• Svar på tråden xtravaganza
  • emmgus
    mozilla skrev 2010-11-14 18:19:08 följande:
    Så härligt att det flyter på - jag mådde också kanon under mina soppveckor. Ser fram emot siffrorna sen
    emmgus skrev 2010-11-14 07:01:46 följande:
    Va kul att de går bra för dig!
    Är du inte spänd på o mäta dig?

Vägde mig igår hos mamma o har inte vägt mig sen jag gick över till halvfart.
    Hade gått ner 400 g så är ganska nöjd.
    Jag menar jag har fuskat lite och varit väldigt osäker på maten.
    Men jag har ju tränat och jag känner faktiskt i armarna att jag börjar få muskler =)
    Tror att det allra viktigaste är att man äter regelbundet o att man rör på sig, eller har jag fel?
    Visst är det rätt tänk med regelbundna måltider samt motion men om man slarvar med antal kalorier och med matsakerna man stoppar i sig blir ju resultatet mer att man står still än att man går ner i vikt. Håller man siig till bra matval och inom sin kalorigräns så går man ju ner.
    Jag hoppas jag är inne på rätt spår iaf.
    Försöker tänka på de dom sa om en näve protein en näve kolhydrater (och då i form av ex broccoli) o sedan resterande med sallad.
    Med de måste jag väl komma någon vart?
  • modestyclara
    mozilla skrev 2010-11-14 18:16:18 följande:
    Lite i senaste laget men jo, visst får man äta frukt...en frukt om dagen (en halva åt gången) så jag hoppas du tog dig en näve fruktsallad
    perfekt, blev en näve till mellanmål
  • modestyclara

nu är det kris. jag är galet sötsugen och såklart är mina bars slut har lagt en rtd i frysen så att den ska bli riktigt kall men hjälper inte den...Tyst

• kaninchen

Hej hallå

Har varit en full vecka och har inte hunnit skriva alls..
    Var och vägde mig idag och -10.6kg på 4veckor, inte alls fy skam Solig 
    nu är det bara att hoppas på samma siffror efter 4veckor till Drömmer  ojoj, vad lycklig jag skulle vara då!
    Hoppas ni alla haft ett toppen veckoslut 

• Dilara06
    kaninchen skrev 2010-11-14 20:39:16 följande:
    Hej hallå

Har varit en full vecka och har inte hunnit skriva alls..
    Var och vägde mig idag och -10.6kg på 4veckor, inte alls fy skam Solig 
    nu är det bara att hoppas på samma siffror efter 4veckor till Drömmer  ojoj, vad lycklig jag skulle vara då!
    Hoppas ni alla haft ett toppen veckoslut 
    Gud vad duktig du e....Du har inte fuska alls då elr??? Ska börja imorgon med helfart få se om jag klarar av det:))
  • kaninchen
    Dilara06 skrev 2010-11-14 22:08:05 följande:
    Gud vad duktig du e....Du har inte fuska alls då elr??? Ska börja imorgon med helfart få se om jag klarar av det:))
    Jooo....... lite fusk har det nog varit... Skäms
    Allt började bra, men så hade vi dödsfall på jobbet och det var jag som hittade h*n, det blev ganska mycket omständigheter..
    Så när det hade lugnat ner sig satt jag med de andra boarna och åt... och efter det var det lite svårare att hålla helfarten, så nån enstaka smörgås har det nog slunkit ner efter det..
    Men nu har vi inte vägning på 2 veckor och skall inte fuska alls för att se hur mycket jag kan gå ner såhär i mittfasen 
  • Dilara06
    kaninchen skrev 2010-11-15 09:53:55 följande:
    Jooo....... lite fusk har det nog varit... Skäms
    Allt började bra, men så hade vi dödsfall på jobbet och det var jag som hittade h*n, det blev ganska mycket omständigheter..
    Så när det hade lugnat ner sig satt jag med de andra boarna och åt... och efter det var det lite svårare att hålla helfarten, så nån enstaka smörgås har det nog slunkit ner efter det..
    Men nu har vi inte vägning på 2 veckor och skall inte fuska alls för att se hur mycket jag kan gå ner såhär i mittfasen 
    Jag kör från o med idag helfart på naturdiet/nutrilett )) ska se om jag klarar av det veckan ut..Vi har högtid imorgon (Muslimer) så fås e om jag klarar av att sto imot all bakelser o mat :((
  • sosse78
    Dilara06 skrev 2010-11-15 10:07:49 följande:
    Jag kör från o med idag helfart på naturdiet/nutrilett )) ska se om jag klarar av det veckan ut..Vi har högtid imorgon (Muslimer) så fås e om jag klarar av att sto imot all bakelser o mat :((
    jag tycker du ska börja efter bayram,det blir lättare för dig
  • Rulle06

Jag skulle behöva tips på bra o enkla mellanmål, till halvfarten... Jag har så svårt att komma på något vettigt, som är enkelt.

Så, snälla! Vad äter ni till mellis??

• emmgus
    Rulle06 skrev 2010-11-15 22:37:12 följande:
    Jag skulle behöva tips på bra o enkla mellanmål, till halvfarten... Jag har så svårt att komma på något vettigt, som är enkelt.

Så, snälla! Vad äter ni till mellis??
    Ja om jag inte har bars hemma så brukar jag ta keso, ägg eller lite makrill, nån näve nötter eller sånt.
    Men tycker ju detta med maten är svårt jag med.