• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • lindaha
    Odd Pixie skrev 2011-11-10 11:00:38 följande:
    I brist på annat, knåpade jag ihop en liten "finklädes"-outfit som passar finfint på både barn med snopp och snippa (med inspiration ifrån vad en del här skrivit). Så fint. Om man ändå hade barn..  

Åh den där vita skjortan från hm vill jag verkligen ha till yngsta dottern!
  • Odd Pixie
    Loppan boppan skrev 2011-11-10 15:27:47 följande:
    Tror inte många köper rosa eller puffärm till sina pojkar tyvärr. Trist att samhället är så upphakat på färg

Det är inte puffärm på något av plaggen, och tajtsen kan man ju alltid byta ut till några andra om färgen nu är så hemsk.  Poängen var väl mest att visa att man kan kombinera en "finskjorta" med lite roligare plagg för att det ska se mer glatt och barnsligt ut. Men jag håller med dig, och visst är det trist? Rosa är ju bara en jäkla färg!

Gillar man inte skjortor kan man ju köra på fina tunikor, blusar, någon extra fin tröja eller något sådant. Ur barnens synvinkel så tror jag att de känner sig fina så det räcker i en tröja i glada färger med något roligt tryck, ett glittrigt hårband och/eller ett roligt armband. Jag tror inte att det behöver vara så komplicerat.
  • Xgirl83
    Loppan boppan skrev 2011-11-10 15:26:33 följande:
    Det är ju det som är problemet.  Vart finns rosa tröjor med dinosaurer och bilar och motorcyklar på??
    Ja det hade jag lätt kunnat köpa, gärna! Men nu menade jag just finkläder, då hade jag nog inte valt något med motorcyklar eller dinosaurier.

Dottern har en röd tröja med en rosa helikopter på, den är ju lite roligare än mycket andra fordonskläder. Den är från Kameleont.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • TinkyWinky
    anette 81 skrev 2011-11-11 09:16:08 följande:
    Är kaxs proxtec bra?
    hade deras vinteroverall förra året o den va super. och köpte en i år med o hoppas den är i samma bra kvalite.
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • anette 81

Tyvärr missade jag kaxs auktionen. funderar på fix skidjackan som är nedsatt. hur är den i storlek?

• Loppan boppan
    anette 81 skrev 2011-11-11 19:59:07 följande:
    Tyvärr missade jag kaxs auktionen. funderar på fix skidjackan som är nedsatt. hur är den i storlek?

Rymlig skulle jag säga
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • backi2008
    anette 81 skrev 2011-11-11 19:59:07 följande:
    Tror du klarar dig på 110 i den, Provade den på sonen för några månader sedan och den var rymlig i storleken. Om jag kommer ihåg rätt så var den betydlig större än pops 110.
    Emil min solstråle
  • anette 81
    Loppan boppan skrev 2011-11-11 20:05:57 följande:

Rymlig skulle jag säga

backi2008 skrev 2011-11-11 22:10:34 följande:
    Tror du klarar dig på 110 i den, Provade den på sonen för några månader sedan och den var rymlig i storleken. Om jag kommer ihåg rätt så var den betydlig större än pops 110.

undra vilken färg man ska ta bara?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11