Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-09 14:03:22 följande:
    Ja men det låter ju bra, en dusch brukar kunna göra en lite avslappnad iaf Skrattande Hoppas att du får vila efter det, hjärtklappningar är inte jätteroliga...

Jo tack jag mår bra, var upp till förlossningen imorse igen för att ta den andra sprutan för lillans lungor så att man är beredd om hon nu vill kika ut tidigare...
    Jag tror att hon stannar inne ett tag till iaf Skrattande
    Nu ska jag gå och göra lunch då vi inte har ätit det än. Min dotter åker om en timme med sin farfar till Hälsingland så det kan ju vara bra att hon är mätt i magen innan de far Glad
    sprutan ja just det, hoppas det gick bra och hoppas din lilla också stannar en stund till :D
    vad roligt för dottern att åka iväg med farfar, hoppas de får det mysigt.
    ha en fin eftermiddag

dags för dusch och sen förhoppningsvis 1 eller 2 timmars sömn (om jag har tur:)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-09 21:29:38 följande:
    Såå var min morsa igång igen i sitt vanliga mönster, dricker å e elak.!! näe finns bara en sak att göra å det är att dra sig undan helt nu, inte säja ngt bara dra sig undan...Vi pratade om mitt x idag å hon påpekade igen att han måste ju ha träffat ngn annan å därför så hör han inte av sig å då kommer han ju helt säkert skita i sin son åxå sa hon....
    Saken e den att jag verkeligen inte bryr mig om han längre, fine-han träffar ngn annan...kanske vad vet jag, men klart så måste ju han gå vidare med sitt liv å jag förväntar mig inget annat. Jag fick ju ändå den vackraste gåvan fr han....då svarar hon-ja men han kommer nog skita i den lille då med, han kan ju inte säja till sin ev nya att han har en nyfödd.

jag blir inte det minsta ledsen över hennes sjuka kommentarer men irriterad ja!
    Sen sa hon ang besök på BB-ja e du villig att utsätta han för bakterier genom att ta emot besök i cafeet så¨e ju det ditt val...
    hon tycker inte att jag ska åka till ullared för det blir ju fööör jobbigt osv. shit asså, snacka om att vara missunnsam. klart jag ska åka, å när jag känner mig lite trött så bänkar jag röva i cafeet :) haha
    avundsjuka ...finns det ngt fulare?
    sen att en missbrukare står sig själv närmast e ju inget ovanligt, större egoism finns nog inte.

Detta e ju helt Ot men jag behövde bara gnälla av mig lite, blir smått irriterad.
    förstår du blir irriterad, men äsch orka bry sig om vad hon säger (om jag varit dig alltså)
    sen det där med bakterier, alltså barn blir utsatta för bakterier hela sitt liv, bakterier är ju bra, vissa iallafall och i rätt mängd.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-09 21:47:03 följande:

tack, jo jag blir vanisnnigt irriterad å det hänger på läppen å be henne fara å flyga, asså jag har ju brutit med henne innan å har inget svårt med det å nu lutar det mer å mer åt det hållet,.....

sant det där ang bakterier, men hon tycker inte jag ska ta emot vänner, utan vänta...villig att utsätta han?! IDIOT asså...jo självklart så kommer våra barn komma i kontakt med bakterier,men jag fick massa besök med dottern å hon lever å mår bra, å har ett fantastiskt imunförsvar.

jag förstår det.... angående ditt barn, så är det just det DITT barn och du är hans mamma. Uppenbarligen vet du bättre än din mamma hur en mamma ska bete sig.

nallepuhmamma: hoppas det går bra på FL, vet heller inte säkert om det är din magform du ska kolla upp eller annat hänt under natten, men jag hoppas det går bra iallafall och att ni får det roligt på marknaden.

Knyzzel: åh skånes djurpark, det var längesen man var där. men tror inte jag hade orkat gå där höggravid, strongt av dig att försöka, men synd att det blev som det blev ;)

Carohl: jo men det var visst inte du som var lös i magen, var någon annan som skrev det för ett par dagar, tror det var puchelina men jag kan minnas fel. minnet är ju inte vad det har varit ;) jag är som tur inte lös i magen (är typ aldrig det, jag har problem med hård mage istället) det jag har märkt är att toabesöken för nummer 2 har ökat från var 3e dag till 1-2 gånger om dagen...
  • elinnnnn

pregga: jo men det är ju så att det blir mindre och mindre plats i magen och mindre fostervatten också jämfört med hur mycket bebis det är därinne. så våra bebbar ska inte kunna röra sig så mycket nu. dock struntar min prinsessa i det och sparkar på och beter sig som en vilde iallafall. stackars min mage, ibland tror jag den ska spricka såsom hon håller på därinne.
    men ja jag hade 2 dagar nu i veckan då hon inte var så jätte aktiv. men nu är hon igång igen.
    kom också ihåg vad dem sa till dig på förlossningen sist att om du äter mera så får bebisen mer energi till att rumla rundor därinne :D

skönt för dig att ha allt färdigt. jag har fortfarande lite småplock kvar, men jag har ju några veckor på mig. tror INTE jag kommer föda före BF även om jag födde 3 dagar innan BF sist...

idag går jag in i v.37 (enligt BM) men på måndag/tisdag enligt FL och ultraljuden runt v.20..

senaste veckan har gått sjukt snabbt!

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-10 12:32:11 följande:
    såå var bara å sköljde händerna i kallt vatten, värker lite...
    Jo det stämmer ju såklart att det e mer trångt nu där inne, Men jag tycker mig se ett mönster att han håller sig lugn i en,två dagar sen e det fullt ös igen..Och jag börjar fundera på om han e nattmänniska för jag kan vakna av att det e fullt ös därinne, eller om jag sitter uppe mkt sent som vid 2 på natten då e han i full gång, jag har ätit nu men ingen reaktion..ska prova med lite juice, det brukar funka..hoppas nu med...Tänk att man kan vara så orolig över de små, hihi

Jo det e himla skönt att vara klar nu, även allt småpill e ju färdigt..
    Ang att föda lite för tidigt så sa min Bm att enl hennes erfarenhet så brukar det bli samma vid varje grav att dom som får tidigt fortsätter å få det å tvärtom, å att mamman brukat ha det på känn...
    jag e ganska så säker på att min son kommer ca en vacka tidigt...
    Grattis till V 37, helt otroligt ju...hahah åh va spännande nu e det nära :)
    ang föda tidigare eller senare. mina 2 första födde jag efter BF (barn nr 1 BF+10, barn nr 2 BF+1)och min tredje födde jag tidigare. undrans vad det betyder ;)
    men sen ska det nog vara olika om det är olika pappor, eller?
    min mamma har fött några innan BF och några efter så det är lite svårt att reda ut haha.

Jasså din lille grabb är en nattmänniska? hihi, ja men det har jag nog gissat på innan då du sagt att han varit väldigt lugn, då sa jag att han kanske är igång på natten istället när du sover :D

småplocket kommer jag ta nångång snart. inget jag stressar över så det känns bra :)

ja det blir ju bara närmre och närmre :D
    tetta skrev 2010-07-10 12:30:18 följande:
    Hej på er i värmen.
    Här är det så kvavt att det går inte att vara ute. I skuggan är det 28 grader. Fötterna säger AJ...
    Duscha har jag gjort en gång i morse men får nog ställa mig i den igen.

Magen är kass på mig med. Det kan ju bero på alla goda tabletter man äter. Vi har ju järnrikt vatten så det gör ju sitt till. Sen brukar min mage vare kass på sommaren.

Pregga: Här är det oxå lugnt i magen. Gör inget väsen av sig precis. Förvärkarna kommer ju desto mer....
    här är det fuktigt, vet inte hur många grader det är ute, känns som 150 grader ungefär ;)
    ang tabletter, järntabletterna alltså så frågade jag min BM när jag var där sist om det räckte med 1 niferex (mitt järnvärde är 122) ja sa hon då, fast om din mage klarar av 2 så kan du ju ge järnvärdet en skjuts ett par veckor innan BF. "alltså min mage är alltid kass så det spelar inte så stor roll, det kan liksom inte bli värre" svarade jag . haha
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-10 12:48:58 följande:
    Mitt järnvärde är ju 116 och det tycker hon är lågt. Jag har aldrig haft så lågt förut och äta 2 niferex om dagen är ju sååå skoj.
    Med de andra åt jag en gång i veckan. Så det är annorlunda på denna graviditet.
    Få se vad man har för hb värde nästa gång. Ska be henne ta ett ferritin värde så man ser det verkliga järnvärdet.
    hm, när jag hade 110 fastän jag tog järntabletter s¨å tyckte inte min BM (en annan än jag har nu) att det var nämnvärt lågt :S

vid mina tidigare graviditeter så tog jag 2 niferex hela tiden,  kan ju också bero på att jag då hade blödningar varje månad typ då jag skulle haft menstruation.

sen har jag ju vanligtvis ett lågt järnvärde och ska egentligen ta extra järn varje dag....

aha ferritin värde, det ska jag nog också be min BM kolla :) tack för tipset ;)
    Pregga skrev 2010-07-10 12:53:39 följande:
    Ok, men jag frågade faktiskt på förlossningen om det kunde påverkas av pappan..å dom sa nej.
    ok,men det kanske inte stämmer då..haha jaja jag får vänta fint å se :)

jag tror minsann han e nattmänniska, den lille busen..haha  jag har ju vaknat av att han puttar som attan då jag ligger på en viss sida, tills jag vänder mig om..haha envis redan :)
    snacka om att han vet vad han vill..
    jaa nu närmar det sig med stormsteg...wohooo

ojoj Sd här.....
    jaha, nä jag bara funderade på liksom om det är barnets gener som påverkar allting eller om det enbart är mammans. för om det är barnets gener så spelar ju pappan också in :D
    hoppas att det inte spelar nån roll och att jag föder senast BF ;)

någon annan som mår illa? jag äter annars hela tiden och mycket men idag mår jag bara illa. kanske är det värmen eller bebisen som ligger på nåt konstigt sätt som ger mig illamående?
    idag har jag ätit/druckit 1 glas drickyoghurt, 2 glas minimjölk och 3 stekta nypotatisar.

nu kurrar magen som aldrig förr men jag känner inte mig hungrig? kanske beror på värmen och all mängd vatten jag dricker, men innan har det inte gjort någon skillnad.. Jaja, ett äpple ska jag iallafall tugga i mig nu
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-10 14:23:00 följande:
    Ok, ja asså jag har ju hört detta med å då skulle det ju stämma som du säjer, hihi men hon sa att det inte spelar ngn som helst roll utan att barnet kommer när det e redo.
    jag hoppas åxå på sista dagen för Bf senast men gärna en vecka innan, min väninna ska ju vara med å hon åker till turkiet den 23dje, haha...
    jag mår inte illa, å har ätit lite dåligt det sista faktiskt, ska försöka skärpa mig, eller ja jag äter mer normalt nu kanske...
    att du mår illa kan ju åxå bero på att din livmoder nu e på sin topp å trycker emot bröstbenet.
    Tror som du säjer att värmen gör sitt ang hunger, det vet man ju även när man inte e gravid å det e varmt, man äter ju mindre....

jo men min magehar ju sjunkit dessutom är den väldigt bred så tryck uppåt har jag inte :)

jaja hur som haver hoppas våra bebbar kommer 1v innan bf eller på BF :)

HATAR att gå över! och redan nu känns det liksom som att jag hellre skulle vilja ligga å föda än vara gravid haha, men ja om 3 v kan min få komma för då är förhoppningsvis maken också kommen hit :)

när är det nu du har bf??

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-10 14:39:35 följande:
    Elinnn, NU hickas det i magen, tjoohoooo...hahahaha
    jo kommer gör dom ju :) jag har bf den 18de aug, så jag är i v 35, så om 3 veckor kan han komma..hihi
    jo då håller vi tummarna att din man hinner å komma Flört
    haha roligt när dem hickar, ibland skakar ju hela magen också

ah okej :D ja men då kan våra komma samtidigt för för min del låter det också bra om bebisen kommer om 3 veckor :D Eller två och en halv för min del :P

tack :) håll tummarna hårt ;) helst skulle jag ju vilja att han kommer ca 1 vecka innan förlossningen så man hinner träffas lite bara vi två innan det är dags att bli 3 :D men bara han är här när förlossningen startar så får man väl nöja sig med det ;)

nu har jag blött ner hela min klänning i vatten och sitter med den på. hahaha det är kallt men ändå skönt.
    så himlans varmt ju!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-10 14:47:18 följande:
    haha jo sen blir det en liten bekräftelse, att ngn liten hickar ju därinne, hahaha jo man ser ju det på utsidan med ju, underbart :)
    vilket datum har du Bf?

Jo det e klart ni vill vara lite själva innan den lille sessan kommer, hihi
    det med klänningen lät superskönt asså...hm..kanske man skulle, hahaha
    ja vi har ju inte träffats nu på 2 månader, så det är klart man saknar varann och vill ha lite tid på tu man hand ;)

enlig ultraljud som jag gjorde runt v.20 (det är det som sägs vara mest tillförlitligt) har jag BF den 9e augusti.
    men barnmorskan här i Sverige räknar BF som 7e augusti, så allt efter det kommer dem räknas som övertid, inte mig emot ;);)
    men ja, det känns mer som om den 9e är rätt så det är det jag följer

prova det med klänningen jag lovar det svalkar :D har dock bara blött ner framsidan, lite jobbigt annars att sitta ner ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-10 14:58:02 följande:
    Oj, 2 månader det e ju lång tid ju..fy va jobbigt, ja då får vi hoppas att han kan komma tidigast möjligt nu.
    ok, då ligger du före mig, hihi som sagt jag e beräknad den 18de aug,men tror den 12te själv...har bara den känslan.  haha kanske skulle testa det då,men inte baksidan som sagt, haha
    japps 2 månader är ju 2 månader ;) men nu är det ju bakom oss och nu har nedräkningen börjat hihi

ja men prova blöta ner nåt plagg, varför vänta? hahah
    Pregga skrev 2010-07-10 14:59:23 följande:
    Tjejer...måste fråga ngt lite pinsamt....hahaSkäms

men hur funkar det för er som rakar er? jag hatar ju behåring men har inte lyckats raka mig på ett bra tag, måste ju snart, men jag ser ju inget....hur gör ni andra?
    jag ogillar också behåring, men jag kan inte raka mig så ofta som jag skulle vilja. Eftersom man då får stå på ett ben, och med foglossning är det INTE att rekommendera. Men jag tar en snabbis rakning då och då, dock inte med rakhyvel utan med maskin "ladyshaver"
    stå framför spegel så ser du vart du rakar nånstans, sen när du ska raka på läpparna så lägg en spegel på golvet och liksom huka dig bredbent över så ser du också vart du rakar nånstans ;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10