xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Hur man känner under ketosen är olika...jag är hungrig till o från...jag har ännu inte känt mig särskilt pigg....förvisso småbarns föräldern med mindre jämn nattsömn!
Jag har snart "stått ut" i 5 veckor o det är tänkt att jag ska köra helfart i 5 veckor till men det känns tungt...men jag ska absolut göra mitt bästa, för helfarten är ju det lätta o snabba sättet. Men oj vad jag ser fram emot att få äta!
Mineralvatten står det i min handbok max halv liter om dagen - hemmagjort bubbelvatten går däremot utmärkt att dricka av.
När jag började så drack jag ca4-5 liter vatten varje dag o mådde inte bra. Då sa de till mig att dra ner på vattnet för de hade fått nya rön om att så mycket vatten var inte bra utan man skulle ligga på 2 liter vatten o höja utifrån aktivitet o värme.
Efter 31 dagar sa vågen minus 8,6 kg
Hejja allihopa!!
Upptäckte nu att jag har fått 2 påsar för lite i min veckoranson... Hoppas att det bara är att åka dit och förklara läget. Blir tufft att klara sig en hel dag på bara 1 påse och jag tycker det känns knas att behöva köpa till påsar om dom gjort fel. Har det hänt nån annan? Inte tänkte jag på att räkna påsarna där.
Mozilla: Varför går Nutrilett bort? Smaken eller innehållet? Jag är på dag 2 med Nutrilett choklad, och jag tycker faktiskt att den är godare än XVs... Hade en kvar så jag jämförde idag ;) De är oxå VLCD, 111 kcal per påse och man ska ta 5 st per dag, de kostar 7 kr st mot XVs 25...
Är det så att det är kolhydraterna som hela ketosen hänger på? Jag trodde att det var "svälten", att man får i sig så lite att man tankar ur depåerna, så ketosen sen sätter fart... För isf kanske man inte hamnar i ketos med Nutrilett? Det är ju inte riktigt samma innehåll.
Är det någon här inne som testat Nutriletts "mat-soppor"? Jag har bara köpt choklad men saknar nått icke-sött, visst står jag ut 2-3 v men jag vill nog alternera mig lite.