• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Renstjärna

Jag får också jättebra hjälp av Babyproffsen. Får se vart detta med hjulen tar vägen - återkommer med info.

Nu måste jag tjata om mina åkpåsar igen... Hur sitter Elodie´s åkpåsar i Been och hur stora är de? Det svåra med Been och åkpåse är just hur man får fast dem tycker jag... Hoppas att någon av er har provat Elodie Details i vagnen!

• MissCh

Oj, en hel tråd om Bugaboo Bee, verkligen toppen :)
    Jag kanske kan få be om ett råd från er som har Bee.

Jag har nu en Cameleon, och vi ska åka tre månader till Thailand i vinter. Min bebis kommer att vara 4,5 - 7,5 månader då, och jag tänkte nog inte ta med min Cameleon. Det vore bra med en liten smidig vagn som får plats på smala trottoarer och i en tuktuk, men som ändå funkar någorlunda att köra på stranden etc.
    Kan Bee vara ett bra alternativ? (Annars funderar jag på en rejäl paraplysulky med liggläge, typ Maclaren Tecnhno).

Jag har fått ett erbjudande från en affär att köpa en ny Bee av gamla modellen för 2500:-. Det verkar väl vara ett bra pris. Är det dumt att köpa gamla modellen, jag vet själv inte vad som skiljer, men antar att den är ok.

Jättetacksam om någon orkar svara en fullständig Bee-nybörjare ;)

• FridaLee
    MissCh skrev 2010-11-23 21:56:58 följande:

Jag har nu en Cameleon, och vi ska åka tre månader till Thailand i vinter. Min bebis kommer att vara 4,5 - 7,5 månader då, och jag tänkte nog inte ta med min Cameleon. Det vore bra med en liten smidig vagn som får plats på smala trottoarer och i en tuktuk, men som ändå funkar någorlunda att köra på stranden etc.
    Kan Bee vara ett bra alternativ? (Annars funderar jag på en rejäl paraplysulky med liggläge, typ Maclaren Tecnhno
    Jag har fått ett erbjudande från en affär att köpa en ny Bee av gamla modellen för 2500:-. Det verkar väl vara ett bra pris. Är det dumt att köpa gamla modellen, jag vet själv inte vad som skiljer, men antar att den är ok.

Jag hade gamla bee först och den var super bra till ett mindre barn, tror även att den funkar till äldre barn (har inte prövat själv). Men bytte till bee + sen för den går att höja och sänka ryggstöd och förlänga sittytan. Men för att ha att resa med och som extra vagn till camen så hade jag köpt den gamla för 2500:-  för då har du ju garanti och allt iaf.
  • FridaLee
    thj skrev 2010-11-24 00:06:05 följande:

Här
    måste ni ju vara med,helt underbar!
    Har ju bara been nu och i den passar inte åkpåsen, men den är så fiiin!
  • bohusbebis
    MissCh skrev 2010-11-23 21:56:58 följande:

Kan Bee vara ett bra alternativ? (Annars funderar jag på en rejäl paraplysulky med liggläge, typ Maclaren Tecnhno).

Älskar vår Bee+ men den får inte följa med till thailand... (*duckar*) Den blir hopfälld lika stor som en Phil&Teds och eftersom vi har 2 syskon så väljer vi att ta med Phil&Ted istället. Hade tänkte ha Bee+:en - men det blir ändå så stor hopfälld, inget man tar med i en tuktuk, lite för svårlastad för att ha som packåsna på stranden. tyvärr... (och maken gillar inte att den har så små hjul). SKa försöka klämma ner vår skrutt Maclaren Quest också för att ha som ta-med-vagn på utflykter etc... Och så är Bee:et lite för fin för att bli misshandland på resan... (men vi har dock större barn 2,5+5,5 år). Eller så tar vi med Questen och en Zapp istället för Phil&Teds, har inte bestämt oss än (åker på måndag)
  • bohusbebis

MissCh, har du förresten testat Bee:n. Provkör, fäll ihop osv och se om den passar dig. Tycker priset m garanti är helt överkomligt. Du som har en liten krabat kan nog gilla Bee bättre än Bee+, då den verkar lite mer ombonad... Men tänk på hur det blir med suffletten när du fäller den till liggläge - du behöver nog nåt mer solskydd....

• Tullemi

Vi tar med Bee'n till Thailand, men den känns inte ultimat. Men det får gå.

Milea 080217 Lucas 100202
  • bohusbebis

Oumbärligt komplement oavsett vilken vagn man har: BÄRSELE!!! Har med en till dottern i år åxå, på vissa öar är det omöjligt med vagn... Även i städer är det mycket skönare att bära än att ha barnen i avgashöjd

• Tullemi
    bohusbebis skrev 2010-11-24 13:12:53 följande:

Oumbärligt komplement oavsett vilken vagn man har: BÄRSELE!!! Har med en till dottern i år åxå, på vissa öar är det omöjligt med vagn... Även i städer är det mycket skönare att bära än att ha barnen i avgashöjd

hUA, JAG HADE EN bECO TILL lUCAS NÄR HAN VAR SPÄDIS...oj stora bokstäver sorry.....och jag avskydde selen. Jag var helt svettig innan jag fått ner honom. Ska tillägga att han är ganska stor. Och det blir bra varmt med sele i Thailand....oj vad jag gnäller Oskyldig
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6