• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Sarah84

Vilka här inne ska på sommarlägret i sommar?
    Vi funderar & funderar. & sista dan är snart här =/ Hmm, vi reser ju isåfall med Agnes 4 år & Gustav 2år. Agnes är väl inga problem. Men Gustav är ju galet aktiv & är rädd att de enda man får göra är att jaga honom. Han kommer säkert ha superkul, men skulle ju va skönt att kunna känna lite "semester"
    Uch, kan inte bestämma mig..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Ekorrfamiljen

När är lägret nu igen?

Hej förresten! Har inte kunnat effella på över en vecka, har jag missat något stort? Några har jag ju koll på via fejjan, men är det bra med er andra?

Vemund har varit på bvc och fått spruta och kollats idag. Upp 900 g på 4 månader till skillnad från innan vi tog bort allt gluten, då stod han ju still i 6 månader. Så glad!!

Kram till er alla!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Cocco

Lägret är första veckan i augusti typ från 30juli till 7 augusti eller vad det nu blir.

• Ulrika45

Tack för era svar - det var ju ett jättebra pris! Jag har en bonusdotter på 11 år också, är det vanligt att man tar med alla barnen i en familj eller åker man bara med de barn som har dysmeli? Förlåt om frågan är dum...

• Ekorrfamiljen
    Ulrika: Det gör man väl som det passar familjen bäst. Jag tar kanske bara med Vemund och bebisen om jag åker ensam. Om maken är med får även storebror på 5 år följa med. De äldsta på 16 och 14 lär inte vara så intresserade.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Sarah84
    Ulrika45 skrev 2011-05-10 20:12:32 följande:
    Tack för era svar - det var ju ett jättebra pris! Jag har en bonusdotter på 11 år också, är det vanligt att man tar med alla barnen i en familj eller åker man bara med de barn som har dysmeli? Förlåt om frågan är dum...
    Vi har alltid åkt hela fam, då vi börja åka var även mina älde syskon med, men de är så pass mkt äldre än mig så de tröttna fort. Men min lillasyster har alltid varit med.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Augustiblomman

Jag blir som vanligt grön av avundsjuka när det vankas dysmeliläger.... snyyyyyft! Men jag är inte missunnsam, åk alla ni som kan, ha det underbart och avlägg full rapport efteråt!!

Jag har faktiskt hittat ett spanskt dysmeliforum på internet! Stället är väldans udda, i ett diskussionsforum tillhörande en utbildningssite, men fullt med aktiva människor! Jag skev ett litet kort hej vid 1-tiden i natt, och hade redan på tidiga förmiddagen idag fått två välkomnanden och en massa frågor om vår lilla gullehand. Kände igen den goda stämningen härifrån- kanske något dysmeliföräldrar har gemensamt värden över?!

Daniel har nu fått sitt officella handikappsintyg, ett papper som ger en hel del fördelar, även ekonomiskt. Jag borde vara glad, antar jag, men pendlar mellan arg och ledsen istället. Att min perfekte, friske son anses ha någon grad av handikapp kan jag gå med på. Men på detta certifikat står det, att han har en funktionsnedsättning på 47%!! Det kanske skulle stämma om man i vuxen ålder förlorar en hand. Det kanske skulle kunna jämnställas med att födas med ett gravt handikapp. Men ett barn som föds med en liten hand har inte förlorat något, och det enda Daniel "saknar" är ett grepp. Han HAR en hand, och han använder den!

Kram på er tjejer! Ha det gott!

• jelena2

Ulrika - det som är bra med att syskon åker med är att de får se att de inte är den enda som har koppling till dysmeli utan att det finns andra dysmelister och andra syskon. Kan nog vara nyttigt i många lägen.

Augusti - jag förstår precis vad du menar. 47 procent? Det är ju för fasiken nästan hälften! Hur kom de fram till den siffran, kan man undra?

Mig stör det något grymt att Cassandra finns med i ett missbildningsregister. Tycker inte hon är ett dugg missbildad, bara lite annorlunda.

Det är synd att de inte ser våra barn med våra ögon...

Stor kram tillbaka!

• mammact

Augustiblomman: Jag är glad att du hittat ett forum i spanien och även jag förstår din ilska och ledsenhet. Trams det där.

Även om våra barn kallar dem det för missbildning på händerna och jag tycker också att det låter hemskt! Våra barn är vackra och begåvade så är det bara!!!

Kramar till er alla.

Svar på tråden Dysmelister 4