Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-06-18 16:57:57 följande:
    Men fyyy vad det regnar här inte världs klokt!
    Samt att barnen pruttat ner sig av rädsla för åskan THUNDER RIKTIGT!!

EELIN: V33 är det verkligen sant vecka 33 trodde v32+1 bestod av v32 TAAACK
    jag är i v 33 nananananananaanaa hihi hahahahaaa skrattar jag e nog en jubel idiot idag
    Tröttheten tar över !

Pregga min tele kommer ikväll hihi så då kan vi tjöta imorrn pöss på er
    hahaha, vad söt du är hahaha v.33 stämmer om v.32+ nånting :D

Pregga: aha, nä jag ska inte till BM men bara prata med henne per telefon. Jag ska inte till henne igen förräns den 8e juli :S Var hos henne i förrgår :D
    BF 100809
  • elinnnnn

hehe
    och jag då:

säng: julimånad
    vagn: check
    bilstol: check
    kläder: check (köpa mer sen om det behövs i samma storlekar)
    babysitter: check
    BB-väskan: packas i juli

jag ska bara köpa plastad frotte att ha i vagnen, en bra madrass till vagnen eftersom vi kommer använda det som sovplats medans vi är här. annars är vi i stort sett färdiga.
    eller ja, bara små köp typ flaska och ersättning ifall om inte amningen kommer igång. sen andra smågrejer som man kan köpa efterhand
    Ersättning+flaska  är mest för min egen trygghet att ha det hemma så jag slipper den oron och stressen.

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-19 12:47:48 följande:
    ngn annan som reagerat över brösten? att dom inte e lika hårda?
    Tycker mina har mjuknat så mkt...?
    mina känns fylligare och fylligare, men inte hårda.
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-19 13:21:44 följande:
    ok, mja mina har ju blivit tunga..så dom hänger typ å e mjuka..men jag känner ju lilleman..
    ja de blir nog tillräckligt hårda sen ett par dagar efter förlossningen ;) ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-06-19 10:03:25 följande:
    Usch vad jobbigt för dej. Själv så vaknade jag oxå flera gånger i natt, men eftersom jag inte ska jobba fler helger nu detta året så kunde jag ta sovmorron tills dottern väckte mig nu kl 9. D va gött.

Hur l'änge till ska ni jobba (som jobbar fortfarande). Själv så har jag denna veckan måndag-torsdag å veckan efter måndagkväll å tisdagkväll, men d e lingt 3½ timmes pass dem 2 sista dagarn.

Längtar tills man e ledig helt.
    Nu ska man ju få sitt snittdatum bestämt på onsdagSoligSkrattande D e ju värt att firaSkål
    åh vad skönt att få veta :) så på onsdag blir det nedräkning på RIKTIGT!? :D så spännande
    BF 100809
  • elinnnnn

angående AD-droppar, jag visste inte ens att man kunde köpa det själv?

om jag reser iväg skulle jag ju vilja fortsätta ge bebisen ad-droppar, men tror inte dem har det utomlands :S

när jag fick mina barn 02, 04, 06 så fick vi ad droppar från bvc jag är ganska säker på att man får det fortfarande :)

BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-20 11:38:01 följande:
    Saker som är klara

1,säng-klart
    2,vagn-klart
    3.matstol-
    4.skötbord- klart
    5.babysitter-klart
    6,babygym-
    7.kläder-snart klart
    8.badkar-klart
    9.fösta nallen-klart
    10.babybox-klart
    11.bilbarns-stol-klart

sen finns det väl massa saker som man ska handla hem typ flaskor nappar mm vart handlar man det på apoteket lr??någon som har nått förslag??
    jag såg att dem har 0-2 månaders nappar på apoteket, så det kommer jag köpa. i livsmedelsbutikerna har jag bara sett 0-6 månaders nappar.
    jag kommer köpa flaskan som heter mam ultivent, den kan man köpa i vanlig livsmedelsbutik
    ser ut såhär:
    http://www.littlekidscorner.se/index.php?object_id=article&action=browse_images&params[article_id]=2174&params[default_picture_url]=http%3A//195.35.83.106/%7Exc51939/e-handel/upload/articlepictures/3478_master.jpg

sen kommer jag bara köpa barnolja och bepanthen (rumpsalva från apoteket)
    shampo osv kommer jag nog inte använda första tiden, heller inte borste/kam(-det får man se hur hårig hon är när hon föds ;))
    sen får man se vad som kommer behövas under hand. Kanske behöver man köpa skorv salva, har hört om en jättebra som finns på apoteket , "Borago"
    BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-06-20 11:42:50 följande:
    Man köper AD-droppar på Apoteket
    men hur är det nu? får man dem gratis på bvc eller måste man köpa själv????
    BF 100809
  • elinnnnn

ang ad dropparna så kanske det är olika som med allt annat beroende på vart i sverige man bor :S

BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-20 11:49:10 följande:

tack för alla tips tjejer.

haha ja har ingen aning om va man sk aha för nappar mm,är ju första barnen ju!!bra att man har er som man kan fråga!

ang napparna så får man prova sig fram lite, ibland kan det vara så att barnet inte gillar just den sortens napp. jag brukar köpa mams nappar. de har funkat bäst för mina barn när dem varit små, senare har det spelat mindre roll när dem blivit runt ett halvår. napparna till flaskorna står det också på förpackningen vilken ålder eller vilken sorts ersättning den är till för.

du kommer klara det galant :) det tar lite tid innan man lär sig, men det är likadant för alla som får barn det är ju just detta barn man behöver lära sig känna. har man redan barn sen innan har man lite erfarenhet som kanske underlättar bara ;) ;;)
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10