-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Bar dottern då 1,5 år ganska ofta, på ryggen om hon var vaken. På magen om hon sov... Fast det var för att vi inte orkade släpa runt en stor vagn, kanske blir annat i år när hon är ett år äldre och vi nog har en lite paraplyvagn med.... Men där vi håller till är värmen inte så klibbig, kanske spelar in lite åxå.Tullemi skrev 2010-11-24 13:21:57 följande:hUA, JAG HADE EN bECO TILL lUCAS NÄR HAN VAR SPÄDIS...oj stora bokstäver sorry.....och jag avskydde selen. Jag var helt svettig innan jag fått ner honom. Ska tillägga att han är ganska stor. Och det blir bra varmt med sele i Thailand....oj vad jag gnäller
-
lUCAS VÄGER REDAN ÖVER 11 KG OCH ÄR BARA 9,5 MÅNAD .....ARGH, stora bokstäver igen, så blir det när man har "hjälp" vid datorn av just Lucas
och jag hoppas det ska funka med Lucas i Bee'n och Milea på ståbrädan. Ev köper vi en resesulky i Thailand som Milea kan sitta i på kvällen. Vi har aldrig varit iväg med båda barnen så vi får ta det som det kommer.
-
Vårt "problem" är att det är storebror (+20kg) som är kvällströttast och behöver rullas hem om man är ute på kvällarna -vilket man ju gärna är. Och när vi ändå behöver en rejäl vagn som tål lite vikt - så blev det en Phil&Teds igen å då får man ju liksom plats med lillasyster (13 kg) på "köpet"...
-
Mmm, tack för alla synpunkter och reflektioner. Ska ta med bärsele också, hon är bara en månad i dagsläget, så jag vet inte riktigt hur hon gillar det än. Med förra barnet provade jag sjal, men det blev riktigt varmt!
Nu när jag läst och tänkt så kommer vi nog ta med två vagnar istället. Då blir det nog en Maclaren Techno och även någon gammal begagnad sittvagn med mjuk ligginsats, typ rejäl brio eller så från blocket. Den kan vi lasta en del i, samt hon kan sova i den, köra i terräng mm. Sen tar vi Maclaren när det ska vara smidigt. Sen blir det en fördel att mellantjejen, då 4,5 år, kan sitta i sulkyn nån gång ibland om man behöver ha två vagnar. Hon blir ibland gnällig och "trött i bena" på kvällarna... Så ingen Bee i Thailand i så fall.
Men jag blir lite sugen på att köpa Been i alla fall
Jag kan ju alltid göra mig av med min Brio Sitty och min gamla lättviktssulky från Akta Graco... -
Hej Mileas mamma, när vi var i Thailand förra gången var stora tjejen knappt fem år. Vi hade med en extra vagn till henne, en supernätt ganska skruttig begagnad paraplysulky som var lätt att bära med. Det var jätteskönt att ha den på kvällar i trafikerade områden, marknader mm, vi använde jättemycket, och det var inte särskilt jobbigt att ta med den. Tror vi betalade 100 spänn eller nåt för den :)Tullemi skrev 2010-11-24 13:32:28 följande:lUCAS VÄGER REDAN ÖVER 11 KG OCH ÄR BARA 9,5 MÅNAD .....ARGH, stora bokstäver igen, så blir det när man har "hjälp" vid datorn av just Lucas
och jag hoppas det ska funka med Lucas i Bee'n och Milea på ståbrädan. Ev köper vi en resesulky i Thailand som Milea kan sitta i på kvällen. Vi har aldrig varit iväg med båda barnen så vi får ta det som det kommer. -
Första gången vi var i thailand m barn var Ch 5,5 månader, då köpte vi just en skruttig Briovagn. Egentligen sanslöst tung och klumpig men den gick över stock å sten/ kastades omkring på båtar /drogs i sand - och höll hela vägen. Skulle aldrig utsätta vackra Bee+:et för nåt sånt....
-
Vi har en något mer bekväm semester kan jag sägabohusbebis skrev 2010-11-24 20:52:55 följande:Första gången vi var i thailand m barn var Ch 5,5 månader, då köpte vi just en skruttig Briovagn. Egentligen sanslöst tung och klumpig men den gick över stock å sten/ kastades omkring på båtar /drogs i sand - och höll hela vägen. Skulle aldrig utsätta vackra Bee+:et för nåt sånt....
. Det blir inget sånt där som du beskriver. Men visst är jag orolig om Bee'n klarar det.....hm.
Jag vet att det finns billiga sulkys i Thailand så vi tar inte med en till Milea. Vi köper en där och sen lämnar vi den där. -
Bee:et förtjänar nog en skön semester i värmen, den åxå! L kommer sitta som en kung iaf!
-
Vi har släpat våran Bee överallt....perfekt. Men detta var nog sista sommaren som vi har en vagn. Dottern blir ju 4 år i vinter. Jag har inga vagnbarn längre med andra ord....buhuuubohusbebis skrev 2010-11-25 11:14:50 följande:Bee:et förtjänar nog en skön semester i värmen, den åxå! L kommer sitta som en kung iaf! -
*jagar bee plus*