• frukarlssonn

Säger du negerboll?

Intressant tycker jag. Jag får nog erkänna att jag säger negerboll eftersom det hette så när jag växte upp, men vill att min dotter ska säga chokladboll eftersom en del kan ta illa upp. Så då får jag säga chokladboll istället {#lang_emotions_wink}

Men ja, va anser ni? Vad säger ni?

♥ Olivia 090610 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du negerboll?
  • stor grön drake

valde annat även om jag inte säger negerboll för att:
    här har det alltid hetat kokosboll, men de skumfyllda kallas negerkyssar...

091109 ♥ Linus ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2010-02-27 08:03:51 följande:
    valde annat även om jag inte säger negerboll för att: här har det alltid hetat kokosboll, men de skumfyllda kallas negerkyssar...
    Gör de? Hmmm... funderar på vad vi säger i den här delen av landet... minns inte.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Trollet Ludenben

Jasså, den här klassiska tråden är tillbaka Detta ämne har återkommit med jämna mellanrum sen jag blev medlem 2005 hahahahahaha

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • stor grön drake
    Marinero skrev 2010-02-27 08:04:49 följande:
    Gör de? Hmmm... funderar på vad vi säger i den här delen av landet... minns inte.
    jag bor i Finland
    namnet kommar av två "negerbarn" som pussades på originalfärpackningen, tror de hette bara kyssar på riktigt.
    091109 ♥ Linus ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2010-02-27 08:09:22 följande:
    jag bor i Finland namnet kommar av två "negerbarn" som pussades på originalfärpackningen, tror de hette bara kyssar på riktigt.
    Åh se där, var i Finland? Förlåt, ot men eftersom jag tillhör andra generationen blev jag nyfiken

Ok då förstår jag varför det kallas så
    Trollet Ludenben skrev 2010-02-27 08:06:29 följande:
    Jasså, den här klassiska tråden är tillbaka Detta ämne har återkommit med jämna mellanrum sen jag blev medlem 2005 hahahahahaha
    Kan tänka mig det Har nog sett en såpdan innan men kollade lite snabbt igår innan jag skapade denna för det är ju pinsamt om det redan finns en nyligen skapad tråd som handlar om samma sak {#lang_emotions_smile}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Kulta17
    pluvdo skrev 2010-02-27 06:09:25 följande:
    Jag säger och tänker negerboll, men om jag är på café så säger jag choklad- eller delicatoboll för att slippa sura miner. Jag tycker dock egentligen att man bör kunna säga negerboll utan att någon reagerar, eftersom det heter så! Det är inget rasistiskt, det är ett bakverk.
    OCh varför "heter det så"? Vem har egentligen bestämt det? Om du inte alltid kan stå för det, är det då inte tecken för att det faktiskt inte är OK 2010 att säga negerboll???

Chokladboll helt klart. Allt annat är helt fel.

Ordet Neger känns helt fel att använda på något. Särskilt när man vet hur de som är färgade ställer sig till ordet.
  • Marma

både och...o egentligen om jag läst rätt o kommer ihåg rätt så betyder väl neger(ok negro egentligen) svart så ren översättning betyder det ju bara svartboll men sen att folk andvändt ordet neger som skällsord kan man ju inte hymla med...heter ju som sagt finska pinnar o ingen hymlar med det o folk säger ju dagligen fortfarande "jävla finnejävel!" (typ) eller bondkakor...hur många gånger har man inte hört "jävla bonde!!" o det dagligen...men inte förbjuds dom kakorna eller döps om...

• frukarlssonn

Skulle det låta bättre att säga afrikanska bollar? {#lang_emotions_dreamer}

♥ Olivia 090610 ♥
  • Kulta17
    Marma skrev 2010-02-27 08:20:55 följande:
    både och...o egentligen om jag läst rätt o kommer ihåg rätt så betyder väl neger(ok negro egentligen) svart så ren översättning betyder det ju bara svartboll men sen att folk andvändt ordet neger som skällsord kan man ju inte hymla med...heter ju som sagt finska pinnar o ingen hymlar med det o folk säger ju dagligen fortfarande "jävla finnejävel!" (typ) eller bondkakor...hur många gånger har man inte hört "jävla bonde!!" o det dagligen...men inte förbjuds dom kakorna eller döps om...
    Kanske de också borde fundera lite på vad de säger...
Svar på tråden Säger du negerboll?