• Elins mamma 2010

Gekås vol 14

t0va skrev 2010-05-17 17:25:21 följande:
    Någon som har tips till en förstagångsullaredare med vän? Jag och svägerskan ska åka ner på torsdag och sist jag var där var jag 10år. Vi ska shoppa bebissaker i första hand men har ni bra tips på vad man ska tänka på så tar jag gärna emot det. Ska man ta med egen dricka för att pausa eller finns det cafe att ta det lungt på? Ingen av oss är egentligen så förtjusta i shopping men vi ska sammla vuxenpoäng och en upplevelse :)
    Hej t0va! ett tips jag har är att använda toaletterna inne i varuhuset, de ute på parkeringen tycker jag var äckliga (avskyr offentliga toaletter). Det kan vara skönt att ha med sig dricka när man är gravid, som du och jag är, så man vet att om man känner sig yr så behöver man inte stå i kö för att köpa.

Ett fyndtips är matningsskedar från bambino (även om det dröjer innan vi behöver såna). De kostar 19,95 för 2 st. Såg de här hemma för 45 kr...
    BF 100904 - Längtar!
  • livet med barn
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-17 21:00:36 följande:
    Hej t0va! ett tips jag har är att använda toaletterna inne i varuhuset, de ute på parkeringen tycker jag var äckliga (avskyr offentliga toaletter). Det kan vara skönt att ha med sig dricka när man är gravid, som du och jag är, så man vet att om man känner sig yr så behöver man inte stå i kö för att köpa. Ett fyndtips är matningsskedar från bambino (även om det dröjer innan vi behöver såna). De kostar 19,95 för 2 st. Såg de här hemma för 45 kr...
    är det sånna av silikon eller?
    ~ William 13/2 ~
  • Elins mamma 2010
    livet med barn skrev 2010-05-17 21:15:11 följande:
    är det sånna av silikon eller?
    nej jag tror att det är plast men vet inte säkert, har inte öppnat förpackningen än.
    BF 100904 - Längtar!
  • livet med barn
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-17 21:22:56 följande:
    nej jag tror att det är plast men vet inte säkert, har inte öppnat förpackningen än.
    okej
    ~ William 13/2 ~
  • Smultronhjärta
    livet med barn skrev 2010-05-17 21:28:53 följande:
    finns det något bra där man kan köpa till sig själv? som ni har tips om =)
    Parfymer,skor på Sko-Boo,heminredning och köksprylar,lampor,strumpor,dvdboxar

Det är typ det enda jag köper på Gekås
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • livet med barn
    Smultronhjärta skrev 2010-05-17 21:32:00 följande:
    Parfymer,skor på Sko-Boo,heminredning och köksprylar,lampor,strumpor,dvdboxar Det är typ det enda jag köper på Gekås
    okej =), tack för tipset =)
    ~ William 13/2 ~
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-05-17 20:06:58 följande:
    Ja såå bra pris-kanske därför sonen nu fick sin 3:e uppsättning uvkläder till i sommar Får hoppas på en varm sommarStorlekar såg jag iaf från 74-104 men det kan mkt väl gå högre också,jag slutade leta när jag fick tag på 98/104. Det fanns även andra tvådelade UVkläder t ex hello kitty och spiderman.
    Hur är de storleksmessigt?
  • Ruso
    livet med barn skrev 2010-05-17 21:28:53 följande:
    finns det något bra där man kan köpa till sig själv? som ni har tips om =)
    Det är väl olika vad man köper, jag köper faktist underkläder, strumpor och jeans när det gäller kläder, och regnkläder och softshell jackor... en och annan tshirt eller linne har jag fått med mig, och ibland har det varit fullträff och jättebra kvalite, och ibland inte så bra... Letar dock aldrig kläder åt mig själv, utan det blir om man "råkar" gå förbi...
  • Bubblan2
    Smultronhjärta skrev 2010-05-17 19:14:02 följande:
    Idag var jag förbi Gekås och dagens bästa köp är ett UVset bestående av kortärmad tröja+shorts för 129:- Blått och rött med stjärnor på:www.zunblock.se/(scrolla neråt)
    Åhhh, den hade jag ju velat ha till Isak!
    Hoppas de finns kvar om en (!!!) månad... :(
Svar på tråden Gekås vol 14