Anonym (Sanna) skrev 2010-02-25 22:13:02 följande:
Du verkar ha haft samma upplevelse som mig! Jag kunde inte heller amma. Och inte heller ville jag visa mig bland folk eftersom det inte gick att få tag i en bh som gav stöd till mina enorma bröst. Jag skojar inte om jag säger att tutten var större än bebisens huvud. Det finns en bild när jag sitter och ammar och det ser helt sjukt ut! På BB tipsade de om att rulla ihop en handduk och lägga under bröstet för att det skulle komma upp lite och så att bebisen kom närmare på nåt sätt men det blev bara pannkaka. Så det var lite trist, då hade jag lika gärna kunnat förminska dem (och riskera amningen.. som ändå inte funkade).
Hahaha.. PRECIS samma för mig! Jag prövade verkligen allt, men ingenting fungerade. Att ligga ner var det enda möjliga och även då var det besvärligt. Amningen var verkligen ingen njutning, det var bara frustration över att försöka få till det! Monstruösa bröst som nästan kvävde ett stackars hungrigt spädbarn. Och man pratar så mycket om närhet till barnet. NÄRHET?? Han fick ju ligga en halvmeter ifrån mig eftersom det var där toppen på bröstet var. Ingen närhet där inte!

Nej, hade jag när jag var 20 år vetat vad jag skulle gå igenom för att försöka amma, då hade jag tagit operationen på stört! Så nästa chans jag får, då lägger jag mig på operationsbordet direkt.