• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • BeautifulFlower

vi har en bee+ och en bilstol frånm acta graco.. funkar det att köpa adaptrar till och sätta fast den bilstolen på vagnen? eller kommer det inte att passa

• Stargirl
    BeautifulFlower skrev 2010-11-14 09:46:54 följande:
    vi har en bee+ och en bilstol frånm acta graco.. funkar det att köpa adaptrar till och sätta fast den bilstolen på vagnen? eller kommer det inte att passa
    Ja visst gör det de.
  • Renstjärna

Nu måste jag be om lite råd igen...

Min Bee+ (c.a. 2 mån gammal) har haft problem med swivelhjulen sen starten. De vobblar något vansinnigt!! Inte sådär svänger lite som de på min Cameleon kan göra vid låg belastning, utan de går in i självsvängning så att hela vagnen bromsar in. Detta är värst vid nollvikt i vagnen, men förekommer även när min dotter sitter i.

Jag har reklamerat detta och fått  nya framhjul, men det är samma problem med de nya! Så nu är frågan vad jag ska göra? Är detta något man får acceptera med Bee+ eller är det ett fel som går att rätta till? När vi provade med hjulen från en gammal Bee i affären så funkade det fint. Är det de nya hjulen som är felkonstruerade?

Har tidigare läst i tråden att detta förekommit, men vet inte så mycket mer... Snälla, lite info från er vore kanon!

• Noiis
    Renstjärna skrev 2010-11-20 23:54:07 följande:
    Nu måste jag be om lite råd igen...

Min Bee+ (c.a. 2 mån gammal) har haft problem med swivelhjulen sen starten. De vobblar något vansinnigt!! Inte sådär svänger lite som de på min Cameleon kan göra vid låg belastning, utan de går in i självsvängning så att hela vagnen bromsar in. Detta är värst vid nollvikt i vagnen, men förekommer även när min dotter sitter i.

Jag har reklamerat detta och fått  nya framhjul, men det är samma problem med de nya! Så nu är frågan vad jag ska göra? Är detta något man får acceptera med Bee+ eller är det ett fel som går att rätta till? När vi provade med hjulen från en gammal Bee i affären så funkade det fint. Är det de nya hjulen som är felkonstruerade?

Har tidigare läst i tråden att detta förekommit, men vet inte så mycket mer... Snälla, lite info från er vore kanon!
    bugaboo har svarat att det är så! man måste ha tyngd i vagnen helst i varukorgen för att den nte ska vobbla. men min vobblar trots att noa e 2,5 år gammal! man ska såklart inte heller ha skötväska på vagnen. inget att reklamera då det helt enkelt bara är så enligt dom.  
  • Renstjärna

Ja, jag såg att någon fått det svaret när jag letade lite igår. Jag har dock svårt att acceptera detta, så jag kommer ta kontakt med butiken i alla fall.

Är det många fler som har detta problem? Är det "standard" eller har jag och Sjukhus Mamman fått måndagsexemplar?

• straw2008

Vår bee plus har aldrig vobblat.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Thoughtless

Vår vobbla massa tills vi bytte hjul, verkar som att de nya hjulen på vissa har blivit någon obalans i i.o.m nya fälgen. Men vår har inte vobblat en enda gång sen vi bytte hjul (har de nya som ska va till bee+)

• BeeWee
    Thoughtless skrev 2010-11-21 19:39:04 följande:
    Vår vobbla massa tills vi bytte hjul, verkar som att de nya hjulen på vissa har blivit någon obalans i i.o.m nya fälgen. Men vår har inte vobblat en enda gång sen vi bytte hjul (har de nya som ska va till bee+)
    Intressant! Fick ni nya hjul eller köpte ni det själva? Jag störs också av vobblandet..
  • Thoughtless

Vi fick nya hjul, köpte vår på babysmart där får man alltid bra hjälp!

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6