xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Så roligt att här är så många nya! Jag gick ner 12 kilo före jul - och nu är det dags för de sista 5. Börjar med helfarten igen på måndag. Hoppas på att det räcker med tre veckor, kanske lite optimistiskt. Det som känns lite trist är att jag kört väldigt hårt med träningen sent jag slutade helfarten före jul. Sprang 12 km i dag - och det lär det knappast bli tal om närmsta veckorna. Får bli promenader och gym.
Va duktiga ni alla är!
Fler än jag som går på halvfart?
Jag tänker inte jätte mkt på maten, köpte en kokbok och ser typ vad som är tilllåtet.
Men har min stegräknare och försöker komma upp i minst tiotusen steg om dagen och träna 3-4 gånger i veckan. Och antagligen har jag gjort något rätt eftersom jag gick ner 1,5 kilo =)
Hm men nu de senaste har jag börjat känna mig yr tilll och från, känns de igen?
Inne på dag 4 nu helfart.. Ett tips för er som går helfart och är vrålhungriga.. Ta physsalis frön eller hur de stavas. Blanda 2 msk i ett glas vatten och drick direkt.. Dom sväller massor i magen och får en att känna sig mätt.. Sen hjälper dom magen när man är förstoppad.. Fick veta detta på xtravaganza mötet.. Det plus omega 3 tabletter.. Dom hjälper fett förbränningen och sen hjälper dom magen massor...... Jag har inte vart hungrig en sekund och jag har tagit båda dessa sen start! Kram på er
Hej alla kämpare, ni är enormt duktiga.
Här kommer en ny tjej som inte är lika duktiga men jag ska komma igen! Jag började på helfart 4 jan och har sen dess tyvärr syndat med godis 2 gånger, senast igår! Mår rent ut sagt skit efteråt men jag ska banne mig komma igen nu och klara detta. Jag har ett enormt sockerberoende och har ätit godis i princip varje dag i över 4 år, så beroendet sitter son gjutet i hjärnan, någon mer än jag som är fast i detta???
Igår hände en tråkig grej i mitt liv och jag blev enormt deppig, åkte iväg på bio ENSAM för att få komma bort och då badade jag i godis, de som satt bredvid mig måste trott att jag var helt besatt av godis... Nu idag mår jag dåligt och har svårt att komma igen samtidigt som jag vet att jag ska komma igen, jag SKA klara detta. Vill inget hellre än att visa min sambo, mamma, svärmor, vänner m.fl att jag klarar detta denna gång, jag ska visa den att jag KAN.
Men tror jag behöver all hjälp och pappning jag kan få så blev överlycklig när jag hittade denna tråd, precis vad jag behöver, vi alla sitter i samma båt. Har ca 20-25 kg som ska bort och helst innan sommaren...
Förresten, några från Gävle???
Den rekomenderade dosen är 2.2 gram.. Skulle jag köpa xtravaganzas omega 3 så är man tvungen att ta 6-8 stycken.. Det sa min coach.. Antar att det är 500 mg.. Dom är dessutom onödigt dyra. Jag köpte mina 1 grams på gymgrossisten för 220 kronor med 300 stycken i. Enligt xtravaganza ska man ta 2 gram om dagen.. Men jag tar 3 stycken alltså 3 gram :) vi skulle inte vara oroliga att tillsätta extra oljor för magen.. Physsilum fröna är vidriga!! Men jag tar 2 msk i ett glas vatten.. I med en liten sked och rör om medans du dricker annars samlas alla i botten och viktigt.. Drick direkt. Dom börjar svälla direkt och blir som en gegga. :) hellre lida 30 sekunder o dricka de än riskera bli hungrig o fuska.