Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-06-20 11:53:19 följande:
    Jag fick de gratis...
    det fick jag också till alla mina 3 barn (födda år 02,04,06), men blev lite konfunderad när jag läste malinskis inlägg om att man köper dem på apoteket :S
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-20 11:51:04 följande:
    ja just det, va det gäller skorv så använde jag salisylvaselin till lillan med luskam=perfekt! :)
    mitt första barn hade jättemycket skorv och fick då rådet av bvc tanten att använda olja/vaselin, men det var ändå jättesvårt att få bort skorven. jag kommer prova "borago" eftersom jag hört att det är jättebra. jag hoppas dock att lillan slipper få skorv :D
    BF 100809
  • elinnnnn

det är visst inte ad droppar man ger längre ;)
    kollade på apotekets hemsida

"I januari 2009 ersattes AD-dropparna av droppar med enbart D-vitamin. Orsaken är att svenska barn inte har behov av tillskott med A-vitamin, har man ändå gett sina barn AD-vitamin för att man haft kvar i flaskan så gör inte det något.
    "

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-20 12:01:40 följande:
    ok, ja min lille fick åxå en del av det, så jag använde vaselin som skulle sitta i en stund å mjuka upp..sen kammade jag bort det med en luskam...hon blev ju lite röd uppepå huvudet men det e ju för att skorven gör att det blir så tätt i hårbotten..Borago har jag aldrig hört talas om men det tåls ju att kolla upp :)
    ja jag läste också om borago på apotekets hemsida och med den ska man visst slippa hålla på att kamma och pilla ... min son hade ju väldigt mycket skorv och väldigt tjockt lager så det fick jag pilla och dra bort. det gick inte att kamma bort det :S
    synd jag inte fick höra om borago då, fast den salvan kanske är rättså ny. mina andra barn fick så pass lite skorv att det räckte med olja och kamning :D
    sofie och laura skrev 2010-06-20 12:10:05 följande:
    Hej!

Vi får ad droppar från bvc gratis fram tills de är 2 år iaf i sthlm!
    Men nu kanske de ändrat????

Jag gillar iden att när vi kommer upp till 10.0000 så får den en present det var ju så sött hihihi
    Och carohl vilken underbar present från pregga den var jätte fin ju=)

Jag har iaf räddat mitt bellino babygym samt bärselet från att inte bli snott från källaren vi vart ju av med alla saker ink bebiskläder från dottern och sonen dt var inte kul allt vart stulet GRRRR

Idag blir det ikea så nu skall jag duscha fixa mig och ro iväg med mina barn.

Pregga jag ringer dig ikväll när mina små lagt sig så vi kan prata om allt som rör sig hihi
    hej gumman! men är något av dina barn under 2 år? för då är det ju mer aktuell info, men om jag inte minns fel så är din minste mer än 2 ?
    jag läste nämligen på apotekets hemsida att det bara är droppar med D-vitamin som ges nu from januari 2009
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-20 12:35:21 följande:
    Oj, ja min hade åxå en del men det gick bort med salisylvaselin å kam..men ska absolut kolla denna borago, finns det bättre alternativ så absolut :)  å man vill ju självklart inte pilla å dra på deras små huvud..hua...
    nä jag tyckte det kändes väldigt olustigt att kamma och pilla och behöva dra bort det, men det kliar ju också om det får sitta kvar :S hoppas vi alla får bebisar med lite skorv eller ingenting alls :D
    Pregga skrev 2010-06-20 12:38:47 följande:
    Du milde tid vilket busväder!! regnet står som spö i backen, å då e det mysigt att vara hemma i värmen :)
    Imon bitti ska lillan på läger, blir så roligt för henne...å jag får andas lite med, haha ibland så tar hennes tonårshomoner musten ur mig....hoppas bara vädret blir bättre då :)
    hehe, här är det uppehåll, det har inte regnat sen inatt iallafall. fast molnigt är det och regnet hänger nog i luften. åh vad roligt för henne att åka på läger :) ja och du kan andas ut lite hehe det kan du behöva :) hoppas du får lite sol då så du kan gå ut och njuta av vädret :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-20 12:48:44 följande:
    Jo visst e det lite obehagligt att pilla bort det, man känner sig ju typ ond som pillar där..å spiciellt vid fontanellen där det e tvärmjukt...nästan lite obehagligt..

ja här öser regnet ner , rena rama duchen asså...
    jo det blir skioj för henne, det e ju bara i 3 dagar men hon ser fram emot det, 2 st klasskompisar ska ju åxå med. sen var vi bjudna till vänner i varberg ett par dagar över midsommar, men jag frågade om dottern kunde åka med själv det e ju goda vänner till oss å bla hennes bästis, å det skulle gå bra... för jag orkar verkeligen inte med massa folk på en gng nu...känner mig helt acsocial....
    ja men det kan du ju behöva lite ensamtid också :D

nu ska jag ta mitt godis och relaxa framför tvn hehe
    ha en fin dag
    BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-06-20 13:31:20 följande:
    Här får man dem under barnets första år sen köper du dem själv på Apoteket!
    okej :) men rekommendationerna är väl att man ger dem i 2 år? så du menar att hos er får man gratis det första året och det andra året får man köpa själv?
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-20 12:58:19 följande:

Asså min dotter e helt underbar, men hon e mkt trotsig just nu....riktiga tonårsfasoner!

ok, ha det så mys..ska ta mig in i duchen ..nu kommer gästerna om 1 tim..haha

önskar dig d-samma :)

klart hon e underbar ;) det är bara normalt att föräldrar behöver ensamtid ibland. så njut :D
    hoppas du har det trevligt med dina gäster.
    BF 100809
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-06-20 15:53:19 följande:
    Nu sticker vi till stranden, vi ska dit och mysa och äta lite gott. Jag och sambon fyller 2 år tillsammans idag Solig
    Grattis till 2 år :D ha det så mysigt på stranden!
    BF 100809
  • elinnnnn

jag sitter här med massa SD och ett par rejäla förvärkar....
    lillan var väldigt aktiv både igår och idag, likadant min mage, det har blivit lättare att gå på toaletten om man säger så ;)

hur mår ni andra?

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10