• Svar på tråden xtravaganza
  • Maddisen80
    Gladhannapanna skrev 2010-09-04 07:43:07 följande:
    Mozilla: Jag har provat Naturdiets färdiga shaker i tetra, de är riktigt goda, pulvren har jag inte provat.
    Köpte Nutrilett bar för ett tag sedan, helt oätlig!

Maddisen: Ja, dyrt är det men det funkar ju. Jag är delvis sponsrad av mina föräldrar, hade inte funkat annars under tiden en av oss varit föräldraledig!
    japp de är väldigt dyrt men effekttivt.
  • rockmind
    Sylten skrev 2010-09-04 15:15:24 följande:
    Usch idag är en jobbig dag, tror att det beror på att det är lördag. Det är ju då man brukar äta lite gott..... Och mannen är hemma hela dagen och måste såklart äta..
    Blääää..

Var bara tvungen att klaga lite...
    Tycker också att helgerna är jobbigare. Hur har du det med hungern överlag? Jag känner mig fortfarande hungrig mest hela tiden, så jobbigt....

Undrar fall kroppen kan ha gått ur ketonfasen av någon anledning?
    Hur är det med mineralvatten, kan det störa ketonfasen? Pga att det innehåller salt eller så? Nån som vet?
  • Blimpen07

Hur man känner under ketosen är olika...jag är hungrig till o från...jag har ännu inte känt mig särskilt pigg....förvisso småbarns föräldern med mindre jämn nattsömn!

Jag har snart "stått ut" i 5 veckor o det är tänkt att jag ska köra helfart i 5 veckor till men det känns tungt...men jag ska absolut göra mitt bästa, för helfarten är ju det lätta o snabba sättet. Men oj vad jag ser fram emot att få äta!

Mineralvatten står det i min handbok max halv liter om dagen - hemmagjort bubbelvatten går däremot utmärkt att dricka av.

När jag började så drack jag ca4-5 liter vatten varje dag o mådde inte bra. Då sa de till mig att dra ner på vattnet för de hade fått nya rön om att så mycket vatten var inte bra utan man skulle ligga på 2 liter vatten o höja utifrån aktivitet o värme.

Efter 31 dagar sa vågen minus 8,6 kg

Hejja allihopa!!

• Sylten
    rockmind skrev 2010-09-04 17:14:37 följande:
    Tycker också att helgerna är jobbigare. Hur har du det med hungern överlag? Jag känner mig fortfarande hungrig mest hela tiden, så jobbigt....

Hur är det med mineralvatten, kan det störa ketonfasen? Pga att det innehåller salt eller så? Nån som vet?
    Jag känner hunger, men det är suget efter goood mat som är det värsta tycker jag.. Just nu sitter jag och lider lite bredvid maken som käkar. Men det kändes värre innan. Jag är mer taggad nu än någonsin och tänkte jag bara tanken på att äta blev jag arg på mig själv. Skulle kännas såååå trist om jag gav upp redan. Så, jag har bitit ihop här hemma.

Blimpen07: heja dig! det var bra jobbat! Måste vara en härlig känsla!

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!
  • ego
    rockmind skrev 2010-09-04 17:14:37 följande:

Om du är i ketos eller inte har bara med antal kolhydrater du får i dig att göra. Det har ingenting med salter, kalorier eller något annat att göra.
    kram
  • BHJE
    SMÅVI skrev 2010-09-04 07:06:52 följande:
    Naturdiet smakar verkligen vedervärdigt! Går inte att dricka. Kör då hellre på Allevo eller nutrilett.
    Nutrilett går fetbort o Allevo har jag inte så stor koll på. Är det VLCD också eller bara LCD? Modifast som man säljer på apoteket är supersmarriga men de är bara LCD så de går också bort.
    Gladhannapanna skrev 2010-09-04 07:43:07 följande:
    Mozilla: Jag har provat Naturdiets färdiga shaker i tetra, de är riktigt goda, pulvren har jag inte provat.
    Köpte Nutrilett bar för ett tag sedan, helt oätlig!
     Ja, deras färdiga är supergoda och även om man skulle leva på deras färdigblandade så spar man nästan 20kr jämfört med XV's färdigblandade. Jag har inte heller smakat deras pulver men har en granne som gått på det som sa att det var helt okej i smak och kanon i att skaka ut. Det är ju 200kr som max en paket med 25 påsar kostar och skulle man inte gilla det är det inte hela världen om man får kasta det.
  • Sylten

Upptäckte nu att jag har fått 2 påsar för lite i min veckoranson... Hoppas att det bara är att åka dit och förklara läget. Blir tufft att klara sig en hel dag på bara 1 påse och jag tycker det känns knas att behöva köpa till påsar om dom gjort fel. Har det hänt nån annan? Inte tänkte jag på att räkna påsarna där.

• rockmind
    Sylten skrev 2010-09-05 20:28:03 följande:
    Upptäckte nu att jag har fått 2 påsar för lite i min veckoranson... Hoppas att det bara är att åka dit och förklara läget. Blir tufft att klara sig en hel dag på bara 1 påse och jag tycker det känns knas att behöva köpa till påsar om dom gjort fel. Har det hänt nån annan? Inte tänkte jag på att räkna påsarna där.
    Det är nog bara att förklara läget! Jag fick också en påse för lite första veckan men jag köpte mer påsar för två veckor ytterligare den dagen så jag sa inget...

Hur ofta väger ni er ihop med hälsocoachen? Här ska man tydligen vänta 6 veckor från invägning så nu får man ju följa viktnedgången på vågen hemma sålänge, och den väger ju inte exakt samma som deras. Jaja, jag tror att jag gått ner 4-5 kg iaf och det får man ju vara nöjd med på 13 dagar. Igår var jag och tränade Easyline för första gången och det gick bra!  Sen hade vi tvåårskalas för min dotter på eftermiddagen, inte alltför lätt att titta på när de andra åt tårta (grädde är en av mina störta laster!!), kakor och bullar... men jag klarade mig med kaffe som tur var  
  • Muminlina

Mozilla: Varför går Nutrilett bort? Smaken eller innehållet? Jag är på dag 2 med Nutrilett choklad, och jag tycker faktiskt att den är godare än XVs... Hade en kvar så jag jämförde idag ;) De är oxå VLCD, 111 kcal per påse och man ska ta 5 st per dag, de kostar 7 kr st mot XVs 25...
    Är det så att det är kolhydraterna som hela ketosen hänger på? Jag trodde att det var "svälten", att man får i sig så lite att man tankar ur depåerna, så ketosen sen sätter fart... För isf kanske man inte hamnar i ketos med Nutrilett? Det är ju inte riktigt samma innehåll.
    Är det någon här inne som testat Nutriletts "mat-soppor"? Jag har bara köpt choklad men saknar nått icke-sött, visst står jag ut 2-3 v men jag vill nog alternera mig lite.

• BHJE
    Muminlina skrev 2010-09-07 20:14:45 följande:
    Mozilla: Varför går Nutrilett bort? Smaken eller innehållet? Jag är på dag 2 med Nutrilett choklad, och jag tycker faktiskt att den är godare än XVs... Hade en kvar så jag jämförde idag ;) De är oxå VLCD, 111 kcal per påse och man ska ta 5 st per dag, de kostar 7 kr st mot XVs 25...
    Är det så att det är kolhydraterna som hela ketosen hänger på? Jag trodde att det var "svälten", att man får i sig så lite att man tankar ur depåerna, så ketosen sen sätter fart... För isf kanske man inte hamnar i ketos med Nutrilett? Det är ju inte riktigt samma innehåll.
    Är det någon här inne som testat Nutriletts "mat-soppor"? Jag har bara köpt choklad men saknar nått icke-sött, visst står jag ut 2-3 v men jag vill nog alternera mig lite.
    Jag har gått på Nutrilett för några år sen och bara tanken på det gör mig illamående, jag fixade ett par dagar sen höll jag på att spy av dom pga dess sandiga konsistens så jag tänker inte chansa igen ;)
Svar på tråden xtravaganza