• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Ekorrfamiljen

Välkommen! Lägg som sagt gärna in bild på underverket där om du vill. Grattis än en gång!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Lilla My i Finland

Vad tråkigt om ni alla flyttar till fb... Jag är inte så aktiv att skriva här, men läser ofta. Är inte med i fb pga mitt jobb...

• Evven
    Lilla My i Finland skrev 2011-07-07 21:21:49 följande:
    Vad tråkigt om ni alla flyttar till fb... Jag är inte så aktiv att skriva här, men läser ofta. Är inte med i fb pga mitt jobb...
    Då får vi se till att vi uppdaterar här med Glad

Tror inte jag sett till dig under tiden jag varit aktiv i denna tråd så får man fråga lite vem du är och vem i din familj som har dysmeli?
  • smurflollo

Hej allihopa! Den 11:e maj föddes vår dotter Elsa med dysmeli. Hennes vänstra hand saknar tumme och förmodligen radius. Hon har även två tummar på höger hand. Jag är väldigt gärna med i fb gruppen. Det vore kul att prata med andra dysmeli föräldrar. Mvh Louise

• Evven

Hej och välkommen Louise, och stort grattis till Elsa!

Lite fundersam över vad radius är, orkar du förklara?

Jag har en dotter på 5 månader som har dysmeli på båda händerna och båda fötterna. Finns bilder på henne och hennes dysmeli på fb i dysmeligruppens album. Hoppas vi ses där Glad

• smurflollo

Radius är ett av benen i underarmen där man normalt har två som gör så att handleden är rak. Elsas handled är inåtvänd så hon har en skena som ska hjälpa till att sträcka ut armen innan operation. 
    Jag har ansökt om att få vara med i fb-gruppen =)

/Louise 

• mammact

välkommen till fb gruppen Louise och grattis till tjejen!

lilla my, det var ett tag sedan. Hoppas allt är bra med er.

• Augustiblomman

Louise, ångrade du dig ang Dysmelitråden på Facebook, eller har vi råkat ut för nåt tekniskt krångel? Jag ser varken dig eller din ansökan! Det vore jättekul om du var med!

Lilla My - är FB helt uteslutet för dig? Du behöver ju inte använda det till något annat, om du inte vill. Vår grupp är sluten, ingen som inte är medlem ser något som vi skriver i den. Jag vill ha med er alla!!! Dig med! Kram!

• Lilla My i Finland

Nåjaa, nu är jag också med på FB. Såå hur gör jag nu för att få vara med i dysmeli gruppen?

Det är min 5-årige son som har handdysmeli. Han har bara en liten "tass" ca 5 cm under armbågen. Vi har en myoelektrisk protes, som lilleman inte gillar speciellt mycket.    

Svar på tråden Dysmelister 4