• Svar på tråden xtravaganza
  • Aishwariya

Hejsan! Nu har jag gjort helfart sedan 17 januari . Har gått ner 26 kg ocg har ca 10-15 kvar. Känner inte att jag har lika btåttom med de sista kilona och har idag gått över på halvfart och ska lägga mer sprutt på träning. Jag är lite nervös för jag vet att det är nu den riktiga prövningen börjar! Jag har klurat ut ungifär när jag ska äta mina mål och vad jag ska äta. Det hade varit roligt om man kunde få lite tips och recept ifrån andra som äter på halvfart. Är det någon mer som är intresserad av att utbyta lite tips och recept?

• ACPK
    Upptagen skrev 2011-05-09 18:59:17 följande:
    Vad trist att det är så tyst här, inga fler som ska gå ner mååånga kilon som precis startat?
    Instämmer att det är trist att det är så tyst här.

Jag har precis startat om med en ny vecka på helfart och skall köra på tills på fredag. Min kontakt på XV är jätte bra och nu skall jag väga på fredag. För att ha lite mer press på  mig. Jag har en tendens att släppa taget annars.

Lycka till ni andra som jobbar med vikten.
  • BHJE

Hej i tråden!

Blir nog mindre aktivitet när det blir fint väder och folk är mer ute än inne, även för oss som är i mål sen länge och mest har fokus på träning samt att hålla den nya vikten. Tyvärr finns där ju de som gett upp och slutar vara här av dessa skäl.

I min blogg viktresa.se finns där några få halvfartsrecept samt något förslag på hur en dagsmeny kan se ut, sök runt där XV's kokbok är ett bra verktyg eller så kan man ta vilket recept som helst och göra om så det passar för halvfarten; i kursboken står ju vad som ingår och vad man bör äta. Viktigast när man väl börjar äta är att man alltid har matsaker hemma och att man tex har färdigstekt kyckling i frysen att bara värma upp.

• Wiken

Hej äter ni en massa vitaminer vid sidan om?
    Har nu druckit nutrilett i 3 veckor men vet inte hur länge kroppen orkar.
    Är ju livrädd att gå upp i vikt om jag inför ett mål mat om dagen och då utan kolhydrater.

• BHJE
    Wiken skrev 2011-05-23 11:43:58 följande:
    Hej äter ni en massa vitaminer vid sidan om?
    Har nu druckit nutrilett i 3 veckor men vet inte hur länge kroppen orkar.
    Är ju livrädd att gå upp i vikt om jag inför ett mål mat om dagen och då utan kolhydrater.
    Vet att många som kör soppkurer tar Omega-3 i kapselformat. Men har inte hört nått om vitaminer. Vad gäller din kur med Nutrilett så är det ju bara du som vet om du kan fortsätta eller om du ska börja äta så smått. Håller du dig till totalt fem mål mat om dagen där två-tre består av soppa samt att du motionerar dagligen så går du inte upp i vikt.
  • Upptagen

Det rekommenderas att gå till läkare efter tre veckor för at göra en hälsokoll. Jag tar bara omega3 på sidan om, men vet inte riktigt vad Nutrilett innehåller eftersom jag kör xtravaganza...

• BHJE

Hej alla kämpar - hoppas det går bra för er!

Tänkte bara smita in med ett tips på bra matval som säkert funkar bra på halvfarten också. Jag försöker utesluta kolhydrater ur min kost (bortsett från långsamma sådana) och har knåpat ihop en bönröra som jag har som tillbehör vid middagar istället för ris, pasta o potatis. Den är (om man får vara osvensk o skryta ;o) SÅ förbaskat god och man kan ha den både varm o kall. Postar en länk till receptet som jag nyssens skrivit ner i min blogg. Är ni på halvfart så hör med er coach först om den är godkänd då man har olika matval beroende på var i landet man bor och vilket XV-center man går på. www.viktresa.se/2011/05/matprat-2/

• Tin86

Hej alla!
    Vad imponerad jag blir av allas framgångar och uppfinningsrikedom vad gäller maten! Jag har själv varit medlem i Xtravaganza sedan februari och har hittills gått ner ca 24 kilo, har lika mycket kvar till mitt mål men jag är motiverad!

Mitt stora problem är definitivt maten; jag tycker det är såååååå tråkigt eftersom jag bara lagar till mig själv alltid så det blir väldigt ovarierat och många storkok:)

Sommaren kommer bli en utmaning men jag ser fram emot den!:)

Är det förresten någon som vet hur det fungerar med överlåtelse av medlemsskap (eller kanske rent av är intresserad själv av att ta över ett)? Jag är medlem på Friskvårshuset i Helsingborg och kommer fr.o.m. 1 sept blir förflyttad inom jobbet till Lund. Vill börja på XV där men det går inte att flytta medlemsskapet dit. Att betala dubbelt fungerar ju inte heller med den prisklassen;)

Från sept har jag ett halvår kvar på bindningstiden, är det någon som vill ta över det så blir det en bra deal från mig! Vill ju ha möjlighet att fortsätta när det går så bra trots att jag börjar jobba någon annanstans....:)

• doffe29

Den dog ut under sommaren...

Jag är i gång på en ny helfart nu, betydligt jobbigare är första gången...

• Lycka 1

Vad kul att det finns en xtravaganzatråd. Hoppas det blir lite fart här nu när sommar och semester är slut.

Jag gick med den 1 aug. Har gått tre veckor på helfart och har tappat 5,7kg. Nu är jag inne på upptrappningen och nästa vecka blir det halvfart. Veckan efter det kör jag en ny kur på tre veckors helfart.

Finns det några fler som börjat nyligen?