• Svar på tråden xtravaganza
  • Dilara06
    Dilara06 skrev 2010-11-09 18:59:34 följande:
    Fan vad ärligt villll ocksååååå... Hur långt tid har det tagit för dig med att gå ner så mkt
    Härligt ska det stå hihi
  • BHJE
    Dilara06 skrev 2010-11-09 19:03:06 följande:
    Mozilla du ser ut att veta mycket om diet soppor o så..Min fråga OM jag kör 2-3 shakes om dagaen och äter med familjen middag o då ingen pot,ris pasta bröd sås o så bara kött o grönsaker typ hur mkt kan man gå ner i vkt i veckan? nått du vet kanske
    Visst kan du käka så och gå ner i vikt. Hur mycket du går ner är ju svårt att säga; ju mer övervikt man har dess mer går man ner i början jämfört med en som inte har så många överviktskilo.

På xtravaganzas halvfart går man ner 0,2-0,5kg/vecka och då äter man ungefär så grönsaker, kött/fisk/fågel samt så tar man shakes till mellanmål.

Hade jag varit som dig hade jag satsat på en rejäl frukost med ägg o gröt sen lagad lunch, shake till mellis, lagad middag o shake till mellis 2 samt ev till kvällsmål.
  • BHJE
    Dilara06 skrev 2010-11-09 18:59:34 följande:
    Fan vad ärligt villll ocksååååå... Hur långt tid har det tagit för dig med att gå ner så mkt
    Tack! Det är sanslöst och svårgreppat än

Jag startade på XV helfart augusti -09 och tog 20kg på 12 veckor med soppor sen tog jag 10kg med halvfart. Sen unnade jag mig sötsaker förtidigt så det var svårt att stå emot och vips hade jag lagt på mig 4.5kg.

i september tog jag tre veckors ren kur med Naturdiet och gick ner de där kilona och sen i början av oktober är jag medlem på viktklubb och har gått ner ytterligare 2 kg. På knappa fyra veckor har jag minskat 3,5 cm i midjemått och jag är sjukt nöjd.

På min blogg finns "Jessicas framsteg"...där kan man se viktnedgången samt minskning av kroppsmått mer eller mindre under hela resans gång med XV. Kika på den
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-11-09 19:15:44 följande:
    Tack! Det är sanslöst och svårgreppat än

Jag startade på XV helfart augusti -09 och tog 20kg på 12 veckor med soppor sen tog jag 10kg med halvfart. Sen unnade jag mig sötsaker förtidigt så det var svårt att stå emot och vips hade jag lagt på mig 4.5kg.

i september tog jag tre veckors ren kur med Naturdiet och gick ner de där kilona och sen i början av oktober är jag medlem på viktklubb och har gått ner ytterligare 2 kg. På knappa fyra veckor har jag minskat 3,5 cm i midjemått och jag är sjukt nöjd.

På min blogg finns "Jessicas framsteg"...där kan man se viktnedgången samt minskning av kroppsmått mer eller mindre under hela resans gång med XV. Kika på den
    mozilla: hur lång tid tog det för dig att gå ner de sista 10 kg på halvfart? *nyfiken*
  • Sylten

NU har jag trots viss ångest tagit beslutet att börja äta på halvfart. Har nu på 10 v gått ner 19 kg och det känns bra! Men den senaste veckan har jag börjat fuska och då känns det bättre att äta och äta "på riktigt".

• Dilara06

Alltså jag fattar inte hur klarar man av 10 veckor på helfart...Jag klarade av en dag o idag andra dage gick kanon men sen på kvällen kände jag mat mat mat tugga tugga tugga

• Blimpen07
    mozilla skrev 2010-11-09 15:18:05 följande:
    Glömde skriva att Nutrilett är bara LCD, likaså Modifast som man kan köpa på apoteket...det är också bara LCD.
    Nutrilett är VLCD - det profilerar de sig som iaf
  • Sylten
    Dilara06 skrev 2010-11-09 21:12:06 följande:
    Alltså jag fattar inte hur klarar man av 10 veckor på helfart...Jag klarade av en dag o idag andra dage gick kanon men sen på kvällen kände jag mat mat mat tugga tugga tugga
    Men det blir lättare och lättare. Sen blev det svårare igen efter ett tag, i alla fall för mig. Men om man klarar att bita ihop den första veckan och mår bra så blir det faktiskt lättare!
    Men nu kände jag att det var dags att äta som sagt. Sen kanske jag tar ett par veckor till sen på helfart.
  • BHJE
    Blimpen07 skrev 2010-11-09 21:15:51 följande:
    Nutrilett är VLCD - det profilerar de sig som iaf
    Njo..beroende på vilken av deras förpackningar man läser på och det har aldrig varit VLCD tidigare så jag är inte mycket för dom.
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-09 19:24:25 följande:
    mozilla: hur lång tid tog det för dig att gå ner de sista 10 kg på halvfart? *nyfiken*
    Jag började min upptrappning den 2/11 -09 och sen gick jag i mål den 11/1 -10 ... att det gick så pass snabbt sa min coach att det berodde på intensiv träning med få kalorier som helfarten gav så kroppen kickade igång när den fick mer kalorier i sig.