Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-06-22 17:53:36 följande:
    Jösses vad tomt det har varigt i denna tråden nu några dagar....
    Hmm är ni ute i fina vädret massor eller???
    Eller semester???

jag är här, men ja jag håller med det. det ekar härinne om dagarna :) förhoppningsvis är det så att andra också har fint väder och därför är ute och njuter av lite solsken :)

hur mår du?

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 18:20:10 följande:
    Tack så mkt stumpan :)
    ja jag hoppas ju att jag får behålla lite efter att dominic föds, med lillan så gick jag ju som sagt ner ca 15 kg på en vecka..=(

Kollade bältet nu å det e ett exakt sådant som jag har, fick frågan av en dam idag i stan var jag fått tag på det :)
    jobbigt att gå ner så mycket så man blir smalare än vad man vill vara. lika jobbigt som när man väger för mycket.... det är klurigt det där med kroppen och vikten.
    ja bältet ja, jag struntar i sjukgymnasten och har själv beställt ett...
    Pregga skrev 2010-06-22 18:39:50 följande:
    För första gng på länge så fick jag ett par Sd på en gng, kan ju bero på att jag för en gng skull reste på röven fr stolen...
    kan man gå för mkt? hahahaha rännde ju runt i affärer.....
    hehe kan vara för att du var igång ja :)
    man kan självklart gå för mycket. om jag promenerar mer än 20 minuter så får jag lida av det sen på kvällen och minst 2 dagar efteråt :S mest fogarna i och för sig som känns, sd och förvärkar har jag lite när som helst oberoende på om jag varit igång eller inte.
    BF 100809
  • elinnnnn

förresten, hur kunde damen se ditt bälte? har du det ovanför kläderna? jag kommer ha mitt över mitt underlinne fast under min tröja så det inte syns.

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 19:12:37 följande:
    Jo det e jobbigt, vill ju ha kvar lite iallafall..hihi tycker det e bra att du beställt ett om du har ont av fogarna :)
    ok,men att jag har gått mkt kan ju inte skada bebis? det e la bara fogarna som spökar isåfall?
    ja det är bra, tror jag hihi, förhoppningsvis hjälper det också :)
    nädå gumman, motion är bara bra för dig och barnet :)
    antingen är det fogar eller så sammandragningar som är helt normalt och tom bra att ha så långt gångna vi är nu. livmodern som tränar lite bara inför förlossningen :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 19:24:50 följande:
    Jo jag hade det på utsidan då just dessa buxor e lite låga i linningen så då skulle bältet komma emot hudem, hade vida mamma linne byxor på mig, å den där tygpåsen typ som man drar över magen e rätt så låg, slutar en bit under naveln så då måste jag ha det utanpå....just med dom..
    elinnnnn skrev 2010-06-22 19:19:50 följande:
    ja det är bra, tror jag hihi, förhoppningsvis hjälper det också :)
    nädå gumman, motion är bara bra för dig och barnet :)
    antingen är det fogar eller så sammandragningar som är helt normalt och tom bra att ha så långt gångna vi är nu. livmodern som tränar lite bara inför förlossningen :D
    Ok, tack så mkt..hihi asså efter att jag fick mitt x så fick jag för mig denna gng att jag inte skulle röra mig så de första 3-4 månaderna tillbringade jag 80% av tiden i sängen, hihi tokigt jag vet men men.....jag tycker det hjälper å stötta upp bäckenet just när jag e ute å går så, nu har jag inte problem med fogarna, men har det i förebyggande syfte som idag när jag gick 3-4 timmar ute..då e det skönt. mina sd har ju inte gjort ont det minsta å det ska ju som sagt komma nu, å jag lyfte ju på röva för en gng skull, hahahaah
    jaha okej :) jag har alltid underlinne på mig så jag kommer sätta det över linnet och  sen vanlig tröja över det.

jag kan fullt förstå att du inte vågade röra på dig nu denna gången pga ditt missfall. helt förståeligt, jag hade nog gjort likadant. jag hade nog inte vågat göra något ifall om jag då hade fått ett missfall till hade jag ju anklagat mig själv. så det är nog en helt normal reaktion.
    nä bältet ska ju användas i förebyggande syfte ;) jag har ont ibland. nu har jag vilat i 2 dagar, alltså inte gått nånting alls, bara typ från sängen till köket och till toaletten, och igår när jag vaknade hade jag inga alls känningar av fogarna :) men så åkte vi ut och käkade lunch och sen handlade vi lite på citygross och idag vaknade jag med värk i både fogar och knän :S
    så jag ser verkligen framemot att bältet kommer och hoppas så att det kommer hjälpa mig iallafall med fogarna, knäna är lite svårare att "behandla" hehe
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-22 19:48:01 följande:
    Ok, jo så kan man göra..jag som e för varm för att ha på mig för mkt..jo det e nog en normal reaktion å jag undrade ju såklart vad det var för fel jag gjoer, men det var ju ett utomkved, å det var ju trots inget jag kan påverka..Nu sitter han ju där han ska :)
    jag har inte ont i fogarna, men knäna kan kännas lite ibland....men det kan inre skada bebis att jag gick i 3.4 timmar idag...`?
    nädå det skadar inte bebis att promenera. lovar!
    jag e också varm men klarar inte av att inte ha något tajt under tunikorna osv. vanesak antar jag :D
    japp klart dominic sitter där han ska :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-06-22 19:46:33 följande:
    Pregga: Ja må hon leva..ja må hon leva..ja må hon leva uti hundrade år....javisst ska hon leva javisst ska hon leva javisst ska hon leva uti hundrade ååååååårrrrr!!!! Ett fyrfaldigt leve för Pregga..hon leve..hipp hipp hurra hurra hurra hurrrrrraaaaaaaaaa!!!!! Stort GRATTIS på födelsedagen tjejen!!! {#emotions_dlg.flower}Skål

Ja du Pregga..Här både jobbas det 100% + renoveras för tillfället Så det är min anledning till att jag inte är här lika mycke längre...Men nu är det bara 2 veckor kvar att jobba,sen ska jag va ledig,vilket ska bli  SUPER skönt!!!!  Då ska jag bara njuuuuta å ta hand om min Gravid

Hoppas alla ni andra mår toppen!!!!!

imorrn är det dax för BM igen oxå
    skönt att du snart ska få va ledig :) ta hand om mamma magen låter supermys. det är ju det enda jag gör typ hehe.
    åh bm besök imorrn? jag var hos min för en vecka sen och ska inte dit igen förräns om 2 veckor :S
    efter nästa besök kommer det gå 2 veckor emellan var besök. Vi har planerat ända fram till BF from nu och det är bara 3 besök till, tycker det känns lite.... Jag är i v.34

Hur ofta går ni andra?
    BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-06-22 20:20:03 följande:
    HEMMA!

Nu e jag hemma!

Vill bara tacka min pregga för stöd och att du e så go som bryr dig verkligen=)
    Grattis på födelsedagen vännen

Jag var inne på förlossningen idag i stort sett hela dagen, sd har jag men inte regelbundna
    men Läkarens dom vart efter mkt om och men BÄCKEN UPPLUCKRING från helvete.
    JA och läkaren sa att det kan man inte göra ngt åt efter att bebis e utanför livmodern.
    SD har inte påvekat tappen utan allt såg så fint ut men blir mina sammandragningar mer regelbundna då måste jag återkomma!
    Trött vart man efter denna dag..
    Men det mysigast med denna dag var alla små bebis skrik i korridorerna =)
    Kan man längta mer en vi här inne nu?

Hur har ni alla andra haft det?
    oj det lät inte roligt med "Bäcken uppluckring från helvetet "
    stackare.
    skönt att allt såg finfint ut annars :D
    förstår att du är trött efter en sån dag... Jaaa jag tror faktiskt man kan längta mer än vad vi gör här inne.... Typ 2 veckor innan BF, eller GUd förbjude dagarna runt/efter BF hahaha
    BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-06-22 21:07:02 följande:
    Jag fick komma in på ett extra besök i v 29 tror jag det va...Jag skulle göra ny blodgruppering p.g.a att jag har erytrocytantikroppar i mitt blod och fråga mig INTE om vad det innebär,för det vet jag inte...

Men nu är det 2 v sen sist,sen ska jag dit om 2 v igen å därefter fick jag ett extra besök till p.g.a ny blodgruppering...Så jag tycker att jag ränner där hela tiden nu..Men det va ju inget besök alls mellan v 11-25!

Har just nu en helt galen bebis i magen!!!!
    hm nä det låter verkligen invecklat, eller så kanske det är något lätt förklarligt med bara ett väldigt klurigt namn haha
    hoppas det inte är någon fara för din o bebisens hälsa iallafall.
    Pregga skrev 2010-06-22 21:09:54 följande:
    Jag var ju hos min Bm igår å ska dit den 12 te juli igen :) tycker med det känns lite lite men det e ju för att det e såååå spännande, hahaha
    jovisst är det spännande hihi men det stämmer ju liksom inte alls överens med papprena man fick utav MVC. eller jag har iallafall fått ett sånt där det står lite info och då också vilka graviditetsveckor man ska besöka MVC... men jaja kan vara rättså skönt att slippa ränna på kontroller också :D

klart man kommer ihåg din sons namn ;) inget vanligt namn först och främst och inte ditt alias här på FL heller så det är lätt ihopkopplat med varandra :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-06-22 22:35:55 följande:
    go kväll mina damer. Allt väl?

Då ska man till läkaren i morron å eventuelt få ett snittdatum YESDrömmer
    åh vad skönt! hoppas du får datum imorrn, håller tummarna!
    sofie och laura skrev 2010-06-22 22:40:35 följande:
    Jo gumman det känns jätte skönt nu att vara hemma,
    Jag njuter lugnet före stormen hihihi
    Nä då!
    Man vart ännu mera sugen då vi promt hälsade på Jimmys bäste väns bror som fått barn,
    en liten 4 veckors för tidigt flicke barn hon var så vacker...
    Fick mig att sakna mitt barn starkt ännu mer ju!
    På måndag e det ju starkt 5 veckor kvar ju så det kommer att gå skarpt fort
    åh herregud 5 veckor??? iiiiiiiiiiiiiiih, tiden går så snabbt ändå. 5 veckor är ju ingenting, eller? :D
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10