• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Anonym
    maggsan skrev 2010-02-16 00:22:20 följande:
    Stämmer höjer ju träningsorken något enormt.. det farliga är ju att man inte känner av att kroppen egentligen inte orkar..
    Klagar inte men har du någon gång tänkt på att ett blodkärl kan spricka?? Det är ju inget man kan veta i förväg och har själv sett en vuxen kille som var helt frisk och vältränad som idag sitter i rullstol och är som ett barn. Det är inte många som överlever det och som sagt man kan ju inte ens få reda på i förväg om man har risk för sånt utan det bara händer när man minst anar det. Framförallt när man pressar kroppen till det yttersta. När det hände honom så fick han vanlig massage.
  • Anonym (XXXXXL)
    Anonym skrev 2010-02-16 00:22:14 följande:
    Den som fråga mig om jag varit överviktig och den som sa att det är samma sak som alkohol och doger. ;)
    Svårt att klicka på citatknappen??

Det är lite typiskt att smala/normalviktiga personer lägger sig i en sån här debatt och talar om att det är "bara" att göra si eller så.

Javisst är dessa preparat beroendeframkallande, men det är lika svårt att ta sig ur om hjärnan inte jobbar jämte mig hela tiden. Så ingen skillnad på beroendet för mig.

(Lever med en nära anhärig som är alkoholist, så ajg vet hur det fungerar, ja)
  • Anonym
    Anonym (sick) skrev 2010-02-16 00:25:52 följande:
    Fast det är inte samma person, jag sa att det var samma som alkohol men det var TS som frågade om du varit överviktig. Det vore enklare om du kopierade de inlägg du svarar på så vi förstår vem svaren är till. Det är ganska förvirrande annars. Vet du inte hur man gör så är det tecknet brevid handen uppe i högra hörnet på nlägget du klickar på.
    vet hur man gör men missar det ibland ;)
  • maggsan
    Anonym skrev 2010-02-16 00:22:13 följande:
    Men ni äter förskräckligt dålig mat! Mat som inte mättar, mat med socker i. Skit i rostmackorna och korven så är du en liten bit på vägen.  gör emn köttfärslimpa istället även om du överäter av den är det bättre än någon korv med ketchup. Köttfärslimpa med ugnsrostade aubergine, lök och paprika.Du behöver inte ändra allt på en gång men byt en sak i taget.Eller också kan du tycka synd om dig själv Buhu det är så synd om dig.
    Om du hade sett hur jag äter på dagarna så hade du baxnat. Jag kan tyvärr dock inte säga att TS verkar hålla direkt dålig mathållning förutom det hon äter på kvällen.
    Denna hysteri med kolhydrater att de ska bort bort.. det fungerar inte för alla.
    Skulle jag utesluta mina kolhydreater vid varje måltid så skulle jag kräkas som en tok varje gång jag åt någon måltid.. maybe it´s all in my head...
    Be my enemy - and you will die
  • Anonym (XXXXXL)
    Anonym (XXXXXL) skrev 2010-02-16 00:27:11 följande:
    Kan säga att jag INTE äter så här kasst varje dag. Det var just idag som min "matdedel" såg ut så här. Så att säga "ni äter förskräckligt dålig mat" är direkt felaktigt när det gäller mig. Det som gör mig TJOCK är att jag inte motionerar. Det beror på först och främst lathet och tyvärr en knäskada sen ca 20 år tillbaka som repade upp sig för 2 år sen.
    tillägg; även denna kvällätning som gör mig tjock, såklart.
  • Anonym
    Anonym (XXXXXL) skrev 2010-02-16 00:30:24 följande:
    Svårt att klicka på citatknappen?? Det är lite typiskt att smala/normalviktiga personer lägger sig i en sån här debatt och talar om att det är "bara" att göra si eller så. Javisst är dessa preparat beroendeframkallande, men det är lika svårt att ta sig ur om hjärnan inte jobbar jämte mig hela tiden. Så ingen skillnad på beroendet för mig. (Lever med en nära anhärig som är alkoholist, så ajg vet hur det fungerar, ja)
    Ärligt talat så är du larvig nu... varför skulle inte en smal person kunna hjälpa till?? Är vi mer okunniga än en som är överviktig??  som någon sa så antingen så tycker man synd om sig själv och blundar för det andra säger eller så lyssnar man. man försöker vara snäll. Om du trodde på dig själv så skulle du lyssna och inte kritisera tillbaka. Skriv för fan isf att bara överviktiga får va med i denna tråd!!!!
  • Anonym
    maggsan skrev 2010-02-16 00:31:17 följande:
    Om du hade sett hur jag äter på dagarna så hade du baxnat. Jag kan tyvärr dock inte säga att TS verkar hålla direkt dålig mathållning förutom det hon äter på kvällen. Denna hysteri med kolhydrater att de ska bort bort.. det fungerar inte för alla. Skulle jag utesluta mina kolhydreater vid varje måltid så skulle jag kräkas som en tok varje gång jag åt någon måltid.. maybe it´s all in my head...
    Säger inte att dom ska bort helt men man kan minska på dom och framförall långsamma för just blodsockret och och att det blir fett om man inte gör av med energin det ger!
  • Anonym (XXXXXL)
    Anonym skrev 2010-02-16 00:37:03 följande:
    Ärligt talat så är du larvig nu... varför skulle inte en smal person kunna hjälpa till?? Är vi mer okunniga än en som är överviktig??  som någon sa så antingen så tycker man synd om sig själv och blundar för det andra säger eller så lyssnar man. man försöker vara snäll. Om du trodde på dig själv så skulle du lyssna och inte kritisera tillbaka. Skriv för fan isf att bara överviktiga får va med i denna tråd!!!!
    Larvig? Ja, säger du det så är det väl så.

Det du inte förstår (utifrån vad ajg läst, men det är svårt att skilja på Anonyminkäggen åt, vet ju en vem/vilka som ligger bakom åsikterna) är hur hjärnan fungerar. Detta är inte LÄTT. Detta är inte SÅ BARA... Har itne påstått att du är okunnig eller att smalisar inte får skriva, men det är en viss attityd som kommer ifrån dig som jag tolkar som att "gör si, gör så" och "bara gör så".

Jag tycker synd om mig själv, JA. Men jag har inte lagt mig på sängen och gett upp. Om du läser lite tillbaka så har jag sökt vård men att vårdkön är lång, upp till 18 mån. Jag lyssnar och tar till mig om det kommer nått nytt jag inte känner till, det har än så länge inte kommit nått nytt i tråden.
  • Anonym (XXXXXL)
    Anonym skrev 2010-02-16 00:44:40 följande:
    Nu blev det tyst!!!???
    På vem? från vem?
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...