• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    underligt skrev 2011-09-10 10:07:17 följande:
    Jag är med i Xtravaganza, enda anledningen till jag fortfarande är med är ju för att man har bundit sig ett år till skiten. Visst har jag gått ner i vikt, men det har inte alls varit någonting för mig. Jag vet inte om det beror på att min coach inte har passat mig eller vad det är. Men det kändes som att gå i skolan igen.. Fick göra bildkollage(!) på saker vi ville uppnå när vi hade nått våran drömvikt. Där tappade jag förtroendet helt, klarar inte av sådana grejer som gör att man känner sig som 5 år igen...

Det har även inte passat mig för att jag är inte en person som sätter upp mål, jag har inte målvikt, jag har inga mål i livet överhuvudtaget. Jag vill gå ner tills jag känner mig nöjd och bekväm med mig själv och då har det inte så stor betydelse vad vågen visar.

Jag har gått ner över 20 kg, men hälften hade jag gått ner själv innan jag började.

Så ni som funderar på att börja, tänk efter några gånger innan. Ni binder som sagt upp för 1 år.. Och det är inte billigt..
    Att arbeta med framtiden, hur det ser ut när man är i mål..är hur Xtravaganza arbetar. Det är för de flesta lättare att ta sig dit när man kan se det framför sig. Att ha mål i livet rent allmänt är det normala och oftast det som driver oss framåt. Sen att det inte funkar för alla är ju självklart, eftersom vi är olika.

Vad gäller XV så behöver man ju inte närvara vid dessa veckomöte om man inte vill, man är inte påtvingad dom och känner man att det gör mer skit än nytta för ens motivation...varför går man då? Mötena gav inte min sambo något så han närvarade inte medans för mig var det en av stöttepelarna; att få lära sig hur kroppen fungerar och vilka fallgropar man ska akta sig för i jakten på bra matval.

En stilla undran...varför gå med i något som inte passar en? På första mötet får man information om hur medlemsskapet ser ut, redan då borde man ju dragit öronen åt sig tycker jag.  
  • BHJE
    Peecock skrev 2011-09-07 22:44:57 följande:
    Har en kompis som fick svåra gallstensbesvär av att äta måltidsersättningarna. Händer såklart inte alla... Sen är det ett jätteåtagande man måste binda upp sig.
    De som får problem av måltidsersättningarna har oftast problem sen tidigare. Om man är tveksam till att starta en sådan resa så är mitt råd att man tar sig till en läkare och får gjort en hälsoundersökning innan man binder upp sig på något. Och ja, man binder upp sig på ett år (6mån på vissa ställe) och det kostar en faslig massa pengar under resans gång MEN, det är en investering för framtiden och det gäller att man är motiverad och att man har bestämt sig för att detta är vad man vill. Är man minsta lilla tveksam så är mitt råd att inte bli en Xtravaganzare och binda upp sig på ett år utan då är det bättre att man på egen hand kör tex Camebridge som är samma koncept. Såvida man nu vill köra en soppdiet för snabbt resultat. Fördel XV är ju gruppträffarna där man pratar framtid; hur ser det ut när man väl nått den vikt man vill ligga på eller när man bär kläder i en viss storlek. Som någon annan skrev i annat inlägg ang målvikt...man behöver inte sätta en viss siffra på vågen utan man kan köra på tills man trivs! Att XV ber en om en siffra är för att förhindra att man går ner för mycket till hur man är byggd...inget annat.

Men som sagt, det kostar en ofantlig massa pengar men är SÅ värt varenda krona när man väl är i mål. Maten som man stoppar i sig före medlemsskapet är inte heller gratis och för mig blev det billigare med XV än all chips, alla fikor, allt godis osv. Jag har inget tålamod så när det inte går snabbt nog neråt så tappar jag suget helt och återfaller i gammal lunk så därför är tex inte viktväktarna något för mig. Men det är säkert något för nån annan. Bra matval och daglig motion gör ju att man går ner i vikt så har man vilja och tålamod så behöver man ju inte XV, Cambridge eller annat hjälpmedel. Det gäller att hitta det som passar för just mig och sen vara fast besluten att lyckas när man väl bestämt sig för att gå ner i vikt...
  • Klunsen111

Jag har ångest. Tänker varje dag på min vikt - trots att jag ligger under min målvikt och bara gått upp tre kilo. Men kroppen har förändrats p ga att jag inte kunnat träna. Jag har opererat handleden och precis när allt var bra och jag hunnit gå på en träning trillar jag med cykeln och slår i handen. Nu gör det skitont att sätta i handflatan så jag kan inte göra övningarna på Core-träningen som jag gillar så mycket. Får väl satsa på spinning men det bygger inte musklerna. Vill skärpa mig men klarar det inte:(

• BHJE

Klunsen:

Fy vad trist...hoppas du inte dragit på dig en värre skada o att det onda snart går över!

• Mary7812

Tredje dagen på tredje omgången med helfart idag. Jag hade egentligen tänkt träna bort mina semesterkilon men en stukad fot och svårigheter att t.o.m gå fick mig att tänka om.

Jag har tänkte att köra i tio dagar och går det bra så kanske det blir lite längre än så. Trist nog så har jag ännu inte kommit in i Ketos men det kan å andra sidan ha att göra med att jag ätit ett ägg till frukost i torsdag och igår samt att jag druckit två stycken naturdiet måltidsersättning til frukost eftersom jag hade det hemma. De innehåller ju lite mer kolhydrater.

Jag har några XV färdiga soppor hemma som jag dricker nu men sen fortsätter jag nog med naturdiet eftersom de både smakar bättre och är mycket godare tycker jag.

Hur går det för er andra?  Berätta, jag behöver ert stöd och pepp!!!

• Macrona

Första dagen idag! Solig

Ska ner ca 40-50kg....tror jag...kommer inte ihåg vad ja vägde för 10år sen så....

Jag hoppas jag lyckas gå ner allt innan min 30års dag i Januari!!! 

• onoff
    Macrona skrev 2011-09-29 20:51:55 följande:
    Första dagen idag! Solig

Ska ner ca 40-50kg....tror jag...kommer inte ihåg vad ja vägde för 10år sen så....

Jag hoppas jag lyckas gå ner allt innan min 30års dag i Januari!!!

Jag vill ner lika mkt jag å...

Jag gjorde mitt första träningspass idag och på måndag börjar jag med pulvret... Tänkte du köra helfart ända tills du når mål?
  • Macrona
    onoff skrev 2011-09-29 21:33:34 följande:
    Jag vill ner lika mkt jag å...

Jag gjorde mitt första träningspass idag och på måndag börjar jag med pulvret... Tänkte du köra helfart ända tills du når mål?
    Nu e jag inne på tredje veckan och mår finfint....

Jag har tänkt köra på helfart i 15 veckor...vet dock inte om jag ska börja upptrappningen inför jul eller om ja ska skippa julen...de får vi se där i december hur det har gått för mig då...

På onsdag är det träff igen å då får man se om man lyckats nå veckans målvikt på 110....vägde 113 förra veckan å tre vill jag gärna fixa bort denna vecka...