-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Hej, nu är jag här och tjatar igen :P
Blev idag stolt ägare till en bee, gamla modellen, men den var köpt i maj så borde ju vara en av de nyare men dock inte bee plus.
Nu till min fråga, när man har sittsen uppfälld och ska fälla ner den, är den kjättetrög och knäpper till riktigt ordentligt så man tror hela ska gå sönder, sen är det hur lungt som helst att fälla ner den, Gör vi fel kanske? har inte hittat någon knapp eller så för att det ska gå lättare.
Sen tänkte jag fråga om man måste ha sittsen i något speciellt läge när man ska fälla ihop vagnen eller om det inte spelar någon roll, vi har den framåt nu.
:D -
Ja den låter så där...tyvärr. Men ingen fara. Du ska ha ryggstödet paralellet med handtaget när du fäller ihop den, oavsett hur du har sitsen.EliasMamma09 skrev 2010-10-21 19:03:53 följande:Hej, nu är jag här och tjatar igen :P
Blev idag stolt ägare till en bee, gamla modellen, men den var köpt i maj så borde ju vara en av de nyare men dock inte bee plus.
Nu till min fråga, när man har sittsen uppfälld och ska fälla ner den, är den kjättetrög och knäpper till riktigt ordentligt så man tror hela ska gå sönder, sen är det hur lungt som helst att fälla ner den, Gör vi fel kanske? har inte hittat någon knapp eller så för att det ska gå lättare.
Sen tänkte jag fråga om man måste ha sittsen i något speciellt läge när man ska fälla ihop vagnen eller om det inte spelar någon roll, vi har den framåt nu.
:D -
Åå vad bra, haha eller bra och bra, det är bra att det ska låta så den inte går sönder.
Tack för snabbt svar :D -
hur många kilo klarar gamla bee'n?
-
17 kgimsa skrev 2010-10-21 21:03:50 följande:hur många kilo klarar gamla bee'n? -
Hejhej, Är det nån som har testat en riktigt varm och tjock åkpåse till Bee'n? Bugaboos egna verkar rätt så tunn så den vill jag helst inte köpa. Jag har en Brio till min andra vagn som passar jättebra, men har den som sagt till min Brio vagn och den är inte så jättetjock heller. Det känns som man behöver nåt extra tjockt till Bee'n eftersom barnet sitter så öppet och oskyddat. Speciellt nu när vintern kommer...!!
-
tack!
-
Vi har åxå en OTH/ Urban Jungle-åkpåse i den andra vagnen som åxå sitter helt okej i Bee+:en, men jag har inte gjort nåt för att den ska sitta på samma sätt som bugga åkpåsen, bara använt selen. Har en 2 åring i den och det har funkat fint. Den är lite tjockare och fluffigare, men det finns säkert ännu tjockare om man är ute efter det. Men den funkade för oss i den andra vagnen hela förra vintern...gabi007 skrev 2010-10-22 00:34:46 följande:Hejhej, Är det nån som har testat en riktigt varm och tjock åkpåse till Bee'n? Bugaboos egna verkar rätt så tunn så den vill jag helst inte köpa. Jag har en Brio till min andra vagn som passar jättebra, men har den som sagt till min Brio vagn och den är inte så jättetjock heller. Det känns som man behöver nåt extra tjockt till Bee'n eftersom barnet sitter så öppet och oskyddat. Speciellt nu när vintern kommer...!! -
Åsså kan man förstås bädda med en skön filt över åkpåsen åxå (jag har en buggafilt "över" ;.-)gabi007 skrev 2010-10-22 00:34:46 följande:Hejhej, Är det nån som har testat en riktigt varm och tjock åkpåse till Bee'n? Bugaboos egna verkar rätt så tunn så den vill jag helst inte köpa. Jag har en Brio till min andra vagn som passar jättebra, men har den som sagt till min Brio vagn och den är inte så jättetjock heller. Det känns som man behöver nåt extra tjockt till Bee'n eftersom barnet sitter så öppet och oskyddat. Speciellt nu när vintern kommer...!! -
Kan man impregnera åkpåsen, eller är det regnskyddet över åkpåsen som gäller om vädret är lite blött?