xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Jag kör mest förbränning på gymmet på crosstrainern men eftersom jag ibland inte kommer hemifrån när min dotter sover på kvällarna så köpte jag mig en crosstrainer för 500 på blocket.. Superbra.. Då finns det inga ursäkter att köra på.. Jag tränar en halvtimme på morgonen/dagen och en halvtimme på kvällen.. Om jag hinner :)

Det viktiga med träningen är ju att det passar en, att man orkar då man äter så få kalorier. Det man ska lägga fokus på är vardagsmotionen, få in dagliga promenader. En stegräknare är perfekt, eller om man i sin telefon har möjlighet att ladda ner Runkeeper (ett program som håller koll på avstånd, tid, kalorier och sen för statistik över det)
Jag har också köpt en crosstrainer som jag kör på ca 4 ggr i veckan framför TVn. Det blir mellan 20 -30 min varje gång beroende på ork och lust.
Två ggr i veckan tränar jag vibplatta på Wellnesstudion och onsdagar har jag gruppträff där.
Oftast känner jag att jag är i trim efter 5 min trampande, men idag kändes det som om jag skulle ramla av !
Har haft en rejäl svacka i helgen...tyckt synd om mig själv, vilket INTE är bra!
Nu har jag lyssnat på Mental träningsskivan vilket är nödvändigt ! Ska köra en vecka till helfart , alltså tre veckor sammanlagt...sen börjar halvfart nästa måndag. Så en helg till har jag framför mig utan att tugga !
Allt skulle vara mycket lättare om man fick ta fyra påsar...
Tack alla ni för era inlägg ...ska må bättre imorgon och känna mig stolt över mig själv istället för att sura...
Jag har slarvat bort min xv-bok i flytten... kan någon påminna mig om vad det fanns för kcal-gränser? Helfart är ju x kcal och halvfart var ngn formel med målvikten*y minus 500 kcal vill jag minnas... Hjälp! Allt däremellan försätter kroppen i svält väl?
Önskad vikt (där man vill vara) x30 och då får du det antal du ska ha för att inte gå upp. För att gå ner ska du göra samma räkning med dagsvikten o sen ta bort 500 kcal från svaret
Mådde du sämre dom sista 2 veckorna?

någon av er tjejer som under tiden ni gick på soppor försökte bli gravida?
om någon av er haft svårt innan att bli gravida såg ni ett ljus om att bli mer fertila sedan när ni kom ner på er normal vikt? kanske blev gravida?
jag skall försöka mig på så småningom att bli gravid kanske inte första 10v men så fort jag kommer ner i mindre omkrets.. men de sägs ju att ju mer "normal" viktig du e desstå mer fertil blir man.
idag skall jag till gruppträff 6 och det skall bli intressant!!
Mådde du sämre dom sista 2 veckorna?