Anonym skrev 2010-02-15 23:52:41 följande:
Man kan ha svagheter, absolut inget fel med det, men om du själv märker att det är något som inte står rätt till i kroppen så borde det inte va så svårt att låta bli saker som dom du just nämnde. Försök att göra något helt annat när dit sug kommer efter godsaker så ska du se att du inte kommer tänka så mycket på det efter ett tag och du kommer må bättre! då menar jag inte sätta sig vid tvn eller datorn utan något som uppehåller hjärnana på något annat!
om det är något fel med kroppen så är det lätt att låta bli?? Mjo eller NEJ skulle inte tro det.. det är ju obalansen som gör det eller?
Hmm då ska man alltså hålla på från kl 19.30 när barnen har gått o lagt sig tills man går och lägger sig med saker som uppehåller hjärnan... för min del i detta fall.
För jag är matmissbrukare....
Nej det enda som kan hjälpa till en början är att ifråga sätta sig själv varför äter jag det här?? Varför måste jag äta det nu?
Min tanke många gånger har varit när jag käkat chips, som är min svara punkt, stoppar upp ett tag och tänker varför äter jag det här?? För att det är gott så klart..
det handlar lite om karaktären.. oxå vill jag tillägga.
Men jagslutar inte äta ändå.. för det är gott.. som en drog.. som en alkis när han får alkohol... men behöver hjälp med att ta itu med VARFÖR man inte kan sluta..
Sedan spelar det oftast ingen som helst roll om man skulle kunna jobba som en dietist eller inte i sin kunskap om kosthållning och motion.
Någonstans så undrar jag verkligen om inte det är "tjockisar" som vet hur man ska äta men inte kan fullfölja det??! Jag är en av dem..
Nu talar jag bara av egna erfarenheter.. inte min mening och trampa någon på tårna över huvudtaget.