• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Stargirl
    bara lilla jag skrev 2010-03-11 12:28:00 följande:
    okej.. det är mer än 1½ år sen jag köpte den.. och tyvärr har alla mina garantipapper försvunnit i en flytt för 1 år sen. Så det ser inte ljust ut.. Och min åf har konkat. Äh lite lim kanske löser saken, använder den ju inte så ofta ändå så :)
    Du kan alltid kontakta [email protected] för att få råd och hjälp.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • nasax

Hejsan!

Det har säkert funnits diskssion om detta men jag har inte tillräckligt tid att titta genom hela tråden så tillåt mig att fråga det här snälla.

Jag undrar vilken åkpåse passar bra till Bee förutom bees egen.
    Funderar på att köpa en lodger bunker, men jag är inte säker om storleken (39cm bredd och 100cm lång) passar bra till been...
    Finns det någon som använder en lodger bunker till sin bee?

Jag har använt min andra vagn hela vintern för jag har en åkpåse till den, men nu när snön har börjat försvinna är det dags att ta fram been! Men det är fortfarande kallt på morgarna och kvällarna och jag har inte en åkpåse till min bee!!:'-(

Hjääälp!!
    Tack på förhand!

• Kajsan

Lodger Bunker i en Bee, sitter perfekt, även om Bees egen sitter bättre såklart.

Jo just det!
  • Kajsan

Buggysnuggle i Bee: Sitter superbra eftersom man kan knyta fast den:

Jo just det!
  • Kajsan

7am i Bee, lite stor ( detta är en M eller L kommer inte ihåg...) Sitter inte superbra, men det funkar!

Jo just det!
  • Emmylou
    Hej Bee-experter   Jag frågade i Bugaboo-tråden, men nu hittade jag er!

Jag har frågor ang B Bee som jag hoppas kunna få svar på här. Ska om ev. köp använda den som sittvagn till min snart 9 månader gamla son.

Det står att det kommer en ny till våren, någon som vet när?
    Bra att sitta i? Sitter dom rakt eller "rundade" i ryggen om ni förstår hur jag menar.
    Fullt liggläge?
    När man har den vänd mot den som kör, har barnet något fotstöd då?
    Körglädje?
    Är den körbar vintertid eller bara på barmark som de flesta andra sulkys?

Berätta gärna vad ni tycker om den, ni som har erfarenheter. Tack på förhand!
  • Stargirl

Det står att det kommer en ny till våren, någon som vet när? - denna veckan ska den börja droppa in i butikerna.
    Bra att sitta i? Sitter dom rakt eller "rundade" i ryggen om ni förstår hur jag menar.
    Fullt liggläge? - Det är vanligt sittläge på Bee.
    När man har den vänd mot den som kör, har barnet något fotstöd då?
    Körglädje? - Nej, men man kan förlänga sittytan så små barn sitter ändå rakt med benen. Svårt att förklara men det har aldrigt stört mig. Vi köpte Bee till dottern då hon var 8 månader.
    Är den körbar vintertid eller bara på barmark som de flesta andra sulkys? - Barmark skulel jag säga, inte jättemycket snö iaf. Det är ingen terrängvagn.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • cmb

Jag har också en fråga om körbarhet.

Är på det klara med att det inte är en terrängvagn precis som Stargirl skriver. Förstår också att snö kan vara knepigt. Men hur är det tex med:
    Kullersten?
    Att korsa en stor gräsmatta (tänk Gärdet i Stockholm eller Slottskogen i Göteborg)?
    En grusväg i ett friluftsområde?
    Har bara erfarenhet av en Bugaboo Frog så mina referensramar är inte så breda... Tycker dock att den nya Bugaboo Bee verkar mycket lovande så om dessa underlag fungerar blir det nog till att sätta upp sig på väntelistan.
  • Tullemi

Jag tycker Bee'n kan vara lite jobbig att köra på kullersten för hjulen är så smala och vill ibland kila fast sig i "skrevor" och mellanrum i underlaget.

Jag körde vår Bee på sand idag. En stor sandlåda utan kanter som vi har i vårt område och det gick att putta fram den.
    Jag har även varit i skogen och kört Bee'n på grusvägar och jag tycker det går bra.

Bee'n är så lättkörd till vardags att jag aldrig skulle byta bort den. Det går med lätthet att framföra vagnen men en hand medans jag håller 2-åringen i handen. Och den är överlägsen i butiker. Löööve my Bee .

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6