xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Herrejisses, det är snart 1 år sen jag skrev in mig på Xtravaganza! Och mycket har hänt sen dess. Jag gick 10 veckor på helfart och gick ner otroliga 26 kg. Sen gick jag upp lite när jag började på halvfart. Men enligt dietisten så är det helt normalt när man har gått på sopp-diet länge.
Tanken var att jag skulle kört en till tur med helfart till sommaren, MEN..... Jag blev gravid!!!
Så nu sitter jag här med stor mage och bara längtar till slutet på december när den lill* tittar ut. Ska frysa mitt medlemsskap när jag blir för tung för att kunna utnyttja träningslokalen. Men sen när bebben är större och jag inte ammar längre aå har jag tänkt köra en sväng med helfart igen.
Är det verkligen ingen som håller på med Xtravaganza nu?
Skulle vara så kul om tråden kom igång lite
Igår började jag om på helfarten igen.
Jag började med 3 veckor helfart, 1 vecka upptrappning och sen en semestervecka i Turkiet då jag åt vanlig mat hela veckan.
Så nu är jag alltså inne på vecka 6.
www.viktresa.bloggspace.se
Jag är gärna med i tråden, jag skall börja på helfart imorgon och tänkte då köra på till den 23 sept. Hoppas på att komma en bra bit ner då. Ska träffa min coach imorgon och väga in och få lite pepptalk sen gäller det!
Jag är lite sugen på att prova Xtravaganza men har inte vågat ....har ca 40 kg att gå ner.
Har en kompis som fick svåra gallstensbesvär av att äta måltidsersättningarna. Händer såklart inte alla... Sen är det ett jätteåtagande man måste binda upp sig.
Jag är med i Xtravaganza, enda anledningen till jag fortfarande är med är ju för att man har bundit sig ett år till skiten. Visst har jag gått ner i vikt, men det har inte alls varit någonting för mig. Jag vet inte om det beror på att min coach inte har passat mig eller vad det är. Men det kändes som att gå i skolan igen.. Fick göra bildkollage(!) på saker vi ville uppnå när vi hade nått våran drömvikt. Där tappade jag förtroendet helt, klarar inte av sådana grejer som gör att man känner sig som 5 år igen...
Det har även inte passat mig för att jag är inte en person som sätter upp mål, jag har inte målvikt, jag har inga mål i livet överhuvudtaget. Jag vill gå ner tills jag känner mig nöjd och bekväm med mig själv och då har det inte så stor betydelse vad vågen visar.
Jag har gått ner över 20 kg, men hälften hade jag gått ner själv innan jag började.
Så ni som funderar på att börja, tänk efter några gånger innan. Ni binder som sagt upp för 1 år.. Och det är inte billigt..
Vad skoj att här är aktivitet igen - välkomna alla nya ![]()