Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-23 20:46:19 följande:
    hej på er, var ett tag sen jag skrev, blev tråkigt sist och tycker inte att jag haft nåt att skriva alls, och ingen verkar ju ha märkt att man vart borta heller..:-/ .. fast vi är ju ett gäng så vem håller reda på alla..

Kul knyzzel att du verkar ha fått datum, själv ska de jävlas ett tag till med mig, får inget datum förren jag är i v36..tidigast, och de kan inte säga i vilken vecka jag s ka få det. En läkare säger v37, och en annan säger att det ska bl så nära BF som möjligt..skojjigt värre..

Jaja.. imorrn åker vi norrut till mor och firar midsommar, så jag komme rinte in nåt mer... Ni får ha en trevlig midsommar...!
    jorååå jag har tänkt på dig, men jag har ju varit inne på din blogg. hade för mig att du var inloggad för några dagar sen?

jag hoppas det fixar sig med ditt snittdatum också!! dåligt att inte ge ett datum förräns så sent...
    Hoppas du får en jättetrevlig midsommar! ha det så trevligt hemma hos mamma :)
    kram
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-06-23 20:52:59 följande:
    Jo inloggad är jag ofta, men har inte tittat in i denna tråden på några dagar bara
    Ah ok, då har du koll på mig
    såklart gumman :D kramis
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 21:17:27 följande:
    Gokväll tjejer!

vad fasen finns det för huskur mot denna plågsamma halsbrännan?
    Den tar knäcken på mig
    Den kommer ju fast jag inte äter starkt osv...
    Vist citruc (tex c-vitamin) tar jag då jag ta rmina järntabletter och måste ta tyvärr men iaf annars tar jag lungt med dom sakerna som annars ska göra så man får halsbränna.

sen även det där med livmodertappen alltså alla säjer så jäkla olika (Även olika barnmorskor) att man KAN känna på sig själv om man kan ,har rena  händer och kortklipta naglar osv...
    Men hur fasiken kan man räkna ut cm på sin tapp?
    jag dricker mjölk, jag tror det lindrar halsbrännan, iallafall för mig.
    dricker INGEN apelsin juice för det blir för surt.

jo jag kan känna min livmodertapp men skulle inte vilja kolla den nu, *ryser* man ska nog inte vara där och "gräva". men om den är öppen lär du ju känna hur mycket. kanske kan du få in en fingertopp i tappen, men jag tror INTE man ska göra det
    BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-06-23 21:24:14 följande:
    vaaad söt Läser du min blogg?
    Tack för dina fina ord =) det värmer i tuffa vardagar=)
    Och tack dina ungar är säkert super söta dom med ju ....
    jorå visst är jag därinne och kollar lite, har även kommenterat ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 21:27:10 följande:
    Men tänkte mest på då tex mannen (Då man myser) håller på och slevar runder där med fingret om det kan göra något negativt där?
    Vet jag är gluttig men man får ju sånna sjuka tankar ibland.
    aha du menar så. usch ja det hade jag inte klarat av. hahaha
    men ja det måste ju vara lika viktigt med hygienen då och korta naglar.
    BF 100809
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-06-24 14:49:17 följande:
    Hej!

Har någon annan av er mensvärk mellan varven som strålar ut mot ryggslutet ?alltså det är precis som jag minns förvärkarna, problemet är att jag inte minns NÄR de brukar börja
    Är det på tok för tidigt? Jag har kännt av dem nu till och från i två dagar.
    har också känt av det. jag är i v.34, kände av det mycket förra veckan.
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: hoppas du mår bra!!! hoppas du kommer hem snart igen och kan förklara dig ! man blir ju så orolig när du bara skriver att du ska åka in men inte varför :S kramis

angående midsommar så ska vi samla familjen bara hemma hos våra föräldrar.
    idag har vi köpt jordgubbar, vågar inte chansa på att det finns några att köpa imorrn.
    men 50-55 kronor litern!!! hur mycket kostar det hos er andra?

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-24 17:15:28 följande:

hej tjejer!

tack så mkt för omtanken, ni e ju för söta, jag hann inte förklara varför jag åkte in då allt gick så fort, jag ringde upp till förlossningen å skulle bara rådfråga om barnets rörelse, då den i stort sett förvunnit nästan i 2 dagar. bara ytterst lite..hon svarade på sjukan.-kom in med en gng å vänta inte. så det var ju ilfart upp...tog Ctg som inte var helt ok, så jag fick gå in till läkaren som gjorde en total undersökning på min lille prins allt fr huvud till fot.

Fostervattenmängd var mkt bra´,hjärtat å hjärna ,navelsträng å tillförsel till den var utmärkt, det dom reagerade på var just lite rörelse på Ctg,n så efter undersökning så fick jag iskallt vatten å ny Ctg togs...då blev det fart på han å jag fick bättre rörelse, antagligen så har han sovit ganska så mkt det sista så¨vida han inte e aktiv när jag sover....

Tusen tack alla för omtanke, kom just hem å e helt slut...{#emotions_dlg.flower}Hjärta

åh men vad skönt att allt såg bra ut, förstår att du var orolig isåfall. men som du sa , han kanske passar på att röra på sig när du sover och att du därför inte märkt något.
    kram skönt att du e hemma igen och att allt var bra med din lillprins
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-24 17:23:40 följande:
    Tack så mkt gumman, det värmer i hjärtat...hade carohl på tel på hemvägen som sa att ni frågat, tack så oerhört...jo det va skönt å höra att allt var ok, fast jag blev ju mkt skärrad när dom reagerade så på det första ctg,t..hua....men han har vart superlugn i 2 dagar nu....hoppas han vilar upp sig för maraton, å små goa runda kinder hade han med :)
    hihihi gör han nog ;)
    grattis till ny vecka!
    BF 100809
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-06-24 18:28:28 följande:
    här fick vi ge 55:- litern. Hutlöst dyrt!

ja det tyckte vi med! men man måste ju ha gubbar till midsommar ;) :S

Pregga skrev 2010-06-24 18:36:04 följande:
    Hihihi jo antagligen, bus unge =)
    tack så mkt....

Köpte jordgubbar ida 2 stora byttor för 40 kr

åh lyckos! 2 stora för 40kr! svenska eller utländska?

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10