• Svar på tråden xtravaganza
  • emmgus

Duktiga ni är alla!
    Jag kämpar på och de går sisådär, olika från dag till dag.

Men har fått chansen att i skolan få en nyutbildad hälsocoach att prata med en gång i veckan (dom i utbildningssyfte och jag bara gratis så båda vinner på de)

• lillie

Finns det någon här som gått xtravaganza som har "endast" ca 10-12 kilos övervikt? Hur har det i så fall funkat för er?

• timoteja00

Vägning idag dag 14, -2,3 denna vecka (sen start -6,4). Väger nu 83,2 kg, ser fram emot första målet att komma under 80 kg. Där har jag inte varit sen hösten 2007 (vägde 77 när jag skrev in mig på mvc, det är mål 2!) så på tiden nu!

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • D e på G
    emmgus skrev 2011-01-23 08:03:19 följande:
    Duktiga ni är alla!
    Jag kämpar på och de går sisådär, olika från dag till dag.

Men har fått chansen att i skolan få en nyutbildad hälsocoach att prata med en gång i veckan (dom i utbildningssyfte och jag bara gratis så båda vinner på de)
    Åh herregud vad bra! Som sagt det vinner ni ju båda på, Toppen grattis grattis!
    timoteja00 skrev 2011-01-23 08:28:05 följande:
    Vägning idag dag 14, -2,3 denna vecka (sen start -6,4). Väger nu 83,2 kg, ser fram emot första målet att komma under 80 kg. Där har jag inte varit sen hösten 2007 (vägde 77 när jag skrev in mig på mvc, det är mål 2!) så på tiden nu!
    Bra jobbat juh! Inte så långt kvar till första delmålet nu då!
  • ACPK
    lillie skrev 2011-01-23 08:17:19 följande:
    Finns det någon här som gått xtravaganza som har "endast" ca 10-12 kilos övervikt? Hur har det i så fall funkat för er?
    Mitt mål är att gå ner 14 kg. Jag tycker inte det är så bara... men ska bli skönt när det är klart. Är inne på 12:e dagen på helfart nu och av dem så har jag haft kräksjukan en dag och ätit dagen efter det för att återfå hälsan lite.
    Har gått ner 5,2 kg så här långt. Det går fortast i början sen sa min coach att jag kunde sträva efter 2 kg i veckan, men genomsnittet för alla kvinnor på XV va 1,6 kg i veckan.  

Mina siffror är 1,71 lång
    Start vikt 76,6 kg
    Idag 71,4 kg

Jag har gått på naturdiet förut men dethär ät mycket bättre. Lycka till om du planerar börja!
  • Aishwariya

Hej allesammans!!

Jag började i måndags på helfart. Är således på dag 7, vågen står på -4 kg. Jag skall börja med 3 veckor helfart för att sedan se hur jag känner gällande att fortsatta på helfart eller hur jag skall göra.Jag vill gå ner 40 kg ungifär så jag har en bra bit till målet.

Samtidigt har vi önskan om barn så jag kommer ju köra på tills jag blir gravid. har diskuterat det med  de på xtravaganza och de har helt ok, blir jag gravid får jag välja om jag vill ha hjälp att hålla vikten och inte gå upp i vikt under graviditeten alternativt om jag vill pausa mitt medlemskap under graviditeten och fortsätta etfetr graviditeten istället. Oerhört skönt tycker jag! jag blir fantasiskt inspirerad av att läsa olika framgångshistoerier. Det har ju verkligen hjälp så många det här med xtravaganza, jag ångrara så att jag inte började tidigare!

• MrsLoPiccolo

Ni som går på helfart, hur många ggr i veckan tränar ni? och vad tränar ni?
    xtravaganza center - gym eller annat gym och i såfall vad?

Jag börjar min viktresa ner på tisdag den 25:e! :)
    tänkte äta soppor på helfart i 10veckor..
    spännande!!Glad

• Aishwariya

MrsLoPiccolo: jag har faktiskt inte börjat träna än. jag går dock mina obilgatoriska 20 min promenader varje dag, någongång har jag varit ute och gått i lite mer än en timme. Jag tänkte börja träna nästa vecka, jag skall försöka gå på lite olika grupppass ( typ zumba, poweryoga, afodance,boxercise) för det tycker jag verkar roligt, problemet är bara att jag är lite rädd för att gå in på passen, att jag skall göra bort mig, känna mig mal placerad eller inte orka med tempot. Men jag skall snart ta första steget och över den mentalatröskeln sedan tror jag det skall gå bra!

• timoteja00

Jag har hund så går minst 1 h varje dag, men det är min kropp van vid! Har börjat simma 1 dag i veckan, familjegympa på friskis med sonen på söndagar och så har jag köpt wii fit plus så kör det så ofta jag kan! Tror inte att jag ska börja på hårda pass förrän jag äter igen, känns som detta räcker på 500 kalorier!

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • emmgus

Jag kör ju nte helfart men tränar 3-4 gånger i veckan och har stegräknare som h¨åller koll på att jag kommer över tiotusen steg om dagen.