• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • 3 barns mor
    Februarii skrev 2010-03-22 20:49:53 följande:
    Vad ska hon ha den till? Nyckelpigajackan är såå underbar. Men den är väl mer passande om hon ska ha den längre fram när det är torrt ute. www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=702...
    ja hon ska ha den längre fram och kommer nog sitta mycket i vagn är lite sen i sin utveckling. så kryper eller står inte ännu. men undrar om inte 80 blir litet.
  • FrökenFreja
    Karl Fazer skrev 2010-03-22 20:56:32 följande:
    Fördelen med funktionskläder är att de klarar mer vatten än "vanliga" ytterkläder. MEN Pops funktionskläder eller fix för den delen är inte helt vattentäta. Bara galonkläder är helt vattentätt. Oavsett hur dyra funktionskläder man köper behöver man även ha galonkläder, i alla fall om barnen är på dagis och är ute. Hemma kanske man går in om det regnar mycket...
    tack för förtydligande! Jag får panik på sånt här, att inte veta om man har gjort ett bra eller kasst köp.. haha.. jag liksom hakar upp mig.. Är inne på Tradera nu och kollar en Fix funktionsjacka att komplettera med.. kanske.. Knäpp är vad jag är!!
  • ÖNadja
    Fördelen med funktionskläder är att de klarar mer vatten än "vanliga" ytterkläder. MEN Pops funktionskläder eller fix för den delen är inte helt vattentäta. Bara galonkläder är helt vattentätt. Oavsett hur dyra funktionskläder man köper behöver man även ha galonkläder, i alla fall om barnen är på dagis och är ute. Hemma kanske man går in om det regnar mycket...
    Ja håller inte riktigt med dej. Visst, galonkläder är det enda som är garanterat vattentätt. Men köper man bra funktionskläder med 10 000 i vattenpelare så blir dom aldrig blöta, dessutom andas dom kläderna vilket galon inte alls gör.

Däremot så slits funktionskläder på ett annat sätt än galon. Och tvättar man funktionkläderna så måste man tänka på att impregnera dom igen. {#lang_emotions_wink}

Vi hade en Reima våroverall förra våren och hösten, han var aldrig blöt eller fuktig fast vi va ute i spöregn och lekte. {#lang_emotions_smile}
  • star67
    winters skrev 2010-03-22 14:59:41 följande:
    Jag tycker de är fina, mjuk kvalitet. Har även köpt de beiga och mörkgråa. Sedan blev det även ett par blå/vitsmalrandiga byxor i sval kvalitet och ett par jeansshorts. Och ett gäng pikétröjor! :)
    ja de är fina jag köpte idag en och det var sista som var kvar i min butik och det var tur att det var 80 och den passade bra tycker jag. jag var sugen att köpa de beiga också men jag tyckte att de räcker nu han har två shorthänglse en i jeans och en såna tunna tygg. men man vet inte om jag åker igen kanske jag köper den också{#lang_emotions_wink}
    ja Pikétröja behöver jag med men jag bara kollade på lindex och det var bara en från fix röd, jag ville ha vit eller en annan färge. men nu såg jag att hm har fina Pikétröja kanske blir en sån vit eller turkos. vilken färge köpte du?? vilken är finare??

• mortillsju
    Det vete fasen om jag håller med om förstås. M är fyra och S är 3, går på dagis bägge och de har alsdrig haft galonisar, bara skalplagg från pop. Och vi är sånna där skogsmullar , ute i alla väder and so on. Och aldrig har de varit våta (inte ens i de 10 cm vatten som just nu står i sandlådan på dagisgården )

MED det vill jag säga att nej galonisar behövs ej. Men lika bra som att äga skalplagg funkar det att inte ha vattentätaplagg och kombinera dem med galonisar. En smaksak helt enkelt.
  • mortillsju
    FrökenFreja skrev 2010-03-22 21:01:06 följande:
    tack för förtydligande! Jag får panik på sånt här, att inte veta om man har gjort ett bra eller kasst köp.. haha.. jag liksom hakar upp mig.. Är inne på Tradera nu och kollar en Fix funktionsjacka att komplettera med.. kanske.. Knäpp är vad jag är!!
    Testa säger jag. Fungerar inte de kläder du köpt finns garanterat dyrare alternativet kvar i butik   Jag är säker på att du kommer bli nöjd med ditt köp!!
  • FrökenFreja
    mortillsju skrev 2010-03-22 21:18:25 följande:
    Testa säger jag. Fungerar inte de kläder du köpt finns garanterat dyrare alternativet kvar i butik   Jag är säker på att du kommer bli nöjd med ditt köp!!
    ´Klokt sagt!
    Om inte annat kan jag ju tänka om till nästa säsong, till denna säsong har jag ju redan galonkläder ändå!
  • Tvillingmamma2007

På torsdag ska ett av mina lindex ha nån kväll med 25% rabatt, mår dock inte så super med mjölkstockning och infektion och en nyföding att ta hand om meeeeen skulle behöva köpa galonisar till dagis och lite annat smått och gott så får se hur jag gör. Nån som sett om Lindex har några egna/outwear galonisar i år? Så dumt att BAmse bara finns i en killfärg då jag vill ha olika till mina twins. Har haft deras stjärngalonisar i två säsonger nu men nu blir de för små så jag behöver nya.

• Xgirl83
    star67 skrev 2010-03-22 21:06:37 följande:
     vilken är finare??  
    Jag tycker den vita om den ska vara mer som en fintröja, och den turkosa om den ska vara mer som en vardagströja. Båda är jättefina, men den vita är kanske inte så praktisk till lek och så.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • Smileycat
    ÖNadja skrev 2010-03-22 19:32:38 följande:
    Butte: glömde ju svara på frågan..  Vi har inte kollat, men jag tror starkt på att det är en liten lillebror som kommer att kika ut.   Har du nåt namn förslag passande till Elvis så får du gärna hojta till, här står det i princip still!
    Levi
    Uttal med långt ee..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11