• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • röd chili
    Tant Pruselius skrev 2010-11-11 21:55:23 följande:
    suffleten är mindre på +arn än på den äldre varianten,
    ok!

Är det en stor skillnad?

Jag tyckte nämnligen att föregående modell ser/kändes mer ombonad. Håller du med?
  • straw2008

Jag har haft både gamla o nya bee den gamla har MKT större suflett som tex skyddar mot solen jättebra!! Den gamla har mkt mer myskänsla. Den nya är bredare i sittytan men tar man bort sidovingarna på den gamla får man samma sittyta (det är ju så de gjort på nya been) jag tycker inre på långa väääägar att nya är något bättre än gamla alls o märker inte av förändringarna förutom att sufletten är mkt mindre!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • röd chili
    straw2008 skrev 2010-11-11 22:10:30 följande:
    Jag har haft både gamla o nya bee den gamla har MKT större suflett som tex skyddar mot solen jättebra!! Den gamla har mkt mer myskänsla. Den nya är bredare i sittytan men tar man bort sidovingarna på den gamla får man samma sittyta (det är ju så de gjort på nya been) jag tycker inre på långa väääägar att nya är något bättre än gamla alls o märker inte av förändringarna förutom att sufletten är mkt mindre!!
    Ditt Hjärta-ta slår alltså lite mer för den gamla modellen?  Kan man sätta den gamla sufletten på den nya modellen?

Det som oxå verkar vara bra med den nya är att man kan fälla ihop den även med sitsen mot sig. Det gick inte heller på den förra.....

Jag velar som ni säkert förstår om jag ska channsa och beställa den nya eller om jag ska jaga rätt på en gammal modell igen.
  • Tullemi
    röd chili skrev 2010-11-11 22:55:57 följande:
    Ditt Hjärta-ta slår alltså lite mer för den gamla modellen?  Kan man sätta den gamla sufletten på den nya modellen?

Det som oxå verkar vara bra med den nya är att man kan fälla ihop den även med sitsen mot sig. Det gick inte heller på den förra.....

Jag velar som ni säkert förstår om jag ska channsa och beställa den nya eller om jag ska jaga rätt på en gammal modell igen.
    Man kan inte sätta den gamla sufletten på Bee+ eftersom de har olika vagnbredd.
    Vi hade den gamla förr och jag är väldigt säker på att vi fällde ihop den med sitsen mot oss. Kan hända att det gick lite trögt, men det gick. För vår del så tycker vi bättre om nya (dock inte sufletten) för den gamla var just TRÖG på många sätt. det kändes som om man tog halft sönder den när man skulle fälla och trixa med vagnen. Plast-knak, oj vad gjorde jag sönder nu????? 
    Milea 080217 Lucas 100202
  • straw2008

Man fäller jättelätt den gamla med sitsen mot sig, det har vi gjort i 2 år utan några som helst problem eller knak. Ja enligt oss var/är den gamla bättre men vi fick en sprillans ny för 1500 (sålde alla extra tillbehör vi fick med av den säljaren) så för oss var det värt det.

• Tullemi
    straw2008 skrev 2010-11-12 07:38:57 följande:
    Man fäller jättelätt den gamla med sitsen mot sig, det har vi gjort i 2 år utan några som helst problem eller knak. Ja enligt oss var/är den gamla bättre men vi fick en sprillans ny för 1500 (sålde alla extra tillbehör vi fick med av den säljaren) så för oss var det värt det.
    Har du haft den nya också, eller tar jag fel nu?
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-11-12 08:02:27 följande:
    Har du haft den nya också, eller tar jag fel nu?
    Det var inget, såg just ditt inlägg här ovan (att du haft den nya också )
  • straw2008

Precis, har den nya nu :0)

• röd chili

Tack för alla bra svar! Nu har jag lite att fundera på.

Tror att jag måste försöka uppsöka någon affär som säljer den innan jag bestämmer mig.

(Lite tråkig relation med babyaffären som är på orten.(babyproffsen som inte är proffsen!) Köper hellre på Babytrader som är ett helshysst företag)

Men på er låter det som de är bäst att investera i den gamla modellen.

• straw2008

Är väl en smaksak, vi tyckte så himla mkt om den gamla! Men den finns ju inte att köpa ny längre så jag skulle satsa på en bee från blocket.

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6