• frukarlssonn

Säger du negerboll?

Intressant tycker jag. Jag får nog erkänna att jag säger negerboll eftersom det hette så när jag växte upp, men vill att min dotter ska säga chokladboll eftersom en del kan ta illa upp. Så då får jag säga chokladboll istället {#lang_emotions_wink}

Men ja, va anser ni? Vad säger ni?

♥ Olivia 090610 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du negerboll?
  • Jossan90

säger negerboll för det är jag uppväxt med och jag tycker det är svårt att ändra på det! så kommer säga det i fortsättningen.

• Carisma

Kan inte minnas att jag pratat om såna bollar nån gång faktiskt. Så jag valde "annat". Vad jag kommer att säga när/om jag väl pratar om dem återstår att se...
    Chokladboll antagligen, fast det känns rätt skumt med. Det är väl mer kakaobollar i såna fall?

• psychocandy
    Jossan90 skrev 2010-02-27 00:20:11 följande:
    säger negerboll för det är jag uppväxt med och jag tycker det är svårt att ändra på det! så kommer säga det i fortsättningen.
    Jag växte upp med "negerboll" jag också, men det var jättelätt att ändra till "chokladboll". Jag kanske är extra begåvad. {#lang_emotions_dreamer}
  • kaffe
    psychocandy skrev 2010-02-27 00:23:58 följande:
    Jag växte upp med "negerboll" jag också, men det var jättelätt att ändra till "chokladboll". Jag kanske är extra begåvad.
    Då kanske du är så begåvad att du inte använder ordet lapskojs heller?
  • Mithra
    kaffe skrev 2010-02-27 00:28:23 följande:
    Vad ska det annars heta?
  • Myngle
    Eller prinsesstårta{#lang_emotions_undecided}
  • psychocandy
    Haha, det där var jag tvungen att googla. Men varför skulle man inte använda det?
  • Jossan90

men klart jag kan ändra det hur lätt som helst, men det känns fel för mig att säga chokolad boll! negerboll ska det vara :D

• Miot

Jag sa negerboll när jag var liten (lustigt va?) Men jag säger chokladboll nu, fråga mig inte varför...

Svar på tråden Säger du negerboll?