• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Cocco

Idag kom läkarintyget från Bobo, åhh hon hade verkligen läst Ms journalet och sammanställt alla sjukdomar till ett intyg. Jag är så glad att jag slapp jaga runt på alla läkare. Nu finns det ETT intyg och jag hoppas det kommer att räcka. Bara ett litet fel smög sig in i texten men det är ju lättåtgärdat.
    Nu ska jag bara själv formulera varför vi ska har vårdbidrag.

• Ekorrfamiljen

Härligt Cocco!

Jag saknar fortfarande intyg från Vemunds läkare trots att det var nästan en månad sedan vi var hos läkaren. Sedan ska vi ha intyg från min 16-årings läkare angående hans ADHD och ett från 4-åringens talpedagog angående talsvårigheter. Hur lång tid kan det ta liksom?

Hoppas allt är bra med er andra. Jag är konstant trött men nu ska jag iaf börja på vattengympa för gravida. Det ser jag fram emot för fogarna börjar göra sig gällande big time nu. Kramar!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • jelena2

Cocco - vad skönt!
    Är ni på Ågrenska den här veckan? Det är ju Dysmelivecka där nu.

Ekorren, vad skönt med vattengympa!

Här vräker snön ner och jag blir så deprimerad att jag vill gråta! Vi har ju haft vår här med flera plusgrader och nu detta. Fan oxå!!!

• Cocco
    jelena2 skrev 2011-03-09 11:24:40 följande:
    Cocco - vad skönt!
    Är ni på Ågrenska den här veckan? Det är ju Dysmelivecka där nu.

Ekorren, vad skönt med vattengympa!

Här vräker snön ner och jag blir så deprimerad att jag vill gråta! Vi har ju haft vår här med flera plusgrader och nu detta. Fan oxå!!!
    Nix. Erik tyckte inte vi behövde och jag då orkade jag inte ringa och tjata mig till en plats. Även om jag som är sjukt medicin intresserad gärna hade gått.
  • jelena2

Vad synd. Vi tyckte den veckan var fantastisk och den gav oss jättemycket. Både allt det medicinska, föreläsning med en ungdomsdysmelist och träffa andra familjer och bara diskutera en massa. Umgås ofta med en familj som var med där och har jättetrevligt tillsammans.

• Cocco

Milou fyller ett år idag. Och idag såg jag hur han viljemässigt och flera gånger rörde på sin lilla hand.

• Augustiblomman

Grattis Milou!!!

Hur är det annars med er alla? Här händer inte mycket... fast jag måste berätta att jag blev ordentligt imponerad här om dagen, när jag såg en tjej på ca 20 år i rullstol, utan armar och med bara ett kort ben sitta och röka utanför rehabiliteringen! Jag propagerar definitivt inte för rökning, men det var faktiskt häftigt!!!

• Ekorrfamiljen

Cocco: Grattis i efterskott till Milou! Herregud, att han redan är 1 år!! Det känns som nyss han föddes ju.

Augustiblomman: Jag minns när jag såg ett program med Lena-Maria (heter hon väl?) och hon satte på mascara med foten!! Jag som knappt får på den snyggt med min högra hand. Joo, jag vet att hon använt den och övat i alla år, men ändåååå..

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • jelena2

Grattis Milou i efterskott! Tiden går alldeles för fort.... Kul att han rör på lilla armen, tror det kommer bli mer. Så var det för Cassandra, känns det som såhär i efterhand.

Ekorren, Lena-Maria kommer på sommarlägret i år och ska föreläsa för oss. Ett argument för att åka i år?

• Cocco
    jelena2 skrev 2011-03-21 16:27:07 följande:
    Grattis Milou i efterskott! Tiden går alldeles för fort.... Kul att han rör på lilla armen, tror det kommer bli mer. Så var det för Cassandra, känns det som såhär i efterhand.

Ekorren, Lena-Maria kommer på sommarlägret i år och ska föreläsa för oss. Ett argument för att åka i år?
    När jag såg vart det gick så ska iaf jag och barnen åka på sommarläger.
Svar på tråden Dysmelister 4