• Svar på tråden xtravaganza
  • Muminlina

Hej på er, nu var det längesedan jag var här inne igen, jag skäms väl för att jag inte är så matduktig som jag borde vara... Inser att jag sedan i våras gått upp 5 kg, som jag visserligen gick ner med råge mha soppor för ca två månader sedan, men så fort jag äter kommer kilona tillbaks - inte kul!! Men jag vet ju vad jag gör för fel, så det är väl bara att skärpa till sig...

Men jag ville bara berätta en rolig nyhet - jag har fått jobb på mitt gym/viktcentra!!! Jag är arbetslös och det vet min viktchoach om,  så hon ringde mig och frågade om jag vill vara extrapersonal i receptionen Så nu har jag gått brevid en gång och lärt mig, jättekul! Sen vet man inte hur mycket timmar det kommer att bli, men runt jul så kan det säkert bli en hel del. Känns underbart att få något vettigt att fokusera på och inte bara gå här hemma och längta efter jobb...

Ha det gott :)

• BHJE
    Muminlina skrev 2010-11-11 13:07:38 följande:
    Hej på er, nu var det längesedan jag var här inne igen, jag skäms väl för att jag inte är så matduktig som jag borde vara... Inser att jag sedan i våras gått upp 5 kg, som jag visserligen gick ner med råge mha soppor för ca två månader sedan, men så fort jag äter kommer kilona tillbaks - inte kul!! Men jag vet ju vad jag gör för fel, så det är väl bara att skärpa till sig...

Men jag ville bara berätta en rolig nyhet - jag har fått jobb på mitt gym/viktcentra!!! Jag är arbetslös och det vet min viktchoach om,  så hon ringde mig och frågade om jag vill vara extrapersonal i receptionen Så nu har jag gått brevid en gång och lärt mig, jättekul! Sen vet man inte hur mycket timmar det kommer att bli, men runt jul så kan det säkert bli en hel del. Känns underbart att få något vettigt att fokusera på och inte bara gå här hemma och längta efter jobb...

Ha det gott :)
    Härligt..hoppas det blir många jobbtimmar åt dig - lycka till
  • Dilara06

YEEEEY på 4 dagar har jag gått ner drygt 1 kilo fn va man e braaa!!! Skulle nog ha gått ner mkt mer om jag körde helfart men men jag e nöjd med halvfart oxå

• lättare till jul

Jag har nu gått ner 10kg på 5 veckor och har ca 6 kg kvar att gå ner. Tänkte gå över till halvfart. Men hur gör jag för att trappa upp till halvfart från helfart.

• emmgus
    lättare till jul skrev 2010-11-11 22:03:10 följande:
    Jag har nu gått ner 10kg på 5 veckor och har ca 6 kg kvar att gå ner. Tänkte gå över till halvfart. Men hur gör jag för att trappa upp till halvfart från helfart.
    Står de inte i din bok?
    Du ska börja med att fortsätta dricka tre påsar om dagen men som mellanmål.
    Och börja med o äta väldigt lite o mild mat så du inte får tarmvred..

Ni vet jag tränar på bra och jag har skött maten bra denna veckan.
    Igår tänkte jag får skoj skull mäta mig igen o ser jag har ökat!
    Hur fan är de möjligt?
    Blev så jäkla ledsen o hade lust o bara skita i allt.

Att en sån sak som vikt ska kontrollera så himla mkt i livet.
  • Sylten
    Jag har nu börjat på halvfart och det känns bra. Har inte vägt mig sedan dess men risken är väl att man kanske ökat lite. Men jag är noga med maten och har äntligen kommit på hur jag ska få in daglig träning! Har så svårt att få ihop tid med heltidsjobb, häst, hus och barn (som så många andra såklart...) Men, jag har stigit upp tidigare nu 3 dgr denna veckan och kört ett pass på Wii fit som vi har här hemma och om man gör det ordentligt så kan jag säga att man blir både svettig och får träningsvärk! Så det och raska promenader på lunchen samt mer på helgen får nog bli min träning. Jag har insett att jag inte hinner  med att ta mig till gymmet då det tyvärr är på helt fel håll från hur jag åker till jobb, affär, stall mm.

Nu sitter jag på jobbet och har inte min bok med mig, hur är det med knäckebröd till mellanmål? Typ Wasa, är det ok med en skiva på halvfart? Hade annars tänkt hålla mig helt ifrån bröd under halvfarten men har glömt mellanmål idag och knäcke är det som finns här på jobbet.
  • rockmind
    Sylten skrev 2010-11-12 08:29:03 följande:
    Jag har nu börjat på halvfart och det känns bra. Har inte vägt mig sedan dess men risken är väl att man kanske ökat lite. Men jag är noga med maten och har äntligen kommit på hur jag ska få in daglig träning! Har så svårt att få ihop tid med heltidsjobb, häst, hus och barn (som så många andra såklart...) Men, jag har stigit upp tidigare nu 3 dgr denna veckan och kört ett pass på Wii fit som vi har här hemma och om man gör det ordentligt så kan jag säga att man blir både svettig och får träningsvärk! Så det och raska promenader på lunchen samt mer på helgen får nog bli min träning. Jag har insett att jag inte hinner  med att ta mig till gymmet då det tyvärr är på helt fel håll från hur jag åker till jobb, affär, stall mm.

Nu sitter jag på jobbet och har inte min bok med mig, hur är det med knäckebröd till mellanmål? Typ Wasa, är det ok med en skiva på halvfart? Hade annars tänkt hålla mig helt ifrån bröd under halvfarten men har glömt mellanmål idag och knäcke är det som finns här på jobbet.
    Känner som du att det är svårt att hitta tiden att åka till gymmet. Men det låter ju som ett bra upplägg du har kommit på! Själv försöker jag ta mig dit någon gång på helgen och sen blir det promenader i veckorna.

Har gått på halvfart en vecka nu (och stått stilla i vikten) och det är verkligen gott att äta, men nu gäller det att se upp vad jag stoppar i munnen! Många lockelser.... Angående knäckebröd så har min coach sagt att det inte är tillåtet undet halvfarten. Jag har fått rådet att inte äta varken bröd, knäckebröd, ris, pasta eller potatis förrän jag nått min målvikt.
  • lättare till jul

Hittade nu var det stog i boken.  tack

• D e på G

Åh va kul att läsa och vad duktiga ni är som kämpar på allihopa. Har inte varit inne på ett tag nu men det var är härligt att se att tråden glöder!

Var på min första vägning sen jag började med helfart (Vi får ju bara väga oss var 4:e vecka i Halmstad). Sesultatet var 10,2 kilo vara 5,3 var rent fett! Jag är så nöjd så! Har dessutom kommit igång ordentligt med träningen och känner att det verkligen är kul! Ska kanske våga mig in på ett zumba-pass i em om jag lyckas hitta någon som kan ta hand om sonen under tiden. Det gäller verkligen att hitta vad som fungerar när vardagen är fullspäckad. Själv har jag investerat i ett löpband på Blocket och springer/går en haltimme var dag samtidigt som jag tittar på film med sonen.

Bra kämpat!

• BHJE
    Sylten skrev 2010-11-12 08:29:03 följande:

All bröd, ris, pasta, potatis är inte godkänt under halvfarten. Men sen o andra sidan så är det ju bättre att du tar en eller två knäckeskivor utan smör till ett glas vatten än att du hoppar över måltiden och blir så där vrålhungrig. En gång är ingen gång såvida man går tillbaka till ren halvfart efter. Tror nog att jag vågar säga att din coach sagt samma sak. Vet iallafall att den jag hade då jag var medlem hade sagt så.