade man liksom besök en stund sen gick man in till BB igen och fick vara ifred
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-01 13:41:49 följande:
    tjejer

kan ni tänka er, för en tid sen så pratade vi om att bara man kom över v 12 så var man trygg...å några föll bort fr tråden tyvärr...men nu sitter vi här lyckliga å pratar om förlossning, helt fantastiskt ju...

hihi vi ska ha våra små snart :)
    jaaa helt underbart!!!!!!!!!!
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:41:49 följande:
    Japp jag ska be om hinnsvepning och gör dom ej det ska jag be min man göra det o gör inte han det så får farbror dildo göra en
    Att gå över tiden igen så länge är fasen skitjobbigt och tar knäcken på mig totalt.
    Pregga skrev 2010-07-01 13:36:34 följande:
    Näe det förstår jag....asså jag börjar känna mig som en fisk på torra land, får ju för sjutton ingen luft knappt...trycker över hela bröstkorgen å jag har inte ångest...

haha du får la försöka muta lillan, haha å du lycka till :)
    men jag e ganska så säker på att min kommer tidigare,min dotter kom 8 dagar innan beräknat Bf, å mitt x föddes 2 veckor tidigt med...så jag räknar med det. Bara det inte blir föör tidigt, men en v eller 2 gör inget.
    Då har du förutsättningarna på din sida
    med nr 1 gick jag över 11 dagar har jag för mmig och med 2:an 8 dagar...
    Så allt pekar på extra tid här med *suck*...
    Jag får la sticka in huvudet till henne och visa att haloj här e din morsa kan du komma ut nu?
    Eller nej fasen stackarn får säkert värsta skräckupplevelsen då av att se morsan och lä'r ju sy fast sig där inne för o slippa komma ut till den där galna desperata morsan där ute som dessutom lyckas klämma in sitt stora fula tryne där nere...
    åh hinnsvepning hemma hade jag inte vågat mig på haha.
    hoppas verkligen du slipper gå över denna gången... fast det var ju mindre den andra gången jämfört med din första så tredje gången gillt kanske? iallafall till att föda precis på BF ;)
    Pregga skrev 2010-07-01 13:43:43 följande:
    Hihi tack så mkt elinnnn :)
    jo asså detta e jag ju inte van vid, vette tusan om han spjärnar med fötterna eller pressar upp ryggen nu emot lungorna, brukar inte ha det såhär...å min mage e rakt frampå nu, haha syns inget bakifrån ens...haha
    hehe nej på mig syns det ju bakifrån... alltså därbak på ryggen vid höfterna typ har jag fått tillbaks extra fettet som jag kämpat i flera år med att bli av med... suck... fast det sägs ju att det syns bakifrån om man väntar en tjej och att det inte syns om man väntar en pojke. och på dig och mig så stämmer ju den skrönan ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-01 13:50:57 följande:
    jo men så kan jag med känna :)

asså jag har en fråga-imorse när jag vände mig om i sängen så KNAKADE det till, vet inte om det var fogarna,ryggen, eller en gammal skada i axeln som gör att den hoppar ur led, gör inte ont kan jag tillägga.
    Men blev orolig att jag knäckte lilleman, hans arm eller ngt men jag vände mig bara om ju,..i sängen..
    nä det var helt säkerligen fogarna som knakade. jag har likadant, det knakar överallt, i ryggen, i höfterna, tom i fötterna och knäna.
    ibland har jag också känt som om att jag knäckt min lilla bebis på mitten eller något sånt när man böjt sig ner men det har man ju säkerligen inte gjort. dem ligger ju så skyddade därinne i våra magar :D
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:51:51 följande:
    Men hinnsvepning hemma går om man har nerklipta naglar och rena händer (Alcogel).
    Minimal infektionsrisk enl bm.
    Pregga skrev 2010-07-01 13:48:32 följande:
    hahahaha jaa lyckas du få in hela huvudet på dig själv så rek jag guiness rekordbok :)

jo å det e så sjukt kul, haha vissa här inne har man ju lärt känna även utanför Fl, har ju daglig kontakt med ett par via tel med, haha å vi ska ju ses med :) jättekul faktiskt...Glad
    haha jajjamensan vad rik man hade kunnat bli på det

Hihi sitter o funderar på hur pyret kan tänkas se ut...
    jodå det tror jag alldeles säkert :) jag tycker bara hinnsvepning låter läskigt oavsett vem som gör det :D
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:57:39 följande:

Ni som känner så mycket kä'nner ni skillnad på kroppsdelarna på era bebbar?

Alltså ibland känns det ju som underlivet skall sparkas väck det måste la va en fot va?

Annars ska fassen min dotter bli boxare med dom hårda slagen

nä jag känner ingen skillnad tyvärr om det är en spark eller om det är ett slag faktiskt.
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:59:14 följande:
    Jag fick en då jag väntade sonen och det gjorde inte ett dugg ont dock tycker jag alltid det är obehagligt att ha någon annan okänd pillandes där nere på mig.
    Känner mig så äcklig och utelämnad.

Även när jag födde sonen och man hade flera skallar som glodde mig mellan bena var obehagligt...Fyyy fasen
    aha, jag trodde det skulle göra ont. jag vill inte ens att dem ska titta efter hur öppen man är väl inne på förlossninge. fast dock brukar jag redan vara öppen nästan helt när jag kommer in ahhaha
    jo jag tror nog dem flesta tycker det är obehagligt att ha folk som kollar/undersöker en därnere.

jag ska skriva in i mitt förlossningsbrev att jag inte vill ha något extra folk (typ folk som studerar till barnmorska eller så) och absolut ingen manlig barnmorska eller sjuksköterska. klarar inte av det
  • elinnnnn

hahaha jag glömde bort det där om 10000 inlägget. men grattis CAROHL :D

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 14:05:23 följande:
    sticker nu hejhej
    hej hej
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 16:27:49 följande:
    Haha neeej fy vale att ha en manlig som sitter där nere med stora ögon och glor när man ska föda brrrr.
    När jag skulle undersökas med dottern då det var dags hade jag 2 st jävla surgubbar som höll på o gräva med instrument osv där nere...Mycket obehagligt och sen var dom dom otrevliga och hårdhänta. hade lust att sparka in näsan i nacken på dom.
    ja eller hur? usch vad dålig still att vara så otrevlig och hårdhänta, du skulle ha sparkat in näsan i nacken hahaha sicken spark det skulle ha blivit för att göra det!
    puchelina88 skrev 2010-07-01 16:30:19 följande:
    nya bilder på magen kolla om ni vill!
    OKI :d
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-01 15:41:09 följande:

Men här är ju din mage :D tihi vad fin. ska ändå gå in på din sida och kolla :D
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-07-01 18:47:29 följande:
    Hej på er! 
    Var hos en barnmorska i norrtälje idag (bor ju i lund men jobbar på barnens ö nu). De kollade inte lika många värden här, ex inte hb och äggvita. Jag blev lite paff eftersom mitt hb var väl lågt sist, vill ju veta om jag lyckats jobba upp det nåt. Jaja det är ju bara 2v till nästa besök hemma i lund.
    sf 32 cm (31+6)
    hjärtljud 146
    vikt +11.6 kg

Min mage är jättestor nu och jag får många kommentarer om hur stor den är och att det ser ut som det är dags när som. Lite trött på det.

Grattis till nya veckor! Inte långt kvar nu! 
    hej ! det var längesen"! vart har du hållt hus?
    låter bra det där, dina värden. en annan har ju gått upp 20 kg hahaha usch ja
    äsch strunt i vad folk säger, jag vet att det är svårt, men  antingen har man för stor mage eller så har man för liten... varför är det egentligen mer acceptabelt att kommentera en gravidskropp än en ogravid?? :S
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10