• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • mammact

fb låter bra ni vet att jag är där!! love you girls!!

augustiblomman: Jag har tävlat om en resa till lanzarote för hela familjen. Håll tummarna!!

• Ekorrfamiljen
    mammact skrev 2011-05-27 20:27:50 följande:
    fb låter bra ni vet att jag är där!! love you girls!!

augustiblomman: Jag har tävlat om en resa till lanzarote för hela familjen. Håll tummarna!!
    *håller* Vemund har bara en men den håller han desto hårdare..
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • jelena2

Ulrika, nu har väl Elin kommit till er? Hoppas allt gått bra idag! Tänker på er!

Är det någon datakunnig här som vet hur man startar en grupp på FB? För jag är helt värdelös på sånt där...

• Evven

Tänkte berätta om senaste besöket vi hade på dysmelin nu i torsdags. Vi fick träffa en som jobbar inom fotkirurgi och det visade sig att min lilla snutta behöver en op på vardera fot. Det var väl så gott som bestämt att iaf på vänster fot, där man tydligt på röntgenbilderna kunde se hennes kulleder (tror jag det var), kommer dom steloperera för att inte foten ska vrida sig ännu mera (den ser ju ut som en klumpfot). För tydligen kommer hon inte ha användning för funtionen "böja foten" när hon får protes. På höger var inte bilderna lika tydliga men kirurgen och vi kan ju känna att hon är ledbar där också.
    Så nu väntar en ny röntgen i september och troligtvis blir det då op redan i oktober.

Tycker det är ett lite jobbigt beslut då jag själv alltid har varit illa till mods då det pratats om op och när en sån liten människa ska op så blir man ännu mera illa till mods. Visserligen tycker jag det är bra att dom gör vad dom kan för att underlätta för henne i livet men samtidigt så vill jag ju bara låsa in oss och aldrig mer gå ut utan bara sitta och mysa och leka Drömmer hon är ju mitt hjärta och jag vill inte att hon ska ha ont Rynkar på näsan
    Men jag vet att det blir bra i slutändan.

Finns det någon annan här vars barn op tidigt i ålder? Hur är dom efteråt isf, mycket ont och ledsna?

• Sarah84
    jelena2 skrev 2011-05-27 23:19:28 följande:
    Ulrika, nu har väl Elin kommit till er? Hoppas allt gått bra idag! Tänker på er!

Är det någon datakunnig här som vet hur man startar en grupp på FB? För jag är helt värdelös på sånt där...
    Jag tror jag vet hur man gör..
    Men vad ska gruppen heta? & ska den vara "stängd" eller "Hemlig" Stängd så kan alla se den, men bara medlemmar kan se inläggen, är den hemlig kan bara medlemmar se den & inläggen fatta jag det som
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • jelena2

Den kan väl heta Dysmeligruppen från FL eller nåt? Nä, det var kanske inte så kul... Dysmelistmorsor  då?
    De flesta av oss är mammor till dysmelister och en del är morsor själva!
    Jag tycker den ska vara stängd, så andra kan se att den finns, men att man måste be att få tillstånd för att få vara med. Typ "jag vill gärna gå med" och så klickar man på en knapp för att godkänna. Vi kan väl vara ett par stycken administratörer, så det alltid finns någon tillgänglig inom kort tid.
    Så kan vi länka här till det nya stället. Då kan nya bilda sig en uppfattning om vad vi är för några och gå med på FB.
    Eller vad tycker ni?

• Augustiblomman

Jag hade nog kallat gruppen för Dysmelitråden, för det är vad den alltid kommer att heta i mitt hjärta iaf. Men namnet är inte det viktigaste, bara vi vet att det är vi!! Hoppas bara att vi inte tappar någon om vi flyttar, och hoppas innerligt att nya fortsätter att hitta till oss.

Evven, min son blev opererad när han var 19 månader gammal. De första par tre dagarna efteråt var hårda, när han varken fick använad händer eller fötter, men sen rullade det på. Jag tror vi föräldrar led betydligt mycket mer än vad han gjorde, han vande sig vid sitt bandage och fortsatte vara samma busunge som innan. No big deal, liksom. När skulle det bli aktuellt för operation för din dotter?

Hoppas allt är bra med lilla Elin!! ♥

Puss och kram till er alla!

• mammact

Ewen.   Emil opererade sin ena hand när han var 6månader. Han var ganska slö efteråt, men han åt och sov mest.

jag hoppas på att Elin mår bra jag också och grattis Ulrika! Hoppas allt gått bra.

håller med Jelena om stängd grupp och dysmelitråden kan väl vara ett bra namn.

Kram till er alla på mors dag!

Svar på tråden Dysmelister 4