xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Tonfisk är perfekt !
Jag har kört halvfart sen i mitten av februari och jag tycker det är underbart ! Veckorna går ju så fort så ett halvkilo drygt i veckan är okey för mig. Jag äter en XV soppa till frukost med en msk physillumfrön och omegakapslar.
Vid halv tio tar jag ett kokt ägg på en halv knäcke med svartpeppar o lite flingsalt. Mums.
Till lunch och kvällsmat har jag kyckling,makrill i tomatsås, tonfisk eller nötfärsbiff med grönsaker i olika färger, varma som kalla, gärna wokade. Vill jag ha sås till blandar jag kesella 0,1 % med lite yoghurt och kryddor.
Ibland kokar jag broccoli eller blomkål som jag sen mixar slät till en sås eller soppa. Rör ut sen med lite mjölk eller turkisk yoghurt.
Mellanmål kan bli en bar. Favoriten är Naturdiets hasselnöt-choklad som man blir proppmätt av.
På kvällen innan jag lägger mig tar jag gärna frysta bär som jag tinar med lite mager keso och några mandlar.
Jag dricker ofta vatten med lite äppelcidervinäger som är fettbrännare och smakar friskt !
Jag tränar vibb två till tre ggr i veckan och crosstraining och promenader där emellan. Har en latdag också plus unnar mig vin till helgen.
Nu har jag hållt på så länge och mår sååå bra på detta att det blivit min livsstil, hoppas jag.
Det var lite tips till er som ska börja på halvfart !
Lycka till !!
Jag har i över en veckas tid nu varit helt utmattad. Vissa dagar har varit bättre än andra men ändå inte så att jag orkar träna eller göra så mycket mer än jobba och se på tv. Är det någon av er som har kännt likadant och vad har ni gjort då? Har ni några bra tips?
Det känns så tråkigt eftersom jag även stått still i 4 dagar när det kommer till vikten. Inte så värst inspirernade.
Hej på er...
Sitter här min tredje dag på helfart idag och kämpar som bara den.. Är så hungrig just nu,, och såklart så finns det en chokladkaka i kylen... Men jag ska klara det.. Men såhär tuff var inte tredje dagen sist..:(
Jag har i över en veckas tid nu varit helt utmattad. Vissa dagar har varit bättre än andra men ändå inte så att jag orkar träna eller göra så mycket mer än jobba och se på tv. Är det någon av er som har kännt likadant och vad har ni gjort då? Har ni några bra tips?
Det känns så tråkigt eftersom jag även stått still i 4 dagar när det kommer till vikten. Inte så värst inspirernade.
Godkväll på er alla.
Hur går det för er? Jag ångrar inte för en sekund att jag började äta men mycket tonsfisk blir det.
Jag skulle behöva tips på frukost och kvällsmat. Jag äter varken ägg eller gröt så det är svårt att hitta variation
Keso, kesella, avocado kanske?