• Svar på tråden xtravaganza
  • Sylten

Hej alla!
    Var aktiv i denna tråden förra hösten men då jag i januari upptäckte att jag var gravid pausade jag i XV. Nu är dock bebis 2 månader och imorgon ska jag på träff med konsult för att börja i grupp igen på torsdag.
    Förra gången körde jag helfart och tappade dryga 19 kg (som tyvärr är tillbaka.....) men eftersom jag ammar och ska fortsätta med det ett tag blir det halvfart med kanske lite extra tillägg som gäller för min del.
    Har MYCKET övervikt att kämpa med och hade helst velat köra helfart. Men det är inte värt att sluta amma för det så jag ska kämpa med halvfart. Problemet då är att jag känner mig själv, kommer jag att klara att vara strikt??

Ni som går halvfart, vad äter ni till frukost? Det är det målet jag har svårast för, älskar ju mina mackor... (kolhydratjunkie...)

• Macrona

Hallå!

De va länge sen ja va in här =)
    Är nu inne på v.8 helfart och har tappat 15kg...jag är nöjd men tyvärr är det länge kvar...ska ner 15 kg till innan jag ska gå upp på halvfart och bli av med ca 13-18 kg till....allt beror på hur det känns då och hur jag mår...vem vet jag kanske fortsätter med helfart lite till...

December månad närmar sig å då innebär det julbord med jobbet å där vet ja inte hur jag ska göra för jag vill vara med pga gemenskapen men att bara vara med å inte äta känns oerhört dumt så då vet jag inte om jag ska "välja" att äta lite grann eller om jag ska skippa att gå på julbordet helt...man kan ju börja om dagen efter igen och man kan ju hålla sig till måttlig mängd!
    Julen har jag redan bestämt mig för att äta lite grann på självaste julafton, det ger mig en liten "morot" till att kämpa på en till månad efter det....

så så ligger det till för min del!
    Kämpa på nu ni övriga! Ni gör ett kanon jobb!!!!

• Lycka 1

Hallå!
    Jag är inne på min tredje vecka helfart nu och det fungerar superbra.
    Detta är tredje gången jag kör helfart nu och förhoppningsvis den sista. Har inte så många kilon kvar till målvikten.
    Men det är väl sen det stora jobbet börjar, att hålla vikten!

När det gäller julen känner jag mig inte alls orolig. Det finns ju en hel del nyttigt man kan välja att äta och är det något onyttigt man absolut vill äta så tänk efter en extra gång. Är det värt det? Om det är det så ät en liten bit och njut av det.
    Jag kommer tex äta en lussebulle någon gång under julen och den kommer jag verkligen njuta av Förmodligen kommer det räcka med en halv för att få den njutningen. Jag älskar nämligen saffran!

• Klunsen111

Jag körde helfart för två år sen och det gick jättebra. Gick ner det jag ville och lite till. Totalt 18kg. Var direkt mager innan jag började gå upp i vikt igen.
     Nu har jag haft ont i handlederna och opererades i vår för karpaltunnelsyndrom så jag kunde inte träna på hela våren/sommaren. 

Jag "unnar" mig för mycket onyttigheter och försöker verkligen men motivationen finns bara där ibland. Har köpt hem Naturdiet-påsar för att byta ut mål med men jag tycker inte de mättar alls.

Det är ungefär fem kilo jag vill gå ner. Kan jag klara det tro? Har anmält mig till Core/spinn på torsdag och köpt en Crosstrainer så jag SKA komma igång med träningen. Mitt problem är tiden. Tre barn och familjeföretag.

Ser att det är många duktiga i tråden! Heja på!!

• BHJE

Hej i tråden!

Klunsen111:
    Känner igen det du skriver; själv har jag varit förkyld mer eller mindre sen förra hösten o jobbet har varit sjukt stressigt på ett sätt jag inte kan påverka (jobbar ensamnatt på demensenhet) och jobbstressen har påverkat immunförsvaret så det är kört i botten. Detta tillsammans har gjort att det blivit slarv med mat-tider, måltidssammansättning och minimalt med träning

• BHJE

Jäkla skitapp familjeliv har - hade skrivit ett milslångt i lägg men bara 1/4 kom med *SUCK* Fortsättningen på mitt inlägg; och + 9kg på vågen. För att komma tillrätta med vikten så har jag avgett ett nyårslöfte o det är att avsätta 30 minuter varje dag till gymmet o blir det inte att jag kommer in på gymmet så för det bli en promenad. 30 min har man att undvara per dag, det handlar om prioritering och för min del att välja bort soffa, dator o sambotid. Nyttjar ofta mina tonårssöner att passa sin lillasyster dagar då de ändå är hemma och när dom passat henne en handfull gånger så blir det extra slantar i månadspengen den månaden. Och får jag ingen barnpassning så får femåriga dottern följa med på min promenad, på cykel. Det lilla man får till i motionsväg är ofta underskattat o man sätter ribban högt och när tiden inte räcker till till det man vill är det lätt att man ger upp istället. Har sen veckan efter nyår räknat kalorier samt att köpt hem proteinpulver som jag byter ut två måltider mot. Har jag en jobbnatt så blir det mer pulver och mindre tuggmat. Använder mig dessutom av appen "shape up" och den är gratis! På lite mer än en vecka har jag tappat 1,6kg och det på att räkna kalorier, röra på mig minst 30 min varje dag. Hoppas du hittar din balans i vardagen och får 30 min över för egen del Kram

• Gladhannapanna

Var aktiv här för ca 18 månader sedan.
    Gick ner 24 kg och har nu gått upp ca 18 av dem.... Känner mig så jäkla besviken på mig själv.
    Har ramlat tillbaka i gamla matovanor men fixat träningen hyfsat. Jag fyller fyrtio i mitten av mars så idag började jag på helfart för att få en kickstart och bryta vanor, målet är tio kg tills dess.

• JennyCB
    Gladhannapanna skrev 2012-01-16 19:51:28 följande:
    Var aktiv här för ca 18 månader sedan.
    Gick ner 24 kg och har nu gått upp ca 18 av dem.... Känner mig så jäkla besviken på mig själv.
    Har ramlat tillbaka i gamla matovanor men fixat träningen hyfsat. Jag fyller fyrtio i mitten av mars så idag började jag på helfart för att få en kickstart och bryta vanor, målet är tio kg tills dess.
    Tråkigt att du gått upp. Men bra att du fixar träningen.
    Själv gick jag ner 36 kg tills i sommras. Sen skyller jag på semestern för jag har gått upp 18-20 av dom. Har gått på helfart sen 4/1 men sen i onsdags har jag gått ner 1 kg. Har tränat 5 pass sen dess så jag hoppas att jag bränner fett och bygger muskler
  • Gladhannapanna

Jennycb: har du bara gått ner ett kg på helfarten den här gången???? Jobbigt i så fall!
    Just nu är det ju jobbigt innan ketonfasen infinner sig.