• Svar på tråden xtravaganza
  • Ninjisen

Jämför olika ställen.. Hälsokosten är ganska dyra dom med.. Sen försök hitta 1 grams.. Jobbigt att svälja så många tabletter ju :) physsalis frön finns på hälsohyllan i nästan vilken mat affär som helst.. Köp där :) det är absolut värt det.. Jag har inte vart hungrig en sekund på 4 dagar. Dom sväller direkt och uppnår väl full storlek efter en timme så man blir vrål mätt. Dom fyller ju ut hela mag säcken.. Är man rädd för att gå vara hungrig så ta dom.. Tog ett glas vid 12 tiden och vrål mätt än.. Bara fått i mig en shake än så länge.. :) bra att ha dom på kvällen när man har sina rutiner att sitta i soffan med nått gott.

• rockmind

Jag blandar psylliumfröna direkt i shaken, men det kanske inte är meningen att man ska göra så? Blir i vilket fall inte mätt av dem utan tar dem mest för att det verkar bra för tarmarna att hålla igång dem lite mer....

• emmgus
    rockmind skrev 2011-01-16 18:39:33 följande:
    Jag blandar psylliumfröna direkt i shaken, men det kanske inte är meningen att man ska göra så? Blir i vilket fall inte mätt av dem utan tar dem mest för att det verkar bra för tarmarna att hålla igång dem lite mer....
    Man kan blanda i shaken med de fick jag som tips, men fy fan va vidrigt jag tyckte de va!

Dagens träning va att hoppa upp i sadeln igen efter ett x antal år, riktigt skoj och jag tror de kommer kännas i lår imorgon
  • MrsLoPiccolo
    emmgus skrev 2011-01-16 18:56:10 följande:
    Man kan blanda i shaken med de fick jag som tips, men fy fan va vidrigt jag tyckte de va!

Dagens träning va att hoppa upp i sadeln igen efter ett x antal år, riktigt skoj och jag tror de kommer kännas i lår imorgon
    en fråga ni som är så bra på detta, dessa psyllimfrön läste på Ninjisen att när fröna sväller magen så fungerar det som att man blir mätt, deras effekt är bara att svälla och dämpa hunger??

jag menar så att det inte blir så att de är som en extra energi (kalorier)?
    antar att de har funktionen hålla magen i trimm och dämpa hunger har jag rätt??
    skall nog börja köpa fritt flyt igen omega 3 o äta 1 kapsel/dag.. om de nu säger att det är så himla viktigt att äta just det under helfart!!
  • Ninjisen

Nej det ger inga extra kalorier :) inte vad min coach sa, inte omega heller..

• timoteja00

Hej!
    Igår vägde jag mig efter en vecka (fast 6 dagar helfart, började på måndagen) och hade gått ner -4,1 kg - så skönt! Har som mål att ta 2,5 kg/vecka nu framöver för då är jag under 80 kg på 2 veckor vilket är mitt första mål! Jag äter varken frön eller omega 3, tror jag har kapslar hemma så får väl leta rätt på dem! Där emot är jag så galet lös i magen (så några frön känns inte aktuellt!), nån som har bra tips? Framför allt på kvällarna.

Kämpa på nu alla!

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • BHJE
    timoteja00 skrev 2011-01-17 10:15:55 följande:
    Hej!
    Igår vägde jag mig efter en vecka (fast 6 dagar helfart, började på måndagen) och hade gått ner -4,1 kg - så skönt! Har som mål att ta 2,5 kg/vecka nu framöver för då är jag under 80 kg på 2 veckor vilket är mitt första mål! Jag äter varken frön eller omega 3, tror jag har kapslar hemma så får väl leta rätt på dem! Där emot är jag så galet lös i magen (så några frön känns inte aktuellt!), nån som har bra tips? Framför allt på kvällarna.

Kämpa på nu alla!
    Så hade jag också det i början men sen vände det, så jag tycker du bör ha saker hemma inför vändningen. Det är jättevanligt att man efter några veckor blir förstoppad om man inte håller koll på sin mage och med förstoppning kommer lätt hemorrojder o det kan jag lova dig att du inte vill ha
  • doffe29
    Första veckan avklarad  Går jätte bra nu inte mycket till hunger, ibland måste jag till och med tvinga i mig soppan när jag inte är hungrig, bara nåt att tugga på saknar jag.och jä***r vilken energi jag fått.

Startvikt               152kg
    nuvarande vikt   145kg
  • BHJE
    doffe29 skrev 2011-01-17 11:52:52 följande:
    Första veckan avklarad  Går jätte bra nu inte mycket till hunger, ibland måste jag till och med tvinga i mig soppan när jag inte är hungrig, bara nåt att tugga på saknar jag.och jä***r vilken energi jag fått.

Startvikt               152kg
    nuvarande vikt   145kg
    Hejja dig!
  • D e på G
    emmgus skrev 2011-01-16 11:18:11 följande:
    Vet du att jag är fan lite nojig för att jag är gravid.
    Äter visserligen minipiller men vet med mig jag har vart glömsk och missat ibland.
    Får göra ett test :P
    Hur går det har du gjort något test?

Själv ska jag testa igen på onsdag efter som jag fortfarande inte fått någon mens sen missfallet...