Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

för er som är nyfikna på SF kurva eller vill skriva ut och själv pricka i för att se hur ni ligger finns det här:

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=45

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-08 20:10:22 följande:
    samma här, jag har ju bett dom kolla urinet extra pga min gbs med ju...så nu kollar dom ju när jag ber dom, idag var det just pga oro för havandeskapsförgiftning då jag svullnat så det sista å fort...hade apont i fötterna igår ju..hua
    usch , hur känns det i fötterna nu'rå?
    jag läste nånstans att dem bör kolla gbs på alla gravida runt v.35-36... men verkar inte som dem har det som rutin. kanske skulle fråga om det nästa gång?
  • elinnnnn

knyzzel: herregud har du bara 14 dagar kvar?!?!?!
     hur känns det nu'rå?
    iiiiiiiih vad spännande =)

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-08 20:29:12 följande:
    Mjo nu har det regnat idag så dom gör inte lika ont, men shit igårkväll var riktigt hemskt , sen har jag ju fått portaltunnesyndrom, det är när en nerv klämms i handleden pga svullnad, men det känne bättre så fort jag sköljer i kallt vatten...
    jaså? kollar dom det på alla gravida? jag tycker nog du ska uttryckligen be dom å kika, vet att det var 2 st till här inne som hade det..å jag fick veta av en slump vid min uvi...
    ja det har varit otroligt skönt väder idag, lätt sommar regn och lite svala vindar :D
    jo jag vet vad det är, min bästa vän har likadant, dock har hon fått operera, 3 gånger...
    fast jag vet inte om det kan gå bort efter graviditeten? det gjorde inte hennes iallafall och därför operation...

nej dem kollar inte gbs på alla. på mig har dem inte kollat det, men jag läste på nätet att dem skulle göra det, men uppenbarligen gör dem det INTE.
    hur fick du veta det av en slump vid din uvi? märker man gbs när man kollar uvi också eller?
    för hon skulle ju skicka iväg urin på sån odling för att kolla om jag har UVI...
    Malinski79 skrev 2010-07-08 20:31:59 följande:
    Hej tjejer..Har inte varit inne på ett par dagar nu..Va till BM igår, å allt ser jättebra ut

Blodtryck 133/68
    Hb: 125 (utan att äta järntabletter,det måste ju va bra va?!? )
    hjärtljud: 150slag/min
    SF: 34 (32+0) så nu ligger jag PÅ den övre kurvan,förra gången låg jag ju ÖVER övre kurvan..

bebisen ligger fortsatt med huvudet nedåt,så hoppas verkligen inte hon får för sig att vända på sig!!!

Imorrn jobbar jag in sista dag på 13 mån,ska bli sååååååå skönt!!! Är jobbigt att jobba heltid nu i denna värmen..jag älskar iofs sol å värme,men att jobba heltid nu å va ute hela dagarna å stå å gå mycke = SVULLNA fötter

Hoppas alla ni andra mår bra här inne!!!
    hej tjejen!
    väldigt bra järnvärde utan järnisar :)
    jag har precis fått upp mitt med hjälp av niferex och har nu 122 :)

nä vi får väl hoppas att hon inte vänder sig, men det tror vi inte hon ska göra :D
    vad skönt att du ligger på sf kurvan :D jag har 34 nu och jag är i v.36 så det har inte växt så särskilt mycket :D den var 32 cm för 3 veckor sen..

åh skönt med sista jobbedagen :D
    ja svullna är vi nog allihopa, mer eller mindre hahaha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-08 20:49:03 följande:
    Jo det har vart svalt å gött, gick lite ute i regnet å bara kände hur det fuktade ner mig på ett härligt sätt, ja ingen erotik nu, hahaha jo jag har hört att man kan komma att behöva opereras för det men det kan gå bort efter födseln, å mitt e inte så allvarligt även om man kan vakna av att det värker ibland..
    ja asså jag fick ju en uvi å fick behandling men tyckte det luktade lite sött när jag kissade, å då sa dom det bara av en slump tror jag-jo men du har lite gbs med, jag bara va? vad e det? å som du säjer så tror jag inte dom kollar det, vilket e mkt märkligt, gbs kan framkalla uvi..å dom såg det på just en urinodling så då kollar dom nog dig med, eller så ber du dom om det..
    ja jag får nog fråga, dem ska ju ändå skicka iväg det på odling ju.

nä hoppas ditt går över efter födseln. jag har bara händer som domnar bort när jag sover ibland men det räcker att jag "väcker" dem. BM frågade då om det bara var just när jag sov eller om det liksom var hela dagen, hon trodde nog det var det jag hade, men nej, det är bara som dem somnar och går att väcka rättså lätt :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-08 21:04:17 följande:

jo men gör det om dom ändå skickat iväg det på odling, jag ska ju få ab på förlossningen innan prinsen kikar ut så det inte går över på han.

jo jag hoppas mitt går över vad det gäller händerna men det e ju inte såå illa, utan värker å domnar lite ibland..
    men när dom domnar så e det inte hela tiden men en stund, däremot så värker å svullnar dom emellanåt så jag inte kan knyta handen..men jag har ju haft en fantastisk graviditet så jag klagar inte..

ja det blir säkert bra både med gbs och händerna :D

ja även fast jag fått foglossning tidigare än nånsin förut, gått upp ungefär dubbelt så mycket i vikt än vad jag brukar så tycker jag ändå att graviditeten varit fantastisk och inte så värst hemsk hahaha.
    Jag minns dem 3 första månaderna då tröttheten var som värst. jag kunde sova hela dygn men jag var ändå lika trött, men det har man ju redan glömt bort hur den tröttheten kändes alltså.

tänk snart har vi våra bebisar i famnen... helt sjukt vad tiden gått fort, och det känns ju ännu närmre nu efter jag varit på förlossningen idag haha och på MVC diskuterade vi ju just förlossningen och tiden efter med amning och hemgång och efterkontroll osv...
    herregud vad tiden går!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-08 21:16:04 följande:
    Jo det löser sig nog :) inget som oroar mig faktiskt, haha hör å häpna..
    foglossning hade jag med dottern så det skrek om det, å jag skrek rakt ut i smärta ibland...
    men att du gått upp mer i vikt kan vara vätska åxå....vad det gäller att vara trött så var jag det med både dotternm å nu min son, sov i månader med båda å som du säjer, det spelade ingen roll hur trött jag än var så kunde jag sova mer...

ja kan du förstå, hahaha snart har vi de små hos oss, som jag ska pussa på honom :) ja nu går det undan asså...tänk vad vissa av oss har följts åt under denna tiden..hihi
    ja jag hoppas att det är massa vätska jag gått upp, för då går det lättare att gå ner hahaha
    men antar att det är lite mer fett än vätska faktiskt... men det återstår att se :D hoppas bara jag slipper gå upp så fasligt mycket mera nu.

ja det är roligt att iallafall några fortfarande hänger kvar här :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-08 21:31:02 följande:
    kände just hur det spännde i skinnet på foten å tittade ner, japp ser ut som en elafant fot! börjar ömma smått....men jag skulle gå igenom alla helsikes resor för att få min efterlängtade prins, ååå nu ska jag skynda till kiosken å köpa lite blandgodis :)
    mmm gott, jag passade på att köpa hem lite efter mvc och förlossningsbesök så jag ska också snaska på sånt hade jag tänkt :D

nu ska jag logga ut för jag har ont i mina ögon och det trycker bakom ögonlocken :S

nattinatti allihopa!
  • elinnnnn

godmorgon alla!

Knyzzel: packa väskan... ja men det ska du väl hinna med det med :D som sagt 13 dagar kvar nu väl? hehe
    och eftersom dem bokar snitt rättså tidigare än BF så är ju risken att föda tidigare rätt så liten, så jag tror inte du behöver oroa dig för det. annars är det ju bara till att packa väskan, tar ju inte så lång tid :D
    men gud vad spännande. jag hade också velat ha ett exakt datum bestämt... men men jag får väl vänta tills bebisen själv bestämmer sig för att den vill ut, precis som många andra ;)

klart alla är nog mest intresserade av sina egna knyten hade ju varit konstigt om det varit på ett annat sätt ;)
    det kommer säkert bli som så att alla vill berätta ditten och datten om sina egna bebisar här i tråden men ingen kommer att läsa det :P nä inte så hemskt kanske, men det kommer nog bli mycket om sitt egna. vilket är rättså naturligt :D

----------------------------------------------------------------------------------
    inatt har jag sovit jättedåligt, antagligen lite för gårdagens händelser, tiden inne på förlossningen satte ju igång rättså mycket i huvet om man säger så ;)
    sen har jag haft ont i knäna, ryggen och vadkramp... suck
    men idag ska vi stanna hemma så jag hoppas på att få sova en timme eller två efter lunch :D

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-09 13:33:31 följande:
    Wow mina värkar toppade på 92... inte undra på att de inte ville släppa hem mig då Skrattande

Skönt att allt känns bra nu och ja hoppas att hon stannar inne tiden ut Flört
    ja det kan jag tänka mig att dem inte ville haha, fast som barnmorskan sa så kan man inte mäta värkarna egentligen. för en värk som ligger på 45 kan vara precis lika effektiv som en som ligger på 100. det är väldigt individuellt och kan dessutom ändras beroende på hur hårt dem satt dem elastiska banden osv...

jorå det var ju inte pga mig som vi åkte in, heller var det ju ingen misstanke om att prinsessan skulle vilja kika ut lite tidigare, det var bara att barnmorskan på MVC tyckte hon var alldeles för vild och tog för lång tid på sig att lugna ner sig hihihihi
    carohl skrev 2010-07-09 13:47:07 följande:
    Knyzzel: Vilket fint babyskydd!

Nallepuhmamma: hon har nog vänt sig som Pregga sa och då kan ju formen på magen ändras.

Eliiiiin: Va jobbigt att inte ha sovit bra inatt... Du får ta igen dig denna natt, eller du kanske har möjlighet att ta en stödvila under dagen?
    jo jag försökte det för en timme sen, men kroppen känns stressad på något sätt och med hjärtklappningar är det lite svårt att slappna av. jag ska nog gå och duscha nu och kyla ner mig lite, kanske kroppen också lugnar sig så jag kan få vila en timme iallafall...

hur är det med dig idag då?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10