• Svar på tråden xtravaganza
  • Gladhannapanna
    Sylten skrev 2011-01-18 06:34:28 följande:
    Duktigt! Var det kul? Jag hade tänkt att testa det men har inte gjort det. Jag har ju så svårt att komma iväg till gymmet eftersom det är på helt fel håll från allt annat jag ska till. Så jaghaar nöjt mig med löpningen och stallet. Men jag gillar egentligen att styrketräna och det kanske inte hade vatt så dumt att bli lite starkare också om man nu ska "klämma" fram en knodd igen. Har för mig att det var rätt krävande.

Ni är SÅÅÅÅÅ duktiga alla som kämpar! Heja heja heja!!!

Vad gäller psylliumfröna så tror jag att de även kunde hjälpa mot lös mage. Första veckan på helfart var min mage väldigt lös och jag hade ont och då hjälpte det.
    Det var väldigt mycket mer kul än att träna vanligt på gymet! Jag var ensam i MIlon medan det var fullt med folk i övriga lokalen.
  • Ninjisen

Ja drick direkt för dom blir vidriga när dom får stå dra sig.. Gelé massa. Suck jag går in på dag 7 imorgon ren kur men stått still på vågen sista 3 dagarna. Så frustrerande. Inte fuskat en enda gång!

• lättare till jul
    Ninjisen skrev 2011-01-18 22:56:24 följande:
    Ja drick direkt för dom blir vidriga när dom får stå dra sig.. Gelé massa. Suck jag går in på dag 7 imorgon ren kur men stått still på vågen sista 3 dagarna. Så frustrerande. Inte fuskat en enda gång!
    Kan vara att du gått upp i vatten men ner i fett.

En gång när jag vägde mej på ett möte hade jag gått upp 1 hg. Jag hade då gått upp mycket i vatten men gått ner i fett. Så fast jag gått upp hade jag gått ner,
    sen kan det vara att man står still ett tag och sen går ner jätte mycket.

Jag samlar på mej mycket vatten innan jag ska ha min mens.

Kan ju hoppas att det bara är vatten som gör att det inte visar något på vågen.

Själv är jag på dag 3 och är så hungrig vet att det blir bättre sen. Det är andra gången nu med soppor.
  • timoteja00
    Ninjisen skrev 2011-01-18 22:56:24 följande:
    Du kanske ska väga dig mer sällan? Jag tror man kan fara upp och ner på en dag fast man går på helfart. Min våg är inte riktigt tillförlitlig heller på hg så brukar väga mej 3-4 ggr direkt efter varandra och ta det som det blir oftast

Jag försöker väga mej 1 gång i veckan men kunde inte låta bli idag, så nu står jag på -4,9 kg och dag 10.
    Har blivit helt galet förkyld också och idag är det ju dags för simning. Hoppas att jag mår bättre i em för jag ska minsann dit! Cool 
    ** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • Ninjisen

Jag har vägt mig varje dag denna veckan.. Mest bara för att det är spännande att se hur man rasar första veckan, även om det är vatten kilon ;) jag fick min mens i söndags.. Nog det som spökar faktiskt. Vägde 90.3 i söndags och tisdags 90.8... Finns ju ingen chans jag kan ha gått upp bara så.. Har inte stoppat in något alls i munnen förrutom det jag ska. Men ska ställa bort vågen efter min veckovägning imorgon... En gång i veckan är det som gäller :) tror man blir lätt knäpp annars :)

• doffe29
    Dag 10 . Mår fint nu, hungern är (nästan) borta, tugg behovet är nog det jobbigaste, får nog gå ner i källaren och leta fram en bitring i lillans lådor..  Tungan ute  . blir lite yr bara om jag motionerar för mycket.. klarar 40 min rask promenad, försökte mig på en timme i gårkväll och då kändes det som man va på fyllan Glad.
    ska in och köpa lite mera soppor idag och prova på gymmet....
  • Liselottee72

Hej, är inne på mitt 4 dygn som Xtravaganza -bli en smal mamma under 2011 och har nog aldrig kännt mig så motiverad!,

• D e på G
    JAG ÄR I MÅL!!!

24 kilo ner på 13 veckor och 4 dagar! 3 av dessa veckor har varit på halvflart resterande helfart.

Nu börjar alvaret och jag är lite rädd. Har inte beslutat ett speciellt datum för upptrappning är lite sugen på att ta ett par kilo till. Men det lutar åt att jag tar de på halvfart.

Är så konstigt att inte hjärnan och ögonen på kroppen hänger med. Ser mig själv inte som så smal som jag faktiskt borde. Herregud jag har inte vägt 75 kilo på över 10 år! Så jag ska nog låta kroppp och knopp komma ifatt lite och ligga kvar på mina 75 ett tag framöver.

Vi är bäst tjejer!
    Kramar
  • BHJE
    D e på G skrev 2011-01-19 22:00:45 följande:
    JAG ÄR I MÅL!!!

24 kilo ner på 13 veckor och 4 dagar! 3 av dessa veckor har varit på halvflart resterande helfart.

Nu börjar alvaret och jag är lite rädd. Har inte beslutat ett speciellt datum för upptrappning är lite sugen på att ta ett par kilo till. Men det lutar åt att jag tar de på halvfart.

Är så konstigt att inte hjärnan och ögonen på kroppen hänger med. Ser mig själv inte som så smal som jag faktiskt borde. Herregud jag har inte vägt 75 kilo på över 10 år! Så jag ska nog låta kroppp och knopp komma ifatt lite och ligga kvar på mina 75 ett tag framöver.

Vi är bäst tjejer!
    Kramar
    Åh, grattis - det är en härlig o smått ofattbar känsla när man går i mål; man ser ju siffrorna men fattar det ändå inte Bra kämpat! Hoppas nu du tagit en massa kort under din resa så du kan göra ett kollage från start till mål, det är sjukt skoj att ha och man blir extra stolt över sig själv när man ser skillnaden. Grattis än en gång
  • rockmind
    D e på G skrev 2011-01-19 22:00:45 följande:
    JAG ÄR I MÅL!!!

Vi är bäst tjejer!
    Kramar
    Grattis! Längtar tills den dagen jag också kan säga samma sak

Dock har jag nått ett stort delmål idag, dvs att komma under 80 kg. Så jag är väldigt glad för det! Idag visade vågen 79,8 kg så jag har nu gått ner 22 kg. "Bara" 10 kg kvar till målet... Helfarten fortsätter så länge jag orkar!