• Svar på tråden xtravaganza
  • Månefrost

Bra jobbat Poppins och Pyttis!

Idag började jag på helfart igen och min motivation verkar ha infunnit sig igen

Isak 060117 & Lowe 081130
  • Muminlina

Tjohoo - 3 hg under målvikten!!! Ikväll firas det med rosa champange och svart castello
    Inte för att jag varit supersträng på halvfarten det senaste, men oj vad glad jag blev när jag vägde mig idag
    Fast nu väger jg 74,7, och på Taniavågens kvitto står min idealvikt: 71,3 - så nu vill jag nog ner lite till... Kommer inte ändra på min mat nämnvärt på ett tag, så får vi  se vart jag landar till slut.
    Ha en underbar helg

• Gladhannapanna

Grattis muminlina!!!

Jag har ju uppnått mitt delmål och ska trappa upp till halvfart from onsdag, får se hur länge jag kör därefter. Har själv tänkt mig att gå ner 5 kg till, men det kanske blir mer till slut.

• Poppins
    Muminlina skrev 2010-04-24 09:32:51 följande:
    Tjohoo - 3 hg under målvikten!!! Ikväll firas det med rosa champange och svart castello Inte för att jag varit supersträng på halvfarten det senaste, men oj vad glad jag blev när jag vägde mig idag Fast nu väger jg 74,7, och på Taniavågens kvitto står min idealvikt: 71,3 - så nu vill jag nog ner lite till... Kommer inte ändra på min mat nämnvärt på ett tag, så får vi  se vart jag landar till slut.Ha en underbar helg
    Åh va bra jobbat. Njut nu ikväll de är du verkligen värd
  • Gladhannapanna

En fråga till er som trappat upp från helfart till halvfart. Är det någonting speciellt man ska tänka på.

Har en fråga om dressingen, det står att man ska ha deras olja men det borde ju gå med vilken som helst. Är det olivolja?

• BHJE
    Gladhannapanna skrev 2010-04-26 08:27:37 följande:
    En fråga till er som trappat upp från helfart till halvfart. Är det någonting speciellt man ska tänka på. Har en fråga om dressingen, det står att man ska ha deras olja men det borde ju gå med vilken som helst. Är det olivolja?
    Jag kör med rapsolja och det funkar precis lika bra. Olivolja duger finfint men jag gillar inte smaken den ger
  • Gladhannapanna
    mozilla skrev 2010-04-26 12:49:06 följande:
    Jag kör med rapsolja och det funkar precis lika bra. Olivolja duger finfint men jag gillar inte smaken den ger
    Tack!
    Något annat jag ska tänka på? har köpt hem kesella, keso, grönsaker och har kyckling i frysen.
  • BHJE
    Gladhannapanna skrev 2010-04-26 13:08:05 följande:
    Tack! Något annat jag ska tänka på? har köpt hem kesella, keso, grönsaker och har kyckling i frysen.
    Försök få in en rutin på havregröt till frukost; det mättar ofantligt mycket o man står sig på ett helt annat sätt. De dagar jag inte äter gröt är jag mer småhungrig o blir hungrig snabbare än dagar då jag äter min gröt. Ät också ett ägg varje morgon; jag brukar ta o skiva ett ägg o sen dutta på lite keso så det inte blir så torrt. Jag koker alltid ett gäng ägg o har i kylen; brukar ha för tre dagar. Blir du hungrig på kvällen så är mitt tips att ta keso med hackat ägg eller nått annat proteinrikt

Vad gäller mat så ta dig tid att laga middagar, att hela tiden ha färdiga måltider i frysen eller färdigstekt kyckling i ugnen. Jag är en vanemänniska så jag äter samma mat varje dag men är man inte det så gäller det att man varierar så man inte tröttnar. Men som sagt, ha alltid klara portioner så du bara kan varma upp i micron så du inte riskerar att stå där vrålhungrig + att du hittar en lagom balans så du får i dig minst fem mål om dagen. Jag har tex fortfarande soppor hemma som jag skakar o dricker då det är matdags utan att jag är hungrig; just för att det ska gå sina 3,5-4 timmar mellan målen. Ju mer regelbundet man äter dess bättre för vikten, kroppen o blodsockret
Svar på tråden xtravaganza