• Svar på tråden xtravaganza
  • onoff

Jag har kört på helfart i 4 veckor och den senaste veckan (den femte) har jag kört halvfart. Sammanlagt har jag gått ner 10,5 kilo. Är nöjd över det resultatet, hur går det för dig macrona?

• Lycka 1

Kul om det händer lite i denna tråd igen!

Jag har haft det lite kämpit ett tag nu. Gick 6 veckor på halvfart och gick inte ner ett endaste gram på hela den tiden. Tappade dock i centimeter runt kroppen men villa att något skulle hända på vågen också.

Började därför på helfart igen förra måndagen. I fredags hade jag tappat 3,8kg men sen har vi varit borta i helgen på hotell och massa festligheter. Jag spårade ut totalt och åt allt! Tom godis som jag inte rört sedan i juli. Tyvär resulterade det i att jag gick upp hela 3kg!
    Igår började jag helfarten igen och har tappat 1,1kg till idag. Så nu ligger jag på -1,9kg från förra måndagen.

Planerar att köra helfart så länge kroppen går med på det. Jag har problem med lågt blodtryck och det blir värre med helfart.

• srka

Behöver peppning!!!
    Jag kör min andra omgång på helfart. Förra gången höll jag på i 7 veckor och gick ner 14 kg. Sen under våren var jag jätteduktig med halvfarten och gick ner 8 kg till innan det sa stop.
    Nu har jag kört på helfart en vecka och gått ner 2,2 kg och har ca. 4 kg kvar. Idag är jag grymt sugen på att strunta i helfarten och börja med strikt halvfart som jag också vet funkar. Tycker det är skitjobbigt och supertråkigt och nästa onsdag ska jag på anställningsintervju och då vill jag inte vara såsig i huvudet. Men och andra sidan behöver jag bara gå två veckor till på helfarten och sen är jag klar och jag kan känna att jag inte gett upp. Vad ska jag göra? Fortsätta idag och ta ett beslut i morgon och se om jag fortfarande känner samma sak då? Kanske bara är en dipp just idag. Vilket ilandsproblem :) Men just nu känns den här frågan jätteviktig för mig...

• Lycka 1
    srka skrev 2011-11-09 13:23:47 följande:
    Behöver peppning!!!
    Jag kör min andra omgång på helfart. Förra gången höll jag på i 7 veckor och gick ner 14 kg. Sen under våren var jag jätteduktig med halvfarten och gick ner 8 kg till innan det sa stop.
    Nu har jag kört på helfart en vecka och gått ner 2,2 kg och har ca. 4 kg kvar. Idag är jag grymt sugen på att strunta i helfarten och börja med strikt halvfart som jag också vet funkar. Tycker det är skitjobbigt och supertråkigt och nästa onsdag ska jag på anställningsintervju och då vill jag inte vara såsig i huvudet. Men och andra sidan behöver jag bara gå två veckor till på helfarten och sen är jag klar och jag kan känna att jag inte gett upp. Vad ska jag göra? Fortsätta idag och ta ett beslut i morgon och se om jag fortfarande känner samma sak då? Kanske bara är en dipp just idag. Vilket ilandsproblem :) Men just nu känns den här frågan jätteviktig för mig...

Du kanske kan försöka att bita ihop just nu och började upptrappningen på måndag?
    Då hinner du ju få i dig lite till onsdagen. Vet vad du menar med såsig i huvudet.

• srka

Jag valde att börja äta igår. Jag har ju inte mång kg. kvar och vet att jag kan ta dem på halvfart bara jag är strikt. Ser min vecka på helfart som en kickstart och att jag rensat bort suget på den onyttiga maten för att bara glädja mig åt allt nyttigt jag kan unna mig nu. Nu är kylen fylld med keso och grönsaker igen och i frysen finns kyckling och lax.

• Lycka 1
    srka skrev 2011-11-10 09:00:14 följande:
    Jag valde att börja äta igår. Jag har ju inte mång kg. kvar och vet att jag kan ta dem på halvfart bara jag är strikt. Ser min vecka på helfart som en kickstart och att jag rensat bort suget på den onyttiga maten för att bara glädja mig åt allt nyttigt jag kan unna mig nu. Nu är kylen fylld med keso och grönsaker igen och i frysen finns kyckling och lax.
    Åh vad gott det låter
    Jag gick på halvfarten i 6 veckor. Tyckte själv att jag var väldigt strikt men gick endå inte ner ett gram. Inte upp heller för den delen. Så därför går jag på helfart nu igen.
  • srka

Lycka 1
    Tack för att du peppat mig!
    Nu får jag peppa dig i din viktnedgång! Heja, heja!  :)
    Det gick snabbare för mig att gå ner när jag gick på halvfart än helfart förra gången. Jättekonstigt.
    Jag var som sagt väldigt strikt och vågade inte ändra min mat så mycket och det blev därför väldigt liksinnigt och långtråkigt i längden. Men det fungerade och jag ville inte bryta ett koncept som fungerade. Höll mig länge från fika och godis. Efter den här korta perioden på helfart är det redan svårare att inte unna sig det jag är sugen på. Men jag får kämpa!