• Bubblan2

Gekås vol 14

t0va skrev 2010-05-17 17:25:21 följande:
    Någon som har tips till en förstagångsullaredare med vän? Jag och svägerskan ska åka ner på torsdag och sist jag var där var jag 10år. Vi ska shoppa bebissaker i första hand men har ni bra tips på vad man ska tänka på så tar jag gärna emot det. Ska man ta med egen dricka för att pausa eller finns det cafe att ta det lungt på? Ingen av oss är egentligen så förtjusta i shopping men vi ska sammla vuxenpoäng och en upplevelse :)
    Följande tips har jag fått ang babykläder:

Det finns 4 olika baby märken på gekås. om man tittar i nacken på strl lappen.

Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.

Walking baby: Helt okej (men deras pyjamisar är ganska små i storlekarna/Bubblan2:s egen kommentar)

Finns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.

Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.

--------------
    Ett annat tips är att om det är mycket folk...välj kassorna som finns längst till vänster, de med låga nummer. Där brukar köerna vara kortare.

Var även observant på att det är dubbla led med kassor så du passerar första ledet i en form av gångfålla. "Nybörjare" brukar missa det och därför kan dessa kassor vara helt köfria medan det är kö i första ledets kassor...

Ta bra skor på fötterna och vila lite då och då!
    Ha så kul!!! :)
  • t0va

Åh, tackar för alla tips. Matningskedar hamnade på inköpslistan och ta med dricka. Jag är galen i giraffer så det blir inga problem att hålla mig till giraffkläderna ;) Har redan fått 2 begagnade plagg av vänner från ullared, eller jag misstänker att de kommer därifrån eftersom det är giraffen på lappen.

Skor ska jag tipsa svägerskan om, sitter i rullstol själv men jag har en skön och mjuk dyna istället så rumpan håller sig glad hela långa dagen :D

Får väl se om vi blir frälsta efter resan, mina släktingar brukar åka ner några gånger/år och bunkra tops och näsdukar, de är helt sålda på ullaredskonceptet.

• Bubblan2
    t0va skrev 2010-05-17 22:28:42 följande:
    Åh, tackar för alla tips. Matningskedar hamnade på inköpslistan och ta med dricka. Jag är galen i giraffer så det blir inga problem att hålla mig till giraffkläderna ;) Har redan fått 2 begagnade plagg av vänner från ullared, eller jag misstänker att de kommer därifrån eftersom det är giraffen på lappen. Skor ska jag tipsa svägerskan om, sitter i rullstol själv men jag har en skön och mjuk dyna istället så rumpan håller sig glad hela långa dagen :DFår väl se om vi blir frälsta efter resan, mina släktingar brukar åka ner några gånger/år och bunkra tops och näsdukar, de är helt sålda på ullaredskonceptet.
    Va det du som skulle ner samtidigt som jag, runt 21 juni?
  • Finesse

Nån som har nåt tips till mig som ska dit å shoppa i 4 dagar? Vilken tid är bäst på dygnet?

Ebba 071228
  • Bambusa

babybooms matningsskedar i 5pack va väldigt bra tycker ja, ser inte så ut kanske, men kanon.. dom används mer än några andra.. både till burkar,gröt och hemlagad mat..

• Bambusa

efter 15 när shoppingbussarna åker.. {#lang_emotions_cool}

Finesse skrev 2010-05-17 22:54:16 följande:
    Nån som har nåt tips till mig som ska dit å shoppa i 4 dagar? Vilken tid är bäst på dygnet?
  • Smultronhjärta
    Ruso skrev 2010-05-17 22:08:17 följande:
    Hur är de storleksmessigt?
    Storleksmässigt så verkar de vara helt normala..UV kläder kan vara lite stora utan att det brukar störa.Modellen är ju oftast slimmad a`la surferstil
    Finesse skrev 2010-05-17 22:54:16 följande:
    Jag brukar komma vid 17. När du har så gott om tid så glöm inte alla affärer utanför-jag har senaste veckan botaniserat i alla skoaffärer i Ullared och köpt skor till hela familjen Jaja jag köpte kanske 3 par till mig själv men när man springer på en massa fiiina så går det ju inte att låta bli{#lang_emotions_dreamer}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • AochJsMamma

hmm undra om UV dräkterna finns kvar i helgen?? Känns som att de kommer ta slut med en gång...hade verkligen velat ha en till. Förersten, var den hel eller tvådelad?

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-05-18 07:24:18 följande:
    hmm undra om UV dräkterna finns kvar i helgen?? Känns som att de kommer ta slut med en gång...hade verkligen velat ha en till. Förersten, var den hel eller tvådelad?
    2-delad. De hänger på en snurra ihop med Gekås vanliga uvkläder,även de tvådelade,men med Kittykatten och Spiderman
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • livet med barn
    Ruso skrev 2010-05-17 22:11:19 följande:
    Det är väl olika vad man köper, jag köper faktist underkläder, strumpor och jeans när det gäller kläder, och regnkläder och softshell jackor... en och annan tshirt eller linne har jag fått med mig, och ibland har det varit fullträff och jättebra kvalite, och ibland inte så bra... Letar dock aldrig kläder åt mig själv, utan det blir om man "råkar" gå förbi...
    okej
    ~ William 13/2 ~
Svar på tråden Gekås vol 14