• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • BeeWee

Är det förresten någon som testat en gammal Bee-påse i nya Bee Plus? Jag funderar på om man skulle ta och köpa en begagnad sådan.. särskilt som det verkar som att den nya universalpåsen inte passar perfekt.

• bohusbebis
    BeeWee skrev 2010-10-19 20:12:06 följande:
    Är det förresten någon som testat en gammal Bee-påse i nya Bee Plus? Jag funderar på om man skulle ta och köpa en begagnad sådan.. särskilt som det verkar som att den nya universalpåsen inte passar perfekt.
    Jäpp, vi har en Bee-påse i nya Bee+. Passar fint, det passar inte riktigt med knapphålen. Antingen får man sy nya eller så använder man befinliga och så får man lite tyg över mitt på ungefär, blir lite lite knöligt under suffletten om man är petig... Men den är lite tunn. Vi har en buggafilt åxå om det är busväder. Komplett!!
  • straw2008

Jag tycker gamla påsen sitter som gjutet samma passform dom den nya.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • BeeWee
    straw2008 skrev 2010-10-19 22:58:42 följande:
    Jag tycker gamla påsen sitter som gjutet samma passform dom den nya.
    Har du den fastsatt i knapphålen då?
  • BeeWee

Var och testade universalpåsen till min Bee plus igår. Tycker den är på tok för stor!! Massa tyg blir över :( Jättetrist. Testade en Wisey-påse istället och funderar på att kombinera en sådan med fårskinn. Nån som har erfarenhet av Wisey? Den var åtminstone BETYDLIGT mycket billigare än Buggas egna..
    www.wisey.co.il/catalog.php 

• danosani

Var det inte någon här som tagit bort vingarna på sin gamla Bee?

Jag tror att jag har den äldsta modellen, vingarna är rätt tjocka. Jag kollade lite snabbt igår och fick av ett knapphål på varje sida (längst upp), men sen satt ju resten fastsytt i ryggstödet! Det kanske inte går på den äldsta då?
    Dottern börjar sitta som en packad sill, ser lite lustigt ut

Någon som vet?

Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • Tullemi
    BeeWee skrev 2010-10-21 11:35:11 följande:
    Var och testade universalpåsen till min Bee plus igår. Tycker den är på tok för stor!! Massa tyg blir över :( Jättetrist. Testade en Wisey-påse istället och funderar på att kombinera en sådan med fårskinn. Nån som har erfarenhet av Wisey? Den var åtminstone BETYDLIGT mycket billigare än Buggas egna..
    www.wisey.co.il/catalog.php?id=18 
    Se där! Fler som tycker som jag då. Och för att gnälla lite till på åkpåsen: den är så himla lång. Nu har jag ju som sagt inte ryggstödet i högsta läget eftersom Lucas bara är (snart) 9 månader. Men det går inte att komma åt bromsen utan att man trampar på åkpåsen hela tiden. Jag får vika in den under Lucas, ser heltokigt ut.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • BeeWee
    Tullemi skrev 2010-10-21 14:30:32 följande:
    Se där! Fler som tycker som jag då. Och för att gnälla lite till på åkpåsen: den är så himla lång. Nu har jag ju som sagt inte ryggstödet i högsta läget eftersom Lucas bara är (snart) 9 månader. Men det går inte att komma åt bromsen utan att man trampar på åkpåsen hela tiden. Jag får vika in den under Lucas, ser heltokigt ut.
    Helt värdelöst! Jag blir så besviken -- jag som trodde Bugaboo var perfekt i alla avseenden Flört
    Tycker du att man ändå ska köpa påsen för att andra fördelar överväger eller ska jag leta efter något annat märke? 
    (Vi har fortfarande cocoonen till vår fyramånaders, men snart är det dags för åkpåse). 
  • bohusbebis
    danosani skrev 2010-10-21 11:53:37 följande:
    Var det inte någon här som tagit bort vingarna på sin gamla Bee?

Jag tror att jag har den äldsta modellen, vingarna är rätt tjocka. Jag kollade lite snabbt igår och fick av ett knapphål på varje sida (längst upp), men sen satt ju resten fastsytt i ryggstödet! Det kanske inte går på den äldsta då?
    Dottern börjar sitta som en packad sill, ser lite lustigt ut

Någon som vet?
    Låter som den gamla modellen ja, och jag tror det var Straw2008 som hade modifierat sin gamling... *ropar*
  • Tullemi
    BeeWee skrev 2010-10-21 15:42:11 följande:
    Helt värdelöst! Jag blir så besviken -- jag som trodde Bugaboo var perfekt i alla avseenden Flört
    Tycker du att man ändå ska köpa påsen för att andra fördelar överväger eller ska jag leta efter något annat märke? 
    (Vi har fortfarande cocoonen till vår fyramånaders, men snart är det dags för åkpåse). 
    Hm, jag vet inte faktiskt. Den funkar ju men den är långt ifrån perfekt. Hittar man nån som sitter bättre så är det väl bara till att slå till.
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6