Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

pregga: fina bilder ni tagit du och din prinsessa (och magen hihi)
    knyzzel: sicken sötis :)

sofie och laura: vad skönt att det gick bra på TUL och att h*n inte ligger i tvärläge längre.

HORMON RAND HAR JAG INGEN OCH HAR INTE HAFT UNDER MINA 3 TIDIGARE GRAVIDITETER HELLER.
    Jag är glad att jag sluppit en faktiskt, är nöjd med min kritvita mage haha
    jag har ett par korta bristningar runt naveln bara och inget mer. det lär väl inte komma några nu heller tror jag, hoppas iallafall inte det :D

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

om man känner sig för naken att bada i bikini finns det ju baddräkt..

jag har köpt en men har inte haft tillfälle att använda den ännu.
    hoppas jag hinner innan bebisen kommer ut hahaha

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-07 22:29:47 följande:
    jo det kan man ju ha men det känns liite onödigt å köpa en ny nu i slutet med...
    jo men står det mellan att inte bada och lägga 200kronor på en gravidbaddräkt så är det ett rättså lätt val , iallafall för mig ;)
  • elinnnnn

puchelina: det var väl du som frågade om nummer 2 och löshet (haha) osv. jag har inte märkt av att det är lösare, men så är jag ju typ alltid hård i magen, och går på toaletten för nummer 2 var tredje dag ungefär. nu den senaste veckan har jag gått varje dag.. skönt faktiskt haha

dem säger ju att man ofta blir lösare i magen när förlossningen är nära, men jag har då inte märkt någon skillnad (har ju 3 förlossningar bakom mig redan)

• elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-07 22:53:10 följande:
    Go`kväll. Hur e d idag? Här e d ganska lugnt. Lite trött bara.
    gokväll! Här är det bara bra, är extremt trött bara vi var ute och grillade hela familjen alltså mina föräldrar och syskon och vi kom inte hem förräns vid 20-tiden. för mycket friskt luft och sol gör en trött hehe
    Pregga skrev 2010-07-07 23:15:06 följande:
    Mjo det e klart att vill man bada ute vilket jag för övrigt avskyr,offentliga badplatser så e det ju värt det, sj badar jag gärna ute på en evskild plats :)
    knyzzel skrev 2010-07-07 22:53:10 följande:
    Go`kväll. Hur e d idag? Här e d ganska lugnt. Lite trött bara.
    Gokväll stumpan :)

en annan e aptrött men tvättar i vanlig ordning, just när man tror man tvättat upp lillemans saker så får man ngt nytt, haha såå nu tvättas det igen....shit va trött jag e asså...
    jojo även fast jag badar på enskild plats med så lite folk som möjligt så badar jag aldrig i bikini, tycker det är för avklätt. jag klär mig i en baddräkt som inte är för urringad varken bak eller fram och dessutom har jag en kjol på mig med (en sån bikiniunderdel med en kjol som döljer rumpan). :)
    Men jag väntar nog på att min make kommer hit så kan vi åka nånstans och bada tillsammans. Känns bättre så faktiskt...

Nä, nu ska jag stänga av datorn och lägga mig ner, börjar känna av dagens bravader, i ryggen nu, ajajajaj.
    imorgon ska jag till barnmorskan, tjohoooo :)
    och idag har vi förresten tvättat en del av prinsessans kläder. sköööönt :)
    sydspol var här igår och fixade stoppet i källaren. dyr räkning för hyresvärden men hade han byggt ordentligt från början hade det inte blivit stopp (stoppet beror på att nån pump inte sitter där den ska, sydspol sa att det absolut inte kan vara gjort av någon fackman).. så går det när man anlitar amatörer.

Godnatt tjejer!
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 09:42:30 följande:
    Godmorgon!

Var på marknad igår och fy fasen vad ont jag fick.
    Kunde knapt gå och kunde knapt hålla in skriket "AJ" för mina kraftiga ONDA sd som kom då fast jag tog det sååå jäkla lungt och gick jätte sakta i snigelfart.
    Hela magen krampade ihop och dom släpte fasen inte utan höll i UTAN uppehåll hela stunden vi gick där ca 1-1½ timme
    Värkte även i hela härligheten (Musen) så in i norden.
    Tur iaf det släpte senare *Tack o Lov*.
    Hur fasen ska det då bli då man går på Kiviks marknad som är betydligt större *Hua*.

Idag är magen jätte liten i gämförelse mot tex igår.
    Vart fasen har magen blivit av?????
    Tro mig den är liiiiiten mot igår och innan då den sett sprängfärdigut men nu poff borta...
    Knapt någon rörelse från tösen heller idag...Jo jag kände henne nyss men iaf inte i den bemärkelsen då hon brukar vara mer än sjövild.
    jag skulle gissa på att hon sjunkt längre ner i bäckenet. jag tror det var det min lilla gjorde den kvällen jag hade sd och förvärkar i flera timmar.

puchelina: vilka fina bilder och fin mage :)

jag har gått upp lite mer än ett kg sen i måndag, alltså på 2 dagar! känns inte så bra :S
    +21kg nu.... tur det "snart" är dags
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-08 10:41:36 följande:
    Äntligen torsdag!! Ny vecka..v.35
    Nu känner man när den puttar med foten. Lägger man handen där så puttar den bort den! Hur mysigt som helst!

Pregga: Gnäll på!! Har oxå ont i fötterna. Fasiken vad ont de gör! Det stramar om skinnet. Urk...
    Förresten Grattis till ny vecka! hihihi
    grattis till v.35 och till alla andra som går in i nya veckor på torsdagar!

idag ska jag till barnmorskan tjohoooo :D längtar så att få veta hur prinsessan ligger, om hon blivit ruckbar eller om hon fortfarande är helt rörlig...
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 10:49:37 följande:
    Ser det ut som magen krympt då bebben sjunkigt ner lite eller kanske lagt sig neråt?
    tetta skrev 2010-07-08 10:41:36 följande:
    Äntligen torsdag!! Ny vecka..v.35
    Nu känner man när den puttar med foten. Lägger man handen där så puttar den bort den! Hur mysigt som helst!

Pregga: Gnäll på!! Har oxå ont i fötterna. Fasiken vad ont de gör! Det stramar om skinnet. Urk...
    Förresten Grattis till ny vecka! hihihi
    Grattis till ny vecka
    ja det kan det ju absolut göra, magens form och storlek beror ju på hur bebisen ligger.
    har bebisen legat med huvudet uppåt innan så kan det vara stor skillnad på storleken faktiskt.
    min låg ju med rumpan neråt innan och magen var stor hela vägen upp till revbenen, men nu när bebisen lagt sig på rätt håll och dessutom sjunkit lite så är det nästan "ingen bebis" uppe vid revbenen. där är det oftast mjukt, men desto hårdare precis under naveln
  • elinnnnn

alltså det är sånt tryck runt mina ögon och jag ser helt suddigt, suddigare än vanligt även med glasögon på :S
    kan det bli så om man har mycket vatten i kroppen?eller är det nåt annat?

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 11:12:39 följande:
    ja min tös har ju alltid legat högt upp precis under bysten och tvärs över magen så magen har ju stått precis under bysten hela tiden.
    tror det är så att hon ändrat ställning faktiskt :)
    fast är du orolig att nåt är fel ska du självklart ringa förlossningen och fråga, eller din  BM om hon har telefontid....man kan även gå in och registrera sig på minavardkontakter.se
    och därigenom mejla till sin barnmorska.
    det fungerar rättså bra från min MVC iallafall brukar få svar inom ett par timmar bara. vet dock inte hur bra det fungerar på andra ställen
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10