Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-05 22:21:48 följande:
    Grattis till ny vecka :)
    Malinski79 skrev 2010-07-05 21:35:41 följande:
    Jag har min dotters namn+ ett Hjärta på ena handleden, nu måste jag ju oxå göra en till med nästa pirnsessa Men vet bara inte var,om jag ska försöka lägga till den brevid den andra,ta den på andra handleden eller helt enkelt sätta den nå helt annanstans...

På onsdag är det BM besök igen,myyyys....Hoppas ni alla mår bra i sommarvärmen..Är sååå glad,är inne på min sista arbetsvecka!!!!!!!
    haha jaså? där ser man :) jag ska ha bådas brevid varandra, ja ett uppepå å ett under med datum för födsel...:) Bm besök kommer jag få ofta nu, så skönt..eller ja läkarbesök, hihi
    tack gumman <3

dags att logga ut och lägga sig ner. fläkten är igång och det är såååååååååå skönt, att vi inte köpte den tidigare!!!!
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-05 22:24:30 följande:
    Hm för ca 10 min sen så kläckte min mamma ur sig ngt som jag inte riktigt vet hur jag ska känna inför....
    hon frågade om XXXX mitt x hört av sig, å jag svarade nej det har han inte....
    då säjer hon, ja jag ser ju bara en anledning till att han inte gör det nu när det e så nära Bf, han har nog träffat en ny då (full i vanlig ordning) asså jag visste inte hur jag skulle känna inför det...

sen att hon inte har råd att ge mig ett kort på min födelsedag men har pengar till sprit varje dag....jag begär inte att hon ska köpa ngt så men ett kort?? å spiciellt då hon sitter på kalaset å beklagar sig över att inte ha pengar till kort ens till de andra gästerna....hm
    gumman, strunt i vad din mamma säger. det är bara ursäkter, det fattar ju alla. spriten talar högre än henne själv.
    kramar

knyzzel kommer säkert in snart :P jag ska logga ut nu. nattinatt
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-06 15:11:03 följande:
    Ja ni brudar....
    Nu skall ni få höra varför jag har så starka SD!

Jag har ingen alls slags infektion i kroppen ngen uvi inget så selexid slängde jag fan i väggen !
    Min lilla bebis ligger på tvären, han ligger där och antagligen sitter fast? För nu är det för trångt att komma
    tillbaka!
    Jo jag har ett planerat snitt men nu e problemet att om jag har föreliggande moderkaka måste jag snittas tidigare pga vissa komplikationer!
    Går mitt vatten eller blöder jag är det ilfart bums med ambulans!
    Imorgon är det TUL som jag frågade om pga orolighet OCH är så glad av att mina mamma känslor för orolighet bör kollas upp då skall det göras! INSTINKT!!!!!

Därför bränns det i magen för att ungen vill sträcka ut sig men ack lite svårt då den legat på detta viset sen v 28 !!

Så imorgon kl 11 har jag tul sen läkarsamtal om ny tid !!!!!!
    ojdå! men hoppas det ordnar sig ändå.. lycka till på TUL och läkarsamtalet imorrn.
    kram
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-07-06 17:35:34 följande:
    blev nyfiken på vart du köpte amningslinne? har själv kollat runt i stan utan att hitta..
    vet inte vart hon hittade sina, men jag köpte mina på H&M
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-07-06 17:54:51 följande:
    Tack för tipset. Vet du om dem är bra? Ska jag köpa min vanliga storlek S?
    ja tror dem är rättså bra. jag fick ta en storlek större än vad jag hade innan jag blev gravid, jag tror ju inte man går ner allt man gått upp direkt :) och sen är ju brösten större och jag har även blivit större runt om. men ja en storlek större tog iallafall jag.
    du kan ju prova dem och se hur dem sitter. alltså över brösten självklart går det (nog) inte att dra ner tröjan över magen ;)
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-06 18:06:05 följande:
    Hej på er...

Sitter här med riktigt goa förvärkar. Man andas in och ut...
    Här är det mulet och skönt väder. Trodde att man skulle slippa svullna fötter idag. Fast det trodde jag allt fel!
    ojdå, tränas det eller tror du det är på gång redan?!

här är det också mulet och har varit otroligt skönt väder idag, och jag har använt min kjol som jag köpte igår och herregud säger jag bara vad sköööööööönt det är att ha kjol/klänning på sig!
    mina fötter är också svullna, som i vanlig ordning...
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-06 18:25:34 följande:
    Jag tror det tränas rejält.  Känner hur huvudet skruvar sig i magen. Den har sparkat rejält idag i takt med musik så pigg kan man säga att den är.
    ja det måste den ju få göra också :) ser ju att du inte har bf förräns den 18e men man vet ju aldrig.
    själv har jag gått i nästan en vecka nu med ilningar och en brännande känsla i bäckenet. tror det är bebisen som fixerar sig. fast vad jag har hört så brukar inte omföderskors barn fixera sig överhuvudtaget, detta är mitt fjärde barn.
    fast det kanske bara sjunker ner i bäckenet, kanske bara förblir ruckbart framtills det är dags att komma ut :)

hoppas dina förvärkar går över snart om dem är så jobbiga att du behöver tänka på andningen.... kanske en avlsappnade dusch kan hjälpa. om det är riktiga värkar så kommer dem förvärras annars förmodligen försvinna eller iallafall lugna ner sig och återgå till vanliga SD...
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-06 18:47:03 följande:
    Trode vi skulle få lyckan med regn här idag men icke det komit något
    Hoppas man kan få sova bättre inatt.

Sitter just nu med min värsta fiende (Panikångesten) som sitter och jävlas med mig.
    Försöker koppla bort den men den har fan ankrat sig fast
    Hoppas jag ska kunna äta iaf då vi gjort lax,nypotatis och sås som vi ska käka strax OM jag nu lyckas kunna äta med paniken i kroppen, en skrikig unge i bakgrunden och jag trött och varm
    Känner mig just nu ledsen,arg och irreterad på detta jävla elendet´med paniken och värmen.

Ser vissa av er har sd. Har haft själv länge.
    Kommer tex när jag är ute och går men även bland då man bara tar det lungt.
    sd har jag haft ett tag, mest när man är ute och går. men förvärkar (sammandragningar som gör ont) får jag alltid i vila....

jag har ingen aning om hur det är att ha panikångest eftersom jag tack och lov inte lider av det själv... men jag hoppas det går över snart och hoppas att du klarar av att äta något för det där lät ju helsmarrigt
  • elinnnnn
    bizzziie skrev 2010-07-06 19:07:19 följande:
    Hej!!

Allt bra med er hoppas jag??
    Svalare ute idag, ingen blir väl nöjdare över det än en gravid kvinna va?

Tänkte fråga en sak... är det någon av er som tidigare använt eller tänkt använda bärsjal till bebis från nyfödd??
    Jag hade ingen förra gången men tänkte att jag skulle skaffa en denna gången.. flyttar ju till hus veckan innan BF och så har man ju en fyra-åring att underhålla med när inte mannen är hemma..
    Är en sjal något att rekommendera??

Har ni några cravings förresten??
    Jag har några konstiga.. och det är inte enbart ätbart.. Haha!
    WC-anka active gel (den blåa), ajax original och gröna äpplen (granny smith)... Drömmer
    Och tro nu inte att jag dricker de två först nämnda!! Haha.. behöver jag säga att jag städar ofta nu för tiden?? Hihi..Så känner jag med.. att det skruvar och trycker neråt.. bebis verkar nästan arg ibland när h*n sparkar upp mot revbenen!!!

.................
    Har era bebisar fixerat sig ännu?? Min är rörlig fortfarande men huvudet ner.. sonen fixerade sig aldrig.. är lite orolig att inte denna heller gör det.. men kan man känna att det hänt? Att bebis fixerat sig alltså?
    med mig är det bara bra, bebisen sparkar och försöker typ trycka sig ur magen både på höger och vänster sida hahaha.
    bebisen trycker sig neråt här och det känns i bäckenet. det både ilar i tappen typ och ger en brännande känsla i bäckenet. det är vanligast att omföderskors bebisar INTE fixerar sig förräns precis innan förlossning eftersom bäckenet oftast blivit större från tidigare graviditeter.
    min lilla prinsessa har definitivt åkt längre ner men att hon skulle vara fixerad tror jag inte, men visst känns det att det är väldigt mycket bebis längre ner nu än innan. och om jag känner under naveln så är det helt hårt där, det var mjukt innan och bebisen låg högre upp.

njae jag har inga särskilda cravings, mjölk går ju ett par liter om dagen. kexchoklad som legat i kylskåpet och sen ett glas mjölk efteråt är bara såååååååååå gott!
    sen går det ju några liter jordgubbar om dagen också men det är nog mest för att det finns tillgängligt, inget jag skulle bli galen av om det inte fanns till hands... det är det jag tycker är cravings, att man är sugen på något så mycket att man inte kan fungera normalt om man inte får äta/dricka just det... :D

jag ska till BM på torsdag, ska bli intressant att höra vad hon säger om bebisens ev sjunkning, gissar på att hon iallafall fastnat lite och nu är ruckbar... förra gången var den rörlig och inte alls så långt ner som hon känns att vara nu iallafall...
    det sägs ju att man vaggar mer när bebisen är ruckbar eller fixerat. och ja det har jag börjat med omedvetet.
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-06 19:20:16 följande:

Ingen av mina andra två barn har fixerat sig.

Tösen här envisas fortfarande att ligga högt upp så det blir extemt jobbigt för mig och så ligger hon tvärsöver så jag räknar inte med att hon ändrat sig sen tills måndag då jag ska till BM igen.

Låter absolut inte skoj med onda sd
    Jag kan få det ibland då jag ligger helt stilla så hela magen krampar typ och då gör det ont,men inte ofta iaf.
    Du kanske ska kolla upp det?

nej sd är vanligt och helt som det ska. dem gör inte ont, jag tycker dem är rätt så häftiga faktiskt haha
    men förvärkarna är värre för dem gör ont, men sist jag hade dem gick dem över efter 3 timmar och då jag berättade för min barnmorska att jag dem höll på så länge sa hon åt mig att jag skulle ha ringt förlossningen egentligen och att jag skulle göra det nästa gång... men sen dess har jag inte haft några förvärkar (detta var förra veckan)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10