Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-04 19:52:25 följande:
    haha jaa jag hade ju tvättat klart allt tills igår när jag köpte nytt, haha såå imon e det dags i tvättstugan igen :)
    elinnnnn skrev 2010-07-04 18:17:58 följande:
    ja, jag har också köpt frotte lappar, såna från IKEA du vet ;) superbra ju.
    hälsa carohl då hehe
    nu måste jag göra nåt annat, får ont i kroppen ju av att sitta vid datorn för länge :(
    jo men visst e dom jättebra :) då förstår jag att 20 st räcker gott, haha carohl hälsade tillbax :)

Här ska med ätas jordgubbar snart-MUMS!
    jo vi har ju översvämning i källaren där tvättmaskinerna står så det går ju inte att tvätta.... och hyresvärden har inte fixat ännu, det har varit såhär i 2 vecvkorna nu. tala om att man har mycket tvätt :(
    jordgubbar, mums. åt igår och i förrgår och dagen innan det också hahah
    idag fick det bli körsbär istället :D
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-04 19:54:56 följande:
    Jag köper mitt här ifrån:

www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod...
    hehe samma som jag rekommenderade. det var den länken jag fann förut som var mest känd bland hallonbladste drickare ;) hur mycket betalar man för frakt osv?
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 20:58:55 följande:
    men fy va jobbigt, ja å här har det varit ovanligt svårt å få en tvättid ens..märkligt när det e så fint väder ju...
    ang jordgubbar, det kryper väl inte in djur i dom som på hallon? det kröp ett as i asken som jag hade ihjäl...å jag tvättar dom ju noga å snoppar av den gröna biten, haha var nog lite syrligt för det blev lite fart på lilleman :)
    det ser du ju om det krupit in nåt djur.... dvs det blir ju håll i jordgubben då
    men jag tror aldrig jag träffat på några larver eller liknande i jordgubbar, hm
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 21:08:40 följande:
    ja asså ngt hål såg jag ju inte men jag studerade ju inte jordgubben heller, hahaha tvättade av å tog bort kvisten typ...
    som sagt har jag aldrig varit med om larver i jordgubbarna, bara hål från sugna fåglar ;) och min morfar hade jordgubbsland och vi brukade plocka där varje sommar under hela min uppväxt :D
    knyzzel skrev 2010-07-04 21:24:55 följande:
    Go`kväll. Allt väl? Har varit inne på IKea idag! WIIIIIII
    Fick handlat allt utom bäddmdrass till Thyra, men "Lillebrors" säng e färdig nu å jag ska fota å lägga upp bild nu i kväll på den. Kommer strax tillbaka. Har en lite flicka här som e super trött.
    Ses snart.
    här är det bra, bara ont i ländryggen efter tvättandet i badkaret igår. ja vi har ingen tillgång till tvättmaskinerna eftersom den elake hyresvärden inte fixat än...
    vad roligt att ha lillebrors säng färdig iallafall :)
    jag fixade med vagnen idag, som kommer verka som sovplats den första månaden iallafall, och sorterade bebisens kläder (har inte tvättat allt ännu) och kollade babyskyddet (dvs läste bruksanvisningen så jag förstår mig på alla finesserna :P men det var ungefär likadant som dem andra vi haft)
    fy vad förlossningen eller tiden därefter känns nära när man pysslar med "boandet".
    MYYYYYYYYYYYYYYYSIGT :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 22:19:22 följande:
    haha näe jag hjar inte heller vart med om det, men blev lite skraj när jag såg den där äckliga saten i asken..hahaha
    haha, bläää
    det är nog det äckligaste jag vet, att finna djur i maten. kan ta lång tid för mig att kunna äta liknande mat igen, bilderna på larverna eller vad det nu må vara "poppar" upp i huvet sen när man ska äta igen ju...

imorgon ska jag leta efter en skön kjol, eftersom jag inte hittar några maxi klänningar till normal pris. vill ha maxi klänningar med kort ärm, inte ens det hittar jag, för det hade jag g¨ått med att betala 400kr för, men inte en som jag måste ha tshirt under. usch vad varmt.
    så det får bli en tunn sval kjol och några kortärmade istället.
    för guuuuuuuuuuuuuuuuud vad varmt det är med tights och tunika!!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 22:33:20 följande:
    ja men fy visst e det vidrigt..asså den kröp ju inte ur en jordgubbe utan ur asken, URK men jag har ringt ett par vänner å frågat, haha å enl dom så går inga djur in i jordgubben...
    nä det är nog för surt ;) som sagt jag har aldrig råkat på några djur inuti alla jordgubbar jag ätit under mitt liv, och det är en del om man säger så ;)

Men nä, nu ska jag logga ut och lägga mig ner och kolla på någon film, hoppas jag hinner se färdigt hela innan jag somnar ;)

Godnatt tjejer!
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-04 22:37:55 följande:
    Där kan nog kom in djur, men inte på samma vis, tror jag inte i alla fall. Ska lägga upp bilderna nu.
    elinnnnn skrev 2010-07-04 22:01:57 följande:
    som sagt har jag aldrig varit med om larver i jordgubbarna, bara hål från sugna fåglar ;) och min morfar hade jordgubbsland och vi brukade plocka där varje sommar under hela min uppväxt :D

här är det bra, bara ont i ländryggen efter tvättandet i badkaret igår. ja vi har ingen tillgång till tvättmaskinerna eftersom den elake hyresvärden inte fixat än...
    vad roligt att ha lillebrors säng färdig iallafall :)
    jag fixade med vagnen idag, som kommer verka som sovplats den första månaden iallafall, och sorterade bebisens kläder (har inte tvättat allt ännu) och kollade babyskyddet (dvs läste bruksanvisningen så jag förstår mig på alla finesserna :P men det var ungefär likadant som dem andra vi haft)
    fy vad förlossningen eller tiden därefter känns nära när man pysslar med "boandet".
    MYYYYYYYYYYYYYYYSIGT :D
    Usch vad jobbigt. D får han/hon ju dra av på hyran..... För d står säkert i kontraktet att ni ska ha tillgång till tvättstuga....
    ingen aning, det gör det kanske. det är ju inte min lägenhet, utan mina föräldrars... ska kolla med dem imorrn... tror dock inte hyresvärden går med på något avdrag då han bara har 3 hyresgäster ;) men tack för tipset :D

nä som sagt, Godnatt alla! <3
  • elinnnnn
    Lantani skrev 2010-07-05 20:45:12 följande:
    Tack

Jag är så otrolgt trött hela tiden och värmen gör de verkligen olidligt tycker jag. Vad gör ni för att lyckas svalka er?
    kyler ner händerna ofta med kallt vatten och använder sen händerna som kylklampar typ på resten av kroppen hahaa men dem blir ju rättså varma direkt. fotbad kan du ju ha, ta svalkande duschar då och då, drick kalla drycker osv. glöm inte dricka mycket vatten först och främst för du och barnet behöver det och ännu mer nu när det är så varmt.

idag har vi, eller ja min pappa, köpt en golvfläkt till mig, eftersom mamma inte tåler när det drar kan vi inte ha fönsterna öppna och skapa tvärdrag. golvfläkten ska vara på inatt kan jag ju tala om, och jag ser framemot en svettfri natt hehe

VECKA 36 IDAG, TJOHOOOOOOOOOOOOO VAD TIDEN GÅR!
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-05 21:35:41 följande:
    Jag har min dotters namn+ ett Hjärta på ena handleden, nu måste jag ju oxå göra en till med nästa pirnsessa Men vet bara inte var,om jag ska försöka lägga till den brevid den andra,ta den på andra handleden eller helt enkelt sätta den nå helt annanstans...

På onsdag är det BM besök igen,myyyys....Hoppas ni alla mår bra i sommarvärmen..Är sååå glad,är inne på min sista arbetsvecka!!!!!!!
    Åh bm besök, jag har mitt på torsdag. 3 veckor sen sist, jag längtar :D
    gud vad skönt, då är du snart ledig :)
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-05 21:49:38 följande:
    Jag går med 2 veckors mellanrum,men sen ska jag dit igen nästa vecka redan..För hon ville träffa mig en gång till innan hennes semester,å inte mig emot

GRATTIS till v. 36, själv går jag "bara" in i v. 33 på onsdag!
    åh tack :)

ja det är faktiskt roligt att gå till barnmorskan haha, förstår att du inte motsätter dig ett extra besök ;)
    för mig kommer besöket efter det på  torsdag bli 12 dagar efter :) så det börjar ju bli tätare nu. Vi har bokat in mitt sista besök den 2e augusti, BF enlig henne är 5e augusti så det verkar ju som om hon tror jag kommer föda innan BF. men vi får väl se :D

v.33 jaja men det är ju inte så bara :) då har du ju redan 32 avklarade :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10