bizzziie skrev 2010-07-06 19:07:19 följande:
Hej!!
Allt bra med er hoppas jag??
Svalare ute idag, ingen blir väl nöjdare över det än en gravid kvinna va?
Tänkte fråga en sak... är det någon av er som tidigare använt eller tänkt använda bärsjal till bebis från nyfödd??
Jag hade ingen förra gången men tänkte att jag skulle skaffa en denna gången.. flyttar ju till hus veckan innan BF och så har man ju en fyra-åring att underhålla med när inte mannen är hemma..
Är en sjal något att rekommendera??
Har ni några cravings förresten??
Jag har några konstiga.. och det är inte enbart ätbart.. Haha!
WC-anka active gel (den blåa), ajax original och gröna äpplen (granny smith)...

Och tro nu inte att jag dricker de två först nämnda!! Haha.. behöver jag säga att jag städar ofta nu för tiden?? Hihi..Så känner jag med.. att det skruvar och trycker neråt.. bebis verkar nästan arg ibland när h*n sparkar upp mot revbenen!!!
.................
Har era bebisar fixerat sig ännu?? Min är rörlig fortfarande men huvudet ner.. sonen fixerade sig aldrig.. är lite orolig att inte denna heller gör det.. men kan man känna att det hänt? Att bebis fixerat sig alltså?
med mig är det bara bra, bebisen sparkar och försöker typ trycka sig ur magen både på höger och vänster sida hahaha.
bebisen trycker sig neråt här och det känns i bäckenet. det både ilar i tappen typ och ger en brännande känsla i bäckenet. det är vanligast att omföderskors bebisar INTE fixerar sig förräns precis innan förlossning eftersom bäckenet oftast blivit större från tidigare graviditeter.
min lilla prinsessa har definitivt åkt längre ner men att hon skulle vara fixerad tror jag inte, men visst känns det att det är väldigt mycket bebis längre ner nu än innan. och om jag känner under naveln så är det helt hårt där, det var mjukt innan och bebisen låg högre upp.
njae jag har inga särskilda cravings, mjölk går ju ett par liter om dagen. kexchoklad som legat i kylskåpet och sen ett glas mjölk efteråt är bara såååååååååå gott!
sen går det ju några liter jordgubbar om dagen också men det är nog mest för att det finns tillgängligt, inget jag skulle bli galen av om det inte fanns till hands... det är det jag tycker är cravings, att man är sugen på något så mycket att man inte kan fungera normalt om man inte får äta/dricka just det... :D
jag ska till BM på torsdag, ska bli intressant att höra vad hon säger om bebisens ev sjunkning, gissar på att hon iallafall fastnat lite och nu är ruckbar... förra gången var den rörlig och inte alls så långt ner som hon känns att vara nu iallafall...
det sägs ju att man vaggar mer när bebisen är ruckbar eller fixerat. och ja det har jag börjat med omedvetet.